Kilka pytan ws. egzaminu

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez scorpio44 » poniedziałek 11 października 2004, 22:12

Przypomniało mi się ostatnio, jak Pablo kiedyś śmiał się z tego, że niektórych uczą skośnego i garażu przodem z obowiązkową korektą, i uważał to za absurd, a potem się okazało, że jego też tak uczyli. :D:D:D:D Tylko nie wiedział, że to o to chodzi i że gdzie indziej jest to uważane za korektę.

Ar, a Twojemu instruktorowi to chyba ktoś zrobił po prostu primaaprilisowy dowcip. :D
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Mmeva » poniedziałek 11 października 2004, 22:18

scorpio44 napisał(a):Ar, a Twojemu instruktorowi to chyba ktoś zrobił po prostu primaaprilisowy dowcip. :D


No rzeczywiście jakieś dziwne informacje ten instruktor miał ;)
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez Ar » wtorek 12 października 2004, 12:35

Mmeva napisał(a):jesli przy wjexdzie nie wykorzystal korekty to jak najbardziej ok

Jasne. przeciez mozliwa jest tylko 1 korekta. :)
Dzieki za odp :!:

No rzeczywiście jakieś dziwne informacje ten instruktor miał

Ano, wiem o prawie do korekty praktycznie tylko z netu (glownie z forum).

Wydaje mi sie, ze instruktor czytal nowelizacje do ustawy i faktycznie w tabeli kryteriow jest napisane, ze manewry nalezy wykonac plynnie i bez korekty, ale... nie doczytal, ze dotyczy to tylko egzaminu na instruktora i egzaminatora. :)
Egzamin kat. B zdany: 07.01.2005
Podejscie nr: 3
Prawo jazdy wydane: 12.01.2005
Avatar użytkownika
Ar
 
Posty: 155
Dołączył(a): piątek 11 czerwca 2004, 18:33
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez gabilondo » piątek 05 listopada 2004, 14:29

Witam.

1. Czy jak wylosuje zestaw z parkowaniem skosnym tj.

:arrow: skosne przodem + prostopadle tylem
:arrow: skosne przodem + koperta

to jesli jako pierwszy wykonam manewr skosnego przodem, to jak mam potem wykonac te pozostale manewry ?? Czy moge wyjechac ze skosnego, podjechac do przodu i dopiero wtedy wykonac ten drugi manewr ??
A moze musze od razu po wyjezdzie ze skosnego wjechac prostopadle tylem ??

2. Jak to jest z tymi liniami na egzaminie ?? Wiem, ze tej zewnetrznej po lewej nie mozna przekraczac, a jak jest z ta środkowa linia - miedzy garazami a zewnetrzna

======================= (linia zewn.)

[autko]

----------------------------------------- (TA, O KTORA MI CHODZI)

----------------------------------------- (linia garaży)
[a tutaj garaże]


Czy jesli wykonuje np. prostopadle tylem, to moge ta linie przejechac ?? Czy moze moge tylko po niej jechac ?? A moze w ogole nie moge jej naruszyc zanim nie zaczne skrecac (tj. zanim nie zaczne skrecac musze sie znajdowac wewnatrz pasa ruchu "po luku" ??)

Prosze o pomoc, bo juz za 2 tygodnie egzam, a ja sie pogubilem juz
Obrazek
17 listopada 2004 - teoria na TAK, praktyka na NIE (2x złe zatrzymanie na łuku tyłem)
2 grudnia 2004 - praktyka NA TAK !!!

Obrazek
Avatar użytkownika
gabilondo
 
Posty: 60
Dołączył(a): piątek 05 listopada 2004, 12:48
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ella » piątek 05 listopada 2004, 14:42

to jesli jako pierwszy wykonam manewr skosnego przodem, to jak mam potem wykonac te pozostale manewry ?? Czy moge wyjechac ze skosnego, podjechac do przodu i dopiero wtedy wykonac ten drugi manewr ??
A moze musze od razu po wyjezdzie ze skosnego wjechac prostopadle tylem ??

Wyjeżdzasz ze skośnego a następnie podjeżdzasz do przodu i wykonujesz drugi manewr. Bardzo dobrze jest to pokazane na symulacji
http://www.prawojazdy.com.pl/display.php?site=31
. Jak to jest z tymi liniami na egzaminie ?? Wiem, ze tej zewnetrznej po lewej nie mozna przekraczac, a jak jest z ta środkowa linia - miedzy garazami a zewnetrzna

Czy jesli wykonuje np. prostopadle tylem, to moge ta linie przejechac ??

Nie mozesz przekroczyć tylko tej grubej lini zewnetrznej (u ciebie na rysunku podwójna). Tą twoją śodkową możesz przekraczać
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gabilondo » piątek 05 listopada 2004, 14:51

ella, dziekuje za odpowiedz :)

Po prostu im blizej egzaminu tym bardziej glupieje
Obrazek
17 listopada 2004 - teoria na TAK, praktyka na NIE (2x złe zatrzymanie na łuku tyłem)
2 grudnia 2004 - praktyka NA TAK !!!

Obrazek
Avatar użytkownika
gabilondo
 
Posty: 60
Dołączył(a): piątek 05 listopada 2004, 12:48
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Ar » piątek 05 listopada 2004, 18:43

ella napisał(a):
Czy jesli wykonuje np. prostopadle tylem, to moge ta linie przejechac ??

Nie mozesz przekroczyć tylko tej grubej lini zewnetrznej (u ciebie na rysunku podwójna). Tą twoją śodkową możesz przekraczać

Byla juz kiedys mowa, ze istnieja przynajmniej 2 odmiany placu manewrowego (troche inne rozrysowanie linii).
Wlasciwie moj instruktor mowil, ze nie powinno sie przekraczac tej przerywanej linii, jednak nie potrafil powiedziec w 100% jak to jest...

Skoro moznaby przekroczyc ta linie - czy jest dopuszczalna sytuacja rozpoczecia manewru mimo, ze linia jest przekroczona, czy tez mozna tylko najechac na ta linie tylko podczas ustawiania sie do manewru :?:

Sorry za takie precyzyjne pytania, ale sami wiecie jak to jest na egzaminie. :)
Egzamin kat. B zdany: 07.01.2005
Podejscie nr: 3
Prawo jazdy wydane: 12.01.2005
Avatar użytkownika
Ar
 
Posty: 155
Dołączył(a): piątek 11 czerwca 2004, 18:33
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez Mmeva » sobota 06 listopada 2004, 00:52

Wydaje mi sie, że przy rozpoczynaniu prostopadłego tylem nie trzeba było sie ustawiać na środku pasa; mozna odjechac sobie troszke na prawo; byle lewej linii nie przekroczyć; ale głowy nie dam bo daaawno na placu nie bylam; zresztą place jak wiadomo są różne i róznie sa te linie usytułowane. O takie rzeczy najlepiej pytajcie instrukotorów, zreszta powinni od razu powiedzieć.
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez gabilondo » sobota 06 listopada 2004, 01:07

Mmeva i chyba bede musial sie zapytac dokladnie - bo jak mowicie - kazdy plac jest inny...
Obrazek
17 listopada 2004 - teoria na TAK, praktyka na NIE (2x złe zatrzymanie na łuku tyłem)
2 grudnia 2004 - praktyka NA TAK !!!

Obrazek
Avatar użytkownika
gabilondo
 
Posty: 60
Dołączył(a): piątek 05 listopada 2004, 12:48
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez scorpio44 » sobota 06 listopada 2004, 11:55

gabilondo napisał(a):i chyba bede musial sie zapytac dokladnie - bo jak mowicie - kazdy plac jest inny...

Nie... Mnie już ręce opadają. Już pominę to, że obowiązkiem instruktora jest to wszystko dokładnie wyjaśnić. Ale jak, do jasnej cholery, można nie wypytać instruktora o te wszystkie szczegóły związane z liniami itp., jeżeli się czegoś nie wie??? Nie pojmę tego. To za co Wy im płacicie? Za samodzielne ćwiczenia na placu, a potem pytanie na forum, jak to trzeba robić, bo nie wiecie? Wiadomo, że każdy placyk jest inny, więc instruktor raczej lepiej Wam wytłumaczy, jak trzeba jechać na egzaminie w tej konketnej miejscowości, niż my tutaj na forum, gdzie każdy jest z innego miasta.
Pozdrawiam zdających i pamiętajcie, od czego macie instruktora.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Mmeva » niedziela 19 grudnia 2004, 16:08

scorpio44 napisał(a):Ja tam nie wiem, co to są "dalsze" i "bliższe" linie, w każdym razie na 100% i garaże, i skośne, i zatoczkę robiłem z tego samego miejsca.


Sorry że odkopuję, ale teraz wszystko powinno być już jasne:
http://bi.gazeta.pl/im/2037/m2037237.jpg
bliższa III; a dalsza IV

Garaż prostopadły jest trudniejszy więc zaczynamy dalej i mamy wiecej miejsca niz przy skośnym.

Parkowanie skośne [3]: stajemy jak najbliżej (ale bez dotykania) przerywanej linii III
[...]
Parkowanie prostopadłe przodem [4]: czyhają tu takie same pułapki jak przy parkowaniu skośnym. Podobny też jest przebieg manewru, tyle że teraz startujemy nie z linii III ale IV.

http://auto.gazeta.pl/wysokieobroty/1,5 ... 32490.html

:)
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Poprzednia strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości