Nowy łuk -dobre rady

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Mesee » czwartek 23 marca 2006, 16:00

Najważniejsze, że ta metoda była dla Ciebie skuteczna ;) każdy ma swój sposób

A co do słupków-to koniecznie trzeba je obserwować !!!
Ja mówiłam o tym, żeby nie łączyć dwóch elementów schematycznie- pojawiania się kolejnych słupków (1, 2, 3.....) z wykonywaniem obrotów o te 1/4 , 3/4 itp.
Jest to naprawdę złudne- przekonałam się o tym zdając jeszcze na starych zasadach i później ćwicząc tez nowy łuk.
Jezeli nauczylo sie schamatu, a na egzaminie cos nagle nie wychodzi, to czlowiek glupieje....nie wie, co zrobic, zeby skorygowac blad.
Ja dopiero kiedy nauczyłam się jechać na wyczucie (po zmianie instruktora na tego najlepszego w Trojmiescie ;) ) , nie miałam problemu z pokonaniem placu i dopiero wtedy zdałam :wink:
Dlatego tak bardzo polecam nauke na wyczucie ;) ale to tez moj sposob, innym moze sie nie podobać :P
kat.B- od 30.01.2006

:-D :-D :-D
Avatar użytkownika
Mesee
 
Posty: 130
Dołączył(a): środa 31 sierpnia 2005, 20:17
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Postprzez Paola » czwartek 23 marca 2006, 20:42

Na łuku każdy ma swój sposob, a i tak (nie oszukujmy się) może sie nie udać.Ja przez cały kurs nie wyćwiczyłam łuku i ostatnio jak dokupiłam godziny to pełne 2 spędziłam na placu.Kręciłam,kręciłam i nie wychodził mi ten łuk A w końcu zagadałam się z instruktorem i wyszło.W końcu znaleźliśmy sposób na łuk, tak żebym wiedziała MNIEJ WIĘCEJ kiedy,jak i ile kręcić kierownicą. Ale i tak facet powiedział żebym pamietała, że wszystko zalezy od tego jak ustawie samochód przy wjeździe.Wniosek:nie ma sposobu skutecznego w 100% i dobrego dla wszystkich. :(
Paola
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek 20 marca 2006, 00:21

Postprzez afro17 » piątek 31 marca 2006, 18:56

Odnośnie łuku ja egzamin mam dopiero 4 maja dzisaj byłem się umówić ale czy pokonywanie łuku tyłem mozna zacząć skrecac kiedy pachołek pojawi się w bocznej szybie z tyłu??bo jak robiłem skret kiedy sie pojawiał ten pacholek to zawsze mi wychodziło oczywiscie na kursie to robiłem czy tam jest tak samo
afro17
 
Posty: 9
Dołączył(a): poniedziałek 27 marca 2006, 14:40
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez Jaques » piątek 31 marca 2006, 21:37

Afro żadnych schematów ! Skręcąsz na czuja poprostu ;) Nie próbuj się uczyć że gdy pojawi się ten a ten pachołek to skręcas czy prostujesz . Na egzaminie przecież pachołki mogą być inaczej ustawione . W Bydgoszczy dla przykładu łuk jest bardzo długi po zakręcie ...
Jaques
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek 02 lutego 2006, 20:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mesee » piątek 31 marca 2006, 22:50

Jaques napisał(a):Afro żadnych schematów ! Skręcąsz na czuja poprostu ;) Nie próbuj się uczyć że gdy pojawi się ten a ten pachołek to skręcas czy prostujesz . Na egzaminie przecież pachołki mogą być inaczej ustawione . W Bydgoszczy dla przykładu łuk jest bardzo długi po zakręcie ...


Dokładnie!
W Gdańsku to samo-inne rozstawienie słupków niż w osk, żadnych schematów !
To, że wychodzi na kursie, wcale nie znaczy, że tak samo dobrze wyjdzie na egzaminie.
kat.B- od 30.01.2006

:-D :-D :-D
Avatar użytkownika
Mesee
 
Posty: 130
Dołączył(a): środa 31 sierpnia 2005, 20:17
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Postprzez afro17 » sobota 01 kwietnia 2006, 20:01

A czy to prawda ze nie mozna patrzeć na lusterka w nowym egzaminie
afro17
 
Posty: 9
Dołączył(a): poniedziałek 27 marca 2006, 14:40
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez Mesee » sobota 01 kwietnia 2006, 20:05

A czytałes cały ten temat, czy tylko jedną zakładkę ? 8) :wink:

Można patrzeć w lusterka, nawet tzreba, ale nie tylko w nie, także w szybę z tyłu. :P
kat.B- od 30.01.2006

:-D :-D :-D
Avatar użytkownika
Mesee
 
Posty: 130
Dołączył(a): środa 31 sierpnia 2005, 20:17
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Postprzez ulusia » niedziela 02 kwietnia 2006, 09:05

nie zdałam już łuku dwa razy:(
na placu ćwiczę i jest ok, idealnie, nic nie musze poprawiać, a na egzaminie kicha. :(
ulusia
 
Posty: 7
Dołączył(a): piątek 20 stycznia 2006, 20:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Vella » niedziela 02 kwietnia 2006, 11:38

ulusia napisał(a):nie zdałam już łuku dwa razy:(
na placu ćwiczę i jest ok, idealnie, nic nie musze poprawiać, a na egzaminie kicha. :(

1. Uczysz sie tego konkretnego łuku, takiego jaki jest w OSK, a nie wykonania manewru w ogóle. - rozwiązanie: ćwicz na różnych stanowiskach.
2. Stres na egzaminie paraliżuje Cię i utrudnia wykonanie manewru. - rozwiązanie: czekoladowy batonik, tabletka na uspokojenie, herbatka z melisy, joga, medytacja, etc. ;)
Coś być musi... coś być musi, do cholery, za zakrętem...
Avatar użytkownika
Vella
 
Posty: 585
Dołączył(a): środa 30 listopada 2005, 22:07
Lokalizacja: Warszawa - Lublin

Postprzez Jaques » niedziela 02 kwietnia 2006, 22:23

Moje 4 rady :

1. jechać wolno , nawet bardzo wolno ale jednak jechać :P To jest według mnie najważniejsze. Jak jedziesz wolno łatwiej Tobie skorygować błąd , i masz więcej na to czasu .
2. Starać się jechać środkiem i korygować tor jazdy ( wtedy gdy skręcamy ) już wtedy gdy samochód zjeżdza troszkę ze środka pasa ruchu ,
3. Gdy jesteśmy na prostej trzymać się którejś z linii .
4. Nie jeździć schematycznie tylko na wyczucie ! Nie wykonuj zawsze od razu gdy cofasz 1 czy 3/4 obrotu kierownicą , bo na Wordach częśto łuki są dłuższe .

No i najważniejsza rada . Trenuj jak Tobie to bardzo nie wychodzi :)
Jaques
 
Posty: 22
Dołączył(a): czwartek 02 lutego 2006, 20:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez czarnamk » środa 19 kwietnia 2006, 23:54

Dam Wam dobrą radę: ABSOLUTNIE nie przejeżdżajcie łuku na pamięć- jest to cholernie mylne.
Wystarczy opowiedzieć moją dzisiejszą historię: Mój "wspaniały" instruktor nauczył mnie łuku na pamięć ("Magda jak widzisz 1-szy słupek to tyle i tyle obrotu kierownicą, jak już widzisz drugi...")

A ku mojemu zaskoczeniu gdy wieszłam dziś na plac to aż cała zdrętwiałam: słupki zupełnie inaczej ustawione (praktycznie na łuku przy "momencie skrecania" nie było żadnego słupka!) łuk dużo dłuzszy i szerszy (co wcale nie oznacza łatwiejszy).

Nie zapomnę ostatniego zdania mojego egzaminatora: "Pani Magdo, nie wiedziałem że na łuku mozna zrobić zawracanie na 3 ;) "
A więc dla waszego dobra starajcie się zrobić go (zreszta jak już inni podkreslali) na wyczucie.

Pozdrawiam i życzę powodzenia! :) (I za mnie też trzymajcie kciuki ;))
*Teoria- 29.03.06r- zaliczone 0 bł.
*Prakt.I - 19.04.06r -łuk - :(
*Prakt.II - 11.05.06r- Zapytałam egzaminatora: "Czy mogę przejechać na tym CZERWONYM świetle?" (!) Co to wogóle było!? ;P
*Prakt. III- podobno do 3 razy sztuka... :) Zobaczymy.
czarnamk
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek 27 marca 2006, 23:03

Postprzez sloncee » niedziela 23 kwietnia 2006, 15:24

A jak na wyczucie skręcać? Po przejechaniu kawałka do tyłu, pomyśleć ' o już'? :P
Wiecie co, mi się wydaje, że nawet jak w bocznej tylnej szybie zobaczy się pierwszy pachołek, a nawet drugi to nie ma to zbytniej różnicy. Ja, jak zobaczę pierwszy to robię 3/4 obrotu. Jak się zagapię i zobaczę już drugi słupek to skręcam bardziej. Teraz na dodatkowych godzinach mi się tak udawało. Ale zobaczymy jak to będzie na drugim podejściu :(
20.03.06r. - plac+, miasto- [problem z ruszaniem]
Avatar użytkownika
sloncee
 
Posty: 18
Dołączył(a): sobota 18 marca 2006, 17:33

Postprzez Mesee » niedziela 23 kwietnia 2006, 15:39

sloncee napisał(a):A jak na wyczucie skręcać? Po przejechaniu kawałka do tyłu, pomyśleć ' o już'? :P


dokładnie tak
kat.B- od 30.01.2006

:-D :-D :-D
Avatar użytkownika
Mesee
 
Posty: 130
Dołączył(a): środa 31 sierpnia 2005, 20:17
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Postprzez Jakub J. » czwartek 27 kwietnia 2006, 17:13

Polecam następujący sposób (fiat Punto):
1. Podczas jazdy do przodu trzymac sie możliwie blisko lewej strony tak aby kierowac lewe koło minimalnie na prawo od lewych słupków, dzieki temu jak się przodem wjeżdża do koperty wyprostowanie pojazdu następuje wystarczająco wcześnie aby ustawić auto we właściwej pozycji
2. Jedziemy do tyłu krótki odcinek do momentu kiedy w tylnym prawym lusterku pojawia sie 3 prawy lupek.
3. W tym momencie skręcamy kierownice w prawo o 3/4 obrotu. W ten sposób rozpoczynamy skręt tyłem.
4. Kolejny, najtrudniejszy etap polega na takim manewrowaniu autem aby jechać jak najbliżej (ale w bezpiecznej odległości :wink: ) prawej linii. Przydatne są tu lusterka - ponieważ trzeba niestaty je ustawiać jak do miasta wiec proponuję podczas przygotowania do jazdy podniesienie fotela o 4-5 wahnięć dźwignią (z lewej strony fotela) - potem do jazdy po mieście latwo fotej opuścić np. w momencie zjeżdzania z łuku na górke - no chyba że już po łuku do auta wchodzi egzaminator)
5. Prostujemy koła w momencie kiedy w prawym lsterku widzimy prostujący sie samochód i jego prawe tylne koło w odległości około 3 cm w lusterku prawym dalej juz tylko kwestia równego prowadzenia auta na prostej - najlepiej patrzac w prawe i lewe lusterko i od czasu do czasu "dla ściemy" w tylnia szybe.
6. Samochód zatrzymujemy w momencie kiedy przedni prawy słupek w kopercie końcowej najduje sie po porzekątnej auta.
Powodzenia!
Avatar użytkownika
Jakub J.
 
Posty: 14
Dołączył(a): czwartek 27 kwietnia 2006, 11:22
Lokalizacja: Piła

Postprzez Vella » czwartek 27 kwietnia 2006, 19:30

Jakub J. napisał(a): 2. Jedziemy do tyłu krótki odcinek do momentu kiedy w tylnym prawym lusterku pojawia sie 3 prawy lupek.

Fajne te fiaty Punto. Mają tylne lusterka z prawej strony. A z lewej też? :lol:


Aleś nawymyslał, nakombinował, ukradkowe manewrowanie fotelem (wiekszej głupoty nie widziałam), liczenie centymetrów w lusterku, dzielenie obrotu na 3/4. Instrukcja długa jak dyrektywy unijne a wszystko z aptekarską dokładnością. Zgłupieć mozna od samego czytania.
A nie prościej cofając uważać po prostu na pachołki i trzymać sie od nich w bezpiecznej odległości (bez mierzenia tej odległosci linijką). A patrzeć przez tylna szybę normalnie, nie "dla ściemy".
Dużo łatwiej jest jadąc patrzeć przez tylną szybę niż kombinować z lusterkami :)
Coś być musi... coś być musi, do cholery, za zakrętem...
Avatar użytkownika
Vella
 
Posty: 585
Dołączył(a): środa 30 listopada 2005, 22:07
Lokalizacja: Warszawa - Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości