Mas74 napisał(a):Kibel nie kibel... ale są "kibelki" które wymagają A a startują jak F16...i nieco szybciej też niż szlifierka...
Kibel to raczej kwestia pozycji jaką się ma za sterami. Sam sobie planuję kupić takiego - wygoda.
W reszcie tematu się nie wypowiadam bom za stary i posiadam kategorie które mnie interesują, więcej nie będzie . Jedyne co bym dopuścił to dla posiadaczy B motocykle do 125cm, no ale ustawodawca "wie" lepiej.
Jezeli wezmie sie takiego kibla i wsadzi tam 800 ccm to fakt, ze to fruwa.
Jezeli chcesz sobie cos takiego sprawic, niema dylematu BMW wypuscilo wlasnie dwie nowe 650 - tki.
Dopuscil bys 125 - ti dla kierowcow kat. B.
Osobiscie nie wpadl bym na ten pomysl, z dwoch wzgledow.
1. 125 - ki w wersji 4 T ( do 15 KM ) rozwijaja predkosci do ca. 130 km/h, w wersji 2T do 160 km/h. Czyli predkosci do ktorych kierujacy moim zdaniem musi byc przegotowany / przeszkolony.
2. Przy predkosciach jakie wymienilem istnieje motliwosc zrobienia nie tylko sobie kuku ale i wyrzadzenia postronnym calkiem konkretnych szkod.
W innych krajach ( gdzie kultura jazdy motocyklem jest znacznie wyzsza niz w PL ) od lat na motorowery potrzebne jest PJ. Napewno pozwolenie na prowadzenie pojazdow kat. A1 na kat. B nakrecilo by sprzedaz w/w zarowno dealerom jak i panstwu i jego US.
Piszesz, ze ustawodawca " wie " lepiej. I tu powiem Ci, ze niestety wie lepiej !
Obecnie w/g nowego systemu na jednoslady ( nawet na motorowery do 50 ccm ) kierujacy bedzie szkolony ( w przypadku kat. A1 ) juz w wieku 16 lat. Wiesz wogole, ze na pozniejsze kat. jednosladowe dalsze szkoelnie teoretyczne i praktyczne nie jest potrzebne ? Zdajesz tylko i wylacznie egzamin praktyczny, wiec o co chodzi ?