graż tyłem- ratunku!!!

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

graż tyłem- ratunku!!!

Postprzez kasia m. » wtorek 03 sierpnia 2004, 14:21

Czy wjeżdzając do garażu tyłem należy ustawić się przy żółtej linii - linii przy której ustawiamy samochód wjezdzając garaż przodem -skos.
Dzieki za pomoc
Kasia
kasia
kasia m.
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 03 sierpnia 2004, 14:15

Postprzez zoltan » wtorek 03 sierpnia 2004, 14:29

Nie. Pomiędzy białą, a żółtą.
Avatar użytkownika
zoltan
 
Posty: 202
Dołączył(a): piątek 16 lipca 2004, 14:33
Lokalizacja: Kraków

garaż tyłem

Postprzez kasia m. » wtorek 03 sierpnia 2004, 14:34

Dzieki - wypróbuje to dzis:))
Kasia
kasia
kasia m.
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 03 sierpnia 2004, 14:15

Postprzez ella » wtorek 03 sierpnia 2004, 14:34

Trudno tak na linie wytłumaczyć bo nie wiem jaki masz plac. Ale w zasadzie samochód to tych parkowń ustawiamy tak samo, tylko moze odrobinę bliżej przy skośnym.
Zajrzyj jeszcze tutaj
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=952
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nietoperz » wtorek 03 sierpnia 2004, 16:53

parkowanie równeległe tyłem
jedzesz 1 metr od lini ograniczającej wiazd , zatrzymujesz pojazd gdy w tylnej szybie zobaczysz dwa pachołki , zaczynasz jechać do tyłu (oczywiście kierunuk w prawo) jak pierwsza tyczka zniknie w szybie patrz w tylną prawą boczną szybę jak pokarzesię pachołek kręć szybciutko w prawo i patrz w prawe lusterko jak będzie jechać pojazd jeżeli jedze blisko pachołka (10- 20 cm) to jest dobrz jeżeli dalej to patrz w lewe lusterko i podjedz jak najbliżej pachołka i zatrzymaj skęć do oporu w lewo i ustaw pojazdy równo między liniami i jedz do tyłu aż przut się schowa za pachołki.(ten manewr jest podobny do jazdy po łuku do tyłu)
POWODZENIA NA EGZAMINIE
nietoperz
 
Posty: 24
Dołączył(a): sobota 24 kwietnia 2004, 23:49

garaż tyłem

Postprzez kasia m. » wtorek 03 sierpnia 2004, 17:45

Ja slyszalam o prostrzym sposobie - jedziesz az w przedniej szybie zobaczysz w prawym jej rogu, tyczke w pierwszego pacholka do koperty i wowczas na max krecisz w prawo... jakos zawsze i tak wychodzilo tyle ze mialam wlasnie watpliwosci co to tego gdzie zaczynac:)))
pozdrawiam
kasia
kasia m.
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 03 sierpnia 2004, 14:15

Postprzez Mmeva » wtorek 03 sierpnia 2004, 20:20

Z tym pachołkiem od koperty to chyba nie za dobry pomysł, są różne place, np. u mnie na placu stanowisko do koperty było pomiedzy garażem skosnym a prostopadłym, a na egzaminie było zupełnie inaczej.
Ja uczyłam się tak:

- Prostopadłe tyłem - ustaw się przy "dalszej linii" ( na lewo), dajesz prawy kierunkowskaz, a następnie podczas jazdy odbij lekko na prawo ( trochę oddalisz się od słupków po lewej stronie - abyś ich nie zaczepił przodem przy skręcie), skręcasz mniej więcej w momencie, gdy odległość od tyłu auta do bliższego słupka będzie równa pół długości samochodu - jadąc do tyłu obserwujesz boczną tylna szybę ( zobaczysz słupek w rogu i za chwilę zobaczysz całą bliższa linię ) i prawe lusterko ( dobrze jest odgiąć je tak, abyś widział tylko kawałek swojego samochodu i słupki od garażu) obserwujesz, czy auto dobrze ci wchodzi w garaż i w razie potrzeby korygujesz , wykonujesz max. skręt w prawo (patrzysz do przodu, jeśli przód samochodu by ci za bardzo odszedł musisz skorygować) , wjeżdżając staraj się zachować odległość od słupków z obu stron, przy prostowaniu kół po wjeździe dobrze jest zerknąć w lewe lusterko (upewnić się, że prosto wjechałeś i ocenić odległość od tylnego słupka) i potem zerknąć także w tylne.
*Przy wyjeździe dajesz prawy i gdy pół auta wyjdzie kręcisz w prawo, a następnie prostujesz.

Pozdrawiam
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez Caleb » wtorek 03 sierpnia 2004, 21:56

musisz sie ustawic tak, aby zolta linia byla pod kierownica.
Nastepnie jedziesz powoli do tyłu i patrzysz w prawa tylna szybe. Jak tylko zobaczysz pierwszy z tych dwoch pacholkow od "garażu" jak najszybciej skrecasz kierownice na max. Kiedy oba tylne koła znajda sie w "garazu" - prostujesz. Jezeli nie trafisz, to oczywiscie przysluguje korekta.
Caleb
 
Posty: 3
Dołączył(a): sobota 10 lipca 2004, 13:33
Lokalizacja: z Kątowni


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 82 gości