
A full Category C entitlement automatically provides for a provisional C+E
Czyli mając w Anglii prawo jazdy kat. C mogę warunkowo jeździć pojazdami kwalifikowanymi pod C+E? MEGA!

przez deyah » sobota 27 kwietnia 2013, 01:40
przez winston » sobota 27 kwietnia 2013, 09:06
przez Borys68 » sobota 27 kwietnia 2013, 09:22
przez ks-rider » sobota 27 kwietnia 2013, 23:57
przez deyah » niedziela 28 kwietnia 2013, 10:53
Borys68 napisał(a):Tu "provisional" oznacza "szkolne". Czyli mając C możesz pod nadzorem instruktora jeździć C+E
ks-rider napisał(a):Swiadectwo kwalifikacji obowiazuje Cie w calym EU, no chyba, ze prywatnie sobie chcesz posmigac
przez ks-rider » niedziela 28 kwietnia 2013, 13:11
deyah napisał(a):No właśnie nie jest tak. Cytat z jednej z agencji pracy specjalizującej się w ofertach dla kierowców:
przez deyah » niedziela 28 kwietnia 2013, 22:54
przez winston » wtorek 30 kwietnia 2013, 18:19
przez benno » środa 01 maja 2013, 00:37
winston napisał(a):Na jakimś forum wypowiadała się babka z agencji, która twierdziła, że jak nie masz świadectwa (czyli tego numeru 95.xx.xx.xxxx w punkcie 12 na prawie jazdy), to nikt cię do pracy w UK nie przyjmie. Pomijam już wymóg doświadczenia w jeździe po "dziwnej" stronie![]()
Tylko, że ja czytałem wpisy odnośnie autobusu. Może w ciężarówach jest inaczej i biorą jak leci...
pozdrawiam
deyah napisał(a): Brytyjczycy nie są takimi strasznymi służbistami jak PolacyMoże przymykają na takie rzeczy oczy
Generalnie, to jeśli zrobią mi świadectwo kwalifikacji, to nie będę zadawał pytań
deyah napisał(a):Jako świeżo upieczony kierowca kat. C szukam sobie ogłoszeń i informacji na zagranicznych stronach (bo za granicą nie wymagają od kierowcy świadectwa kwalifikacji, którego nie posiadam) i natknąłem się na ciekawe zdanie na stronie jednej z brytyjskich szkół jazdy (C, C+E itd.). Oto ono:
A full Category C entitlement automatically provides for a provisional C+E
Czyli mając w Anglii prawo jazdy kat. C mogę warunkowo jeździć pojazdami kwalifikowanymi pod C+E? MEGA!
deyah napisał(a):Borys68 napisał(a):Tu "provisional" oznacza "szkolne". Czyli mając C możesz pod nadzorem instruktora jeździć C+E
Rzeczywiście, przypomiało mi się, że w UK tak to wygląda. Żeby zacząć kurs musisz mieć uprawnienia do jazdyCzyli provisional driving license. Musisz spełniać podstawowe warunki, więc nie jest to takie głupie
ks-rider napisał(a):Swiadectwo kwalifikacji obowiazuje Cie w calym EU, no chyba, ze prywatnie sobie chcesz posmigac
No właśnie nie jest tak. Cytat z jednej z agencji pracy specjalizującej się w ofertach dla kierowców:
As anyone involved in the transport and distribution industry will be aware, September 2014 is the deadline by which any LGV or PCV driver wishing to earn money from driving professionally will have to have acquired a Driver Qualification Card (DQC.)
A DQC is obtained by the driver undergoing 35 hours' worth of DCPC (Driver's Certificate of Professional Competence) training across a variety of subject areas.
Czyli póki co DQC (CPC) jest czymś ekstra, a będzie wymagane dopiero od września 2014. I ciekawa sprawa z tą agencją, bo "w zamian za niewielką ilość przepracowanych godzin" robią CPC. W miarę uczciwa ofertaNo i właśnie zrodziło się pytanie:
Czy brytyjskie CPC będzie akceptowane w Polsce?