1. B,
2. Przepisy pozwalają na wyprzedzenie pojazdu z jego prawej strony jeśli SYGNALIZUJE on zamiar skrętu w lewo. Kolejna sprawa: jak stoi, to się go nie wyprzedza, tylko OMIJA!!! Są to 2 podstawy do odwołania się. Natomiast jeśli jest to JEZDNIA (nie droga) jednokierunkowa (pasy z treści wnioskuje są wyznaczone) - nawet bez jego lewego kierunku - można. Można również, jeśli były 3 pasy w jedną stronę lub 2, ale tylko jeśli jest to teren zabudowany.
Co do znaku D-1 znalazłem coś takiego:
"Dz.U.2003.220.2181
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
ZAŁĄCZNIK Nr 1
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA ZNAKÓW DROGOWYCH PIONOWYCH I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH
5. Znaki informacyjne
5.2. Opisy szczegółowe
5.2.1. Droga z pierwszeństwem
5.2.1.1. Zasady ogólne
Znak D-1 „droga z pierwszeństwem" (rys. 5.2.1.1) stosuje się w celu oznaczenia początku drogi (trasy) w obszarze zabudowanym, na której kierujący ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach z innymi drogami aż do miejsca, w którym umieszczony jest znak D-2 (rys. 5.2.2.1). Wzdłuż drogi z pierwszeństwem powtarza się znaki D-1 o zmniejszonej do 400 mm długości boku (pkt 5.2.1.3). Znaki D-1 umieszcza się tak, aby jedna przekątna była w położeniu poziomym. Jeżeli droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu, to pod znakiem D-1 umieszcza się tabliczkę T-6a (rys. 5.2.1.2), zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 5.2.1.3. Poza obszarem zabudowanym znak D-1 łącznie z tabliczką T-6a stosuje się tylko w przypadkach, gdy trasa z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu.
[...]
5.2.1.3. Umieszczanie znaków D-1
Znaki D-1 umieszcza się na początku trasy, której nadano pierwszeństwo w obszarze zabudowanym oraz bez względu na rodzaj obszaru, jeżeli na skrzyżowaniu trasa z pierwszeństwem zmienia kierunek i zastosowano tabliczki T-6a. Znaki D-1 umieszcza się w odległości do 50 m od skrzyżowania.
Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1); można ich nie powtarzać, jeżeli odległość między skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m. Jeżeli droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu, to pod wszystkimi znakami określającymi pierwszeństwo (D-1, A-7, ewentualnie B-20) umieszcza się odpowiednie odmiany tabliczek T-6a i T-6c. Przykłady oznakowania skrzyżowań, na których droga z pierwszeństwem zmienia kierunek, pokazano na rysunku 5.2.1.4 (zob. też pkt 2.2.10, rys. 2.2.10.8 lit. d i 2.2.10.8 lit. e).
Znaki D-1 mogą być umieszczone na skrzyżowaniach po umieszczeniu na nich znaków A-7 lub B-20. Przykład oznakowania odcinków trasy z pierwszeństwem pokazano na rysunku 5.2.1.5."
Rysunków przytaczać nie będę, ale wynika z tego jasno: znak D-1 NIE jest kasowany przez skrzyżowanie, choć jeśli skrzyżowania są w odległości większej niż 50m od siebie, znak powinien zostać ponowiony.
zdamto:
1. Tak - istnieje zagrożenie utopienia i to ma priorytet nad ogólną zasadą nie poruszania poszkodowanego z podejrzeniem urazu kręgosłupa: należy delikatnie, jak najmniej ruszając kręgosłupem (najlepiej przy pomocy innych) wynieść go z kałuży i zdjąć kask, a w przypadku stwierdzenia ustania funkcji życiowych (oddech) - rozpocząć resuscytację krążeniowo-oddechową.
2. C (a konkretnie zapobiega buksowaniu kół podczas przyspieszania).
3. Tak, polecam Próchniewicza (oczywiście dla ITS/Sygnity), choć są 2 oczywiste błędy. 1. - kierunkowskaz przed wjazdem na rondo - raczej się tego nie robi. 2. nie pamiętam


JAKUB:
Z powyższym również się nie zgodzę. Znaki informacyjne NIE informujące o obiektach przydrożnych etc., a informujące "o tym, co się dzieje na drodze" (np. znak D-3 "Droga jednokierunkowa" czy też znak informujący o tym, z którego pasa gdzie można pojechać na skrzyżowaniu) są znoszone przez skrzyżowanie.