przez Pomarancza » sobota 26 listopada 2011, 10:44
Pozwolę sobie wymienić, co mogli zrobić, żeby chociaż raz ułatwić nam życie, bo ciągle je utrudniają:
-Długość samochodu. Przykładowo 3,5m
w ten sposób wszystkie daihatsu coure, smarty, citroen c1, peugeot 107, toyota aygo, toyota IQ oraz wiele innych by się mieściła, a tak małe samochody nie mają aż tak mocnych silników, żeby były niebezpiecznymi.
-Ograniczenie mocy. Powiedzmy 60km/70km
Nie którzy powiedzą, że za dużo mocy jednak większość małych samochodów dysponuje mocą w tym przedziale. np: Opel corsa, volkswagen polo, wymienione auta powyżej.
-Ograniczenie pojemności silnika do 1litra
Samochody wymienione powyżej by się mieściły, oprócz volkswagen polo,
-Masa do 1000kg
Również samochody powyżej by się mieściły i nie bylibyśmy ograniczeni do poruszania się daihatsu oraz smartem
To są chyba podstawowe działania jakie mogli zrobić, bo tak naprawdę co za różnica czy jeżdżę daihatsu co po przeróbce waży 550kg czy daihatsu który przed przeróbką ważył około 700kg? Jednak nasz wspaniały rząd, jak nie jednokrotnie się przekonaliśmy wprowadza ograniczenia, które zamiast ułatwiać nam życie znacząco je utrudnia. Bo w tym momencie trzeba dysponować 40 tysiącami, aby poruszać się czymś co przypomina samochód. Wg definicji wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego w Warszawie nie można zdawać samochodem pod kategorię AM, bo te samochody mają ograniczenie do 45km/h a minimalna rozwijalna prędkość ma wynosić 60km/h. Tak więc można jeździć: Qadem, chociaż pewnie też nie do końca bo nie każdy rozwija prędkość 60km/h oraz micro carem, który w dowodzie ma moc około 15kW, bo jak będzie maił mniej to nie będzie rozwijał 60km/h.
Z tego wynika, że 16 latek który chce jeździć pseudo autem musi dysponować budżetem 40tyś złotych.
Edit.
Dostałęm odpowiedź od ministerstwa infrastruktury:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie zawarte w piśmie z dnia 14 listopada 2011 r.,
w sprawie zmian w zakresie uprawnień kategorii B1 oraz możliwości kierowania
samochodem osobowym, Biuro Informacji i Promocji uprzejmie informuje, że zgodnie
z przepisem art. 6 ust 1 pkt. 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
(Dz. U. z 2011 r. Nr 30, poz.15 z późn. zm.) prawo jazdy kategorii B1 będzie uprawniało
do kierowania czterokołowcem oraz pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM
czyli motorowerem oraz czterokołowcem lekkim. Oznacza to, że osoby posiadające
po wejściu w życie ustawy kategorię prawa jazdy B1 będą mogły kierować wszystkimi
czterokołowcami.
Informujemy również, że definicja czterokołowca i czterokołowca lekkiego będzie
wprowadzona do art. 2 ustawy- Prawo o ruchu drogowym poprzez przepis art. 125 pkt. 3 lit d
ustawy o kierujących pojazdami w brzmieniu:
„42b) czterokołowiec- pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu osób lub
ładunków, z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i motocykla, którego masa
własna nie przekracza:
a) w przypadku przewozu rzeczy 550 kg;
b) w przypadku przewozu osób 400 kg;
42c) czterokołowiec lekki- czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg
i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h.”
Z wyrazami szacunku
Mikołaj Karpiński
Dyrektor
Biura Informacji i Promocji
Rzecznik Prasowy
pogrubiłem słowo będzie, bo z odpowiedzi wnioskuje, ze nie ma definicji 4 kołowca i wszyscy co jeżdżą samochodem osobowym do 550kg jeżdżą zgodnie z prawem, jednak od przyszłego roku będzie musiał to być 4 kołowiec, a ci co będą robić b1 w przyszłym roku po 12 lutym będą mogli jeździć jedynie samochodami do kategorii AM oraz Quadami. Przynajmniej tak to rozumiem.
Znając życie będzie tak, że i tak wszyscy co mieli samochód do 550kg to będą nim jeździć, bo nikt im kasy za samochód nie wróci.