Word Białystok - jazda po łuku - C+E

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Word Białystok - jazda po łuku - C+E

Postprzez pk87 » sobota 18 października 2008, 19:26

Witam, jestem tu nowy

W związku że nie mogę dogadać się z instruktorem co do zasady cofania na łuku zestawem mam pytanie które odnosi się do tego zapisu z WORD B-stok:

dla kategorii T, B+E, C+E, C1+E, D, D+E, D1+E:
a. płynna jazda do przodu pasem ruchu,
b. cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie
dłuższym niż 5 minut


Wynika z tego że podczas jazdy po łuku do tyłu można podjeżdzać do przodu dowolną ilość razy w czasie nie dłuższym niż 5 minut.

Problem w tym, że instruktor w moim osk upiera się że ma być to płynna jazda od początku do końca. Prosił bym o odpowiedź doświadczone osoby, które są w temacie.

Forum przejrzałem i nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi.

Dzięki
pk87
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota 18 października 2008, 19:20

Postprzez cman » sobota 18 października 2008, 20:31

Jedyne co mogę powiedzieć, to że bardzo dziwny ten instruktor.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Ingvar » sobota 18 października 2008, 22:32

możesz zatrzymywać się ruszać do przodu - jedyny warunek zmieścić się w 5 min.
Ingvar
 
Posty: 49
Dołączył(a): niedziela 12 października 2008, 11:29
Lokalizacja: Brodnica

Postprzez Neurot » niedziela 19 października 2008, 01:55

Jeżeli będziesz zdawać na starze, to mogę tylko poradzić korektę na łuku (do tyłu). łamiesz zestaw, aż zaczyna Ci uciekać na boczny pas. Hamujesz, podciągasz do przodu, aż przyczepa w miarę się wyprostuje i cofasz na lusterkach.
chyba, że jesteś mistrz i potrafisz śmigać zestawem tyłem po łuku bez korekty. Nie mam zamiaru się wychwalać, ale uważam się za dobrego kierowcę. Ale na egzaminie C+E miałem trudność z wyprostowaniem przyczepy na łuku (stres i presja czasu robi swoje). skorygowałem tor jazdy i wyszło perfekt. Wcześnie próbowałem za pierwszy podejściem wycofać i poległem na prostowaniu.
Ważne na początku zapamiętać położenie przyczepy względem jakiegoś punktu na placu (kałuża, szczelina, kamyk, itp id).;
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pk87 » niedziela 19 października 2008, 21:37

Mam przyjemność zdawać na starze i na nim też robię kurs. W warunkach kursu na placu manewrowym wyprostowanie wychodzi w 80% przypadków, ale lepiej mieć w zanadrzu korektę gdyby zjadł mnie stres:)

Dziękuję za odpowiedź ;-)
pk87
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota 18 października 2008, 19:20

Postprzez ana88 » poniedziałek 20 października 2008, 00:06

najlepiej uczyć się na łuku o mniejszych(węższych) wymiarach, na początku jest ciężko ale na egzaminie wydaje Ci się, że łuk jest ogromny i że to prościzna i tak jest w rzeczywistości wiem bo doświadczyłam tego na sobie i nawet stres nie przyczynił się do błędu i korekta była zbędna
ana88
 
Posty: 21
Dołączył(a): czwartek 14 sierpnia 2008, 22:11

Postprzez wojtuspl » poniedziałek 20 października 2008, 00:17

chyba instruktorowi się z kat, b lub c pop.....myliło
pozdrawiam
wojtuspl
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek 16 września 2008, 23:32
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ana88 » poniedziałek 20 października 2008, 18:57

wiadomo, że nie możesz się zatrzymać kiedy już zaczniesz cofać powoli ale samochód musi się toczyć, spokojnie można wyćwiczyć łuk tak, że korekta nie będzie potrzebna. proponuję ćwiczyć na węższym łuku na egzaminie jest dużo łatwiej
ana88
 
Posty: 21
Dołączył(a): czwartek 14 sierpnia 2008, 22:11

Postprzez bruno666 » wtorek 21 października 2008, 22:12

ana88 napisał(a):wiadomo, że nie możesz się zatrzymać kiedy już zaczniesz cofać powoli ale samochód musi się toczyć

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Kryteria wykonania łuku są inne dla kategorii:
- B
- C
- C+E, D
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez ana88 » wtorek 21 października 2008, 22:41

ale np. przy zatrzymaniu nie może się zatrzymać np. 1.5 m od linii, a po chwili stwierdzi, że jednak za daleko i cofnie jeszcze w takiej sytuacji musi jechać łuk jeszcze raz
ana88
 
Posty: 21
Dołączył(a): czwartek 14 sierpnia 2008, 22:11

Postprzez cman » wtorek 21 października 2008, 22:46

A dlaczego nie może?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez ana88 » środa 22 października 2008, 00:03

jest chyba granica 1m w której trzeba się zmieścić. tak już jest ustalone, że po zatrzymaniu nawet jeśli widzisz, że za daleko to pozostaje korekta. nie można dojechać w tej samej próbie i pewnie z tego powodu żeby się dobrze zatrzymać korzysta się z punktów odniesienia, które są na placu np. studzienka kanalizacyjna. z samochodu można chyba wyjść na egzaminie po zatrzymaniu na łuku i sprawdzić jak się zatrzymało jeśli egzaminator powie, że jeszcze raz trzeba jechać
ana88
 
Posty: 21
Dołączył(a): czwartek 14 sierpnia 2008, 22:11

Postprzez cman » środa 22 października 2008, 08:23

ana88 napisał(a):tak już jest ustalone, że po zatrzymaniu nawet jeśli widzisz, że za daleko to pozostaje korekta.

Przez kogo ustalone? To może być ustalone wyłącznie przez rozporządzenie, a to niczego w tej kwestii nie precyzuje, można się cofać dowolną ilość razy, w dowolnym miejscu.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez ella » środa 22 października 2008, 09:16

tak już jest ustalone, że po zatrzymaniu nawet jeśli widzisz, że za daleko to pozostaje korekta. nie można dojechać w tej samej próbie i pewnie z tego powodu żeby się dobrze zatrzymać korzysta się z punktów odniesienia,

No to po co piszesz o korekcie. Czy wiesz co to jest korekta?

To nie kategoria B i można zatrzymywać się się i poprawiać.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ana88 » środa 22 października 2008, 13:34

wszystko jest tutaj można sobie przeczytać
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 051834.pdf tab.4 a chodziło mi o to, że cofając nie można się zatrzymać i pokręcić ,,na sucho" kiedy samochód stoi i jechać dalej do tyłu tylko trzeba podjechać do przodu, może wcześniej źle sprecyzowałam co mam na myśli
ana88
 
Posty: 21
Dołączył(a): czwartek 14 sierpnia 2008, 22:11

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości