Kategoria B1

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » niedziela 27 listopada 2011, 22:05

Elfik, posty nie na temat są usuwane przez moderatorów ;]
a co do opłata, to cena egzaminu teoretycznego i praktycznego na B1 wzrasta o 100% czyli do 250zł ;]
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Elfik » niedziela 27 listopada 2011, 23:29

Ciekawe tylko czy po zmianach jeśli będziemy chcieli robić na B to zostanie tak jak dotychczas, że 20h jazdy + praktyczny egzamin wie ktoś?
Elfik
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 00:51

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Borys68 » poniedziałek 28 listopada 2011, 04:21

Elfik napisał(a):Ciekawe tylko czy po zmianach jeśli będziemy chcieli robić na B to zostanie tak jak dotychczas, że 20h jazdy + praktyczny egzamin wie ktoś?

Poszukaj w ustawie ...
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » poniedziałek 28 listopada 2011, 16:01

Tak jak mówiłem, polak sobie poradzi ;] Firma MULTITRADE WROCŁAW, "przerabiała" samochody pod masę 550kg, zadzwoniłem i zapytałem czy są wstanie załatwić, żeby w dowodzie był pis inny pojazd samochodowy oraz moc nieprzekraczająca 15kW.
Odpowiedź brzmiała:
-Tak, ale to po 12 lutym ;]
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez judyta » poniedziałek 28 listopada 2011, 17:00

Pomarancza: A pytałeś o cenę?? Obawiam się,że będzie kosmiczna. I czy to auto musi być sprowadzone z zagranicy i jeszcze nie zarejestrowane w Polsce? Bo np. przeróbka Daihatsu skończyła się u nas jakieś 5 m-cy temu. Jeśli auto było już zarejestrowane w Polsce to każdy wydz.komunikacji żądał zgody producenta na przeprowadzenie zmian konstrukcyjnych(nie do zdobycia) dlatego sprowadzali z Niemiec z już wpisaną odpowiednią wagą w dokumentach niemieckich. Wcześniej wystarczył rzeczoznawca,waga i przegląd tech. Wątpię,że wydziały komunikacji ot tak sobie pozwolą na zmianę wpisu.
judyta
 
Posty: 21
Dołączył(a): wtorek 15 listopada 2011, 00:09

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » poniedziałek 28 listopada 2011, 17:16

judyta, nie oszukujmy się, te przeróbki są tylko teoretyczne, aktualnie przeróbka np daihatsu coure czy peugeota 107 kosztuje u nich 1500zł, nie mogę znaleźć ale raz pisali, ze samochód może być kupiony w kraju i za dopłatą 300zł rejestrują samochód na siebie, więc jeżeli podczas wypadku wyjdzie coś nie tak to my nie mamy problemów, jednak jeżeli sami zarejestrujemy i byłaby jakaś kolizja to raczej nam i tak nic nie grozi, bo to nie my przerabialiśmy samochód i myśleliśmy, ze wszystko jest ok ;] co do ceny wydaje mi się nie wielka, bo za to 1500zł otrzymujemy samochód, który jest rzeczywiście samochodem, a nie jakimś pierdzi kółkiem z silnikiem skutera ;]

judyta masz tu stronkę, zadzwoń i się zapytaj co i jak http://www.autab1.pl

dostałem odpowiedź od sejmu:


Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że projekt ustawy uchwalonej 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2011 r. Nr 30, poz. 151 z zm.) był autorstwa rządowego, a do reprezentowania stanowiska rządu podczas prac parlamentarnych został upoważniony Minister Infrastruktury. Uwagi może więc Pan kierować na adres Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (dawniej Infrastruktury) zapewniającego obsługę ministrowi właściwemu do spraw transportu.

Informuję również, że ewentualna zmiana przepisów prawa wymaga podjęcia inicjatywy ustawodawczej. Zgodnie z art. 118 Konstytucji RP, inicjatywa ustawodawcza przysługuje posłom, Senatowi, Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej, Radzie Ministrów oraz grupa co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu. Poselski projekt ustawy – zgodnie z Regulaminem Sejmu – może być wniesiony przez komisję sejmową lub co najmniej 15 posłów podpisujących projekt. Jednak należy podkreślić, że wybór podmiotu, do którego kieruje się wniosek, pozostaje autonomiczną decyzją zainteresowanego.
W tym kontekście informuję o przesłaniu Pana pisma do wiadomości Komisji Infrastruktury.

Może ktoś z polskiego na nasze przetłumaczyć drugą część maila?
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » poniedziałek 28 listopada 2011, 17:30

Oraz do większości WORDów wysłałem zapytanie co z egzaminowaniem:

Białystok:
Dzień dobry!
W swoim e-mailu przytoczył Pan wszystkie możliwe przepisy wydane przez
Ministra Infrastruktury, które określają warunki techniczne jakie musi
spełniać pojazd w zakresie kat. B1 prawa jazdy.
WORD Białystok jako instytucja wyznaczona ustawowo do przeprowadzania
egzaminów nie może dowolnie interpretować prawa.
Dlatego też, każdy pojazd podstawiony do egzaminu na kat. B1 jest wnikliwie
sprawdzony pod kątem ww. przepisów.
Pojazd nie spełniający tych przepisów nie zostanie dopuszczony do
przeprowadzania egzaminu na kat. B1.

Płock:
Witam.

W odpowiedzi na e-mail z dnia 2011.11.24 informuję, że przeprowadzenie egzaminu na prawo jazdy w zakresie kategorii „B1” jest możliwe czterokołowym pojazdem samochodowym, którego masa własna nie przekracza 550 kg , mogący rozwijać prędkość co najmniej 60 km/h i homologowany według kategorii „L”

Podstawa prawna

Dz.U. Nr 32 poz.262 z 2003 roku z późn. zmianami (warunki techniczne).

Rozporządzenie w sprawie homologacji Dz.U. Nr 162 poz. 1360 z 2005 roku z późn. zmianami.



Egzaminator Nadzorujący

Mariusz Kowalczyk
(z tego wynika, ze tu7 można zdawać np. daihatsu.)

Wałbrzych:
Wszystkie pojazdy samochodowe (produkowane seryjnie)dopuszczone do ruchu muszą posiadać tzw. homologacje.
Fabrycznie wymieniony przez Pana samochód z całą pewnością nie odpowiada warunkom technicznym wymaganym do kat. B1. Proponuję chociażby go zważyć.
Stwierdzenie, że w dowodzie rejestracyjnym jest wpis do 550 kg masy uważam za niezgodny z prawdą.
Proponuję zapoznać się z ustawą o kierujących, która wchodzi w życie od 11.02.2012 r. gdzie w art. 6 ust. 1 pkt 5 jest zapisane do czego uprawnia prawo jazdy kat. B1.
Również proszę w tej ustawie zapoznać się z określeniem "czterokołowca".
Z poważaniem
Jan Gurazda
Z-ca dyrektora

Egzaminator Nadzorujący
WORD Wałbrzych

To przykładowe maile, jak ktoś chce więcej to niech pisze to wrzucę do tematu ;]

Za uwarzyłem też pewną nie jasność:

pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w pkt. 1 lit. a, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (kategoria L7e; 550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 KW.

Ja rozumiem to tak, ze pojazd może mieć więcej niż 15KW, ale wtedy wliczamy w to masę silnika, przynajmniej taka jest logika tej definicji.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 listopada 2011, 17:48 przez Pomarancza, łącznie zmieniany 1 raz
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez djb11 » poniedziałek 28 listopada 2011, 17:57

"nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 KW. " - Jak możesz mówić o mocy użytecznej bez silnika czy też akumulatora? :)
djb11
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela 30 października 2011, 18:33

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » poniedziałek 28 listopada 2011, 18:00

Prosze bardzo:

1
Witam,

w odpowiedzi na pytanie uprzejmie informuję, że pojazd przeznaczony do nauki jazdy i egzaminowania w zakresie kat. B1 powinien
w dowodzie rejestracyjnym posiadać wpis: "inny pojazd samochodowy" lub "pojazd czterokołowy" lub "pojazd samochodowy".
Nie może być w tej rubryce wpisów o innym brzmieniu, w sczególności "samochód osobowy".
Pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, to takie, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg - kategoria L 7e (550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewozu towarów), i których moc użyteczna silnika nie przekracza 15 kW.

2
Witam,

Zapisy dotyczące kat.B1 wynikają z realizacji Dyrektywy UE i jako członek Unii musimy je u siebie wprowadzić.

Niżej (jako ciekawostkę) podaję informację o pojeździe, który - jak informuje import_er - spełnia warunki ustalone przez Instytut Transportu Samochodowego i Ministerstwo Infrastruktury.

Pozdrawiam,

Andrzej Szóstek


3
Wszystkie pojazdy samochodowe (produkowane seryjnie)dopuszczone do ruchu muszą posiadać tzw. homologacje.
Fabrycznie wymieniony przez Pana samochód z całą pewnością nie odpowiada warunkom technicznym wymaganym do kat. B1. Proponuję chociażby go zważyć.
Stwierdzenie, że w dowodzie rejestracyjnym jest wpis do 550 kg masy uważam za niezgodny z prawdą.
Proponuję zapoznać się z ustawą o kierujących, która wchodzi w życie od 11.02.2012 r. gdzie w art. 6 ust. 1 pkt 5 jest zapisane do czego uprawnia prawo jazdy kat. B1.
Również proszę w tej ustawie zapoznać się z określeniem "czterokołowca".
Z poważaniem
Jan Gurazda
Z-ca dyrektora
Egzaminator Nadzorujący
WORD Wałbrzych


4
Wszystkie pojazdy samochodowe (produkowane seryjnie)dopuszczone do ruchu muszą posiadać tzw. homologacje.
Fabrycznie wymieniony przez Pana samochód z całą pewnością nie odpowiada warunkom technicznym wymaganym do kat. B1. Proponuję chociażby go zważyć.
Stwierdzenie, że w dowodzie rejestracyjnym jest wpis do 550 kg masy uważam za niezgodny z prawdą.
Proponuję zapoznać się z ustawą o kierujących, która wchodzi w życie od 11.02.2012 r. gdzie w art. 6 ust. 1 pkt 5 jest zapisane do czego uprawnia prawo jazdy kat. B1.
Również proszę w tej ustawie zapoznać się z określeniem "czterokołowca".
Z poważaniem
Jan Gurazda
Z-ca dyrektora
Egzaminator Nadzorujący
WORD Wałbrzych

5
WITAM,
Zgodnie z interpretacją warunków technicznych pojazdów egzaminacyjnych kat.
B1
dokonanej przez Ministerstwo -egzaminy państwowe na kat.B1 mogą być
przeprowadzane WYŁĄCZNIE trójkołowym lub czterokołowym poj. samochodowym
według kat. L (Rozp. MIN. INFRAST. z dn. 28 lipca 2005 r. w sprawie
homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła,
niektórych pojazdów sam. majacych cztery kola oraz motorowerow, załącznik
nr.1 do Rozporządzenia). W zwiazku z powyżyszym WORD nie może prowadzić
egzaminów na kat.B1 pojazdami NIESPEŁANIAJACYMI POWYŻSZYCH WYMAGAŃ tj. na
samochodach osobowych.
MOŻNA TO UCZYNIĆ poj. TASSO (inny poj. samochodowy)

6
Witam

W odpowiedzi na Pana wątpliwości informuję, że WORD nie posiada kompetencji indywidualnego określania warunków dla pojazdów egzaminacyjnych.

Wskazane przez Pana warunki wynikają ze stosowanych rozporządzeń Ministra Infrastruktury. Są one również obowiązujące dla WORD.

Dlatego zarówno sam pojazd, jak również zapisy w dokumencie (dowodzie rejestracyjnym) muszą spełniać wymogi obowiązujących aktów prawnych, stanowiąc jednocześnie warunek przeprowadzenia egzaminu państwowego.

Z poważaniem AW


7
Szanowny Panie,
doceniam Pana wnikliwość w zainteresowaniu problemem.
Proszę podjąć te rozważania podczas szkolenia teoretycznego na kursie
kierowców.
Dobrym adresatem tych pytań będzie z pewnością wykładowca prowadzący
szkolenie teoretyczne.
Takie problemy powinny być rozważane w tym miejscu, jest to m.in. celem
kursu.
Pozdrawiam
Krzysztof Tomczak
WORD Katowice


8
Witam !

Z uwagą zapoznałem się z Pana spostrzeżeniami dotyczącymi pojazdów,
którymi można kierować w zakresie kategorii B1. Z treści pisma wynika,
że jest Pan dobrze zorientowany w technicznych zawiłościach problemu.
Wszelkie wątpliwości natury prawnej, które wynikają z nowelizacji
przepisów należy wyjaśnić we właściwym ministerstwie (Ministerstwo
Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej). Jednocześnie informuję,
że nadzór nad prawidłowością wpisów do dokumentacji rejestracyjnej
sprawuje Starosta.

Pozdrawiam
Zbigniew Stachyra



Chyba żadnego nie pominąłem ;]
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » poniedziałek 28 listopada 2011, 18:04

djb11, chodzi mi o to, że jeżeli będziesz miał moc użyteczną np 50kW, a w dowodzie wpisane "inny pojazd samochodowy", masa poniżej 550kg, to wg. tej definicji możesz zdawać egzamin, przynajmniej ja tak to rozumiem.

A jeżeli pojazd waży powiedzmy 650kg, a moc użyteczna wynosi 15kW, silnik waży powiedzmy 120kg, to możesz również nim jeździć.

Tak to rozumiem, ale jak to tłumaczyć to nie wiem. Jak się mylę to mnie poprawcie ;]
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez djb11 » poniedziałek 28 listopada 2011, 18:04

No to po środzie jeśli nic się nie wyjaśni trzeba będzie napisać do ministerstwa :)
A tak wgl to teraz sprawdzałem ceny tych plastików, które fabrycznie spełniają wymogi tej kategorii i cena zaczyna się od 42 600 tys. - osobiście jestem zbulwersowany, bo przecież za taką cenę kupię sobie NOWE punto, seicento i jeszcze zostanie mi na coś używanego :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 listopada 2011, 18:11 przez djb11, łącznie zmieniany 1 raz
djb11
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela 30 października 2011, 18:33

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » poniedziałek 28 listopada 2011, 18:11

No dokładnie, bo wg, tej definicji tak to brzmi, jedyne co mnie nie pokoi to przecinek przed: i których moc użyteczna nie przekracza 15kW. Czyli tak jakby to już nie dotyczyło masy tych akumulatorów, tylko tak jakby oddzielny punkt, ale ta definicja powinna wg. mnie tak:

pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w pkt. 1 lit.:
a) których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg
b) masa własna 550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów
c) jeżeli moc użyteczna pojazdu nie przekracza 15kW nie wliczamy masy silnika bądź akumulatorów

Wtedy chyba byłoby wszystko jasne ;]
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez djb11 » poniedziałek 28 listopada 2011, 18:15

Jeżeli ktoś podejmie się zejściem Trabanta z 620 kg na 400 kg to ja jestem pewny czym będę za kilka miesięcy jeździł :) no bo trampek w najsłabszej wersji ma 620 kg i 13 kW, a podejrzewam, że dla profesjonalnych firm te kilka kilo nadwagi nie będzie to problemem :)
djb11
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela 30 października 2011, 18:33

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez urbax » poniedziałek 28 listopada 2011, 18:15

a teraz czytajcie uważnie:
Pojazd samochodowy. Pojazdem samochodowym nazywamy pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h. Określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego.
Samochód osobowy. Samochodem osobowym nazywamy pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie
do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu.

Piszecie jak wiecie, naraz pozdro
urbax
 
Posty: 5
Dołączył(a): wtorek 22 listopada 2011, 01:11

Re: Przystępowanie do egzaminu B1 na starych przepisach, pom

Postprzez Pomarancza » poniedziałek 28 listopada 2011, 18:16

wystarczy 550kg jeżeli wystarczą ci 2 miejsca siedzące ;]
Pomarancza
 
Posty: 135
Dołączył(a): sobota 12 listopada 2011, 18:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości