Strona 1 z 5

Diesel/Gaz LPG/Benzyna. Co wybrać?

PostNapisane: wtorek 03 lipca 2007, 20:40
przez nokeyb
Witam!

Zastanawiam się, tak jak wielu młodych kierowców przed kupnem własnego samochodu, jaką wybrać wersję silnika. Czy ma to być głośny i trudny do odpalenia zimą diesel, droga benzyna czy może komplikująca instalacja LPG ?

Jak wiadomo, chodzi o ekonomiczność. Nie mam na myśli tylko koszta paliwa ale również ceny utrzymywania poszczególnych wersji.

Przedstawcie swoje za i przeciw.

PostNapisane: wtorek 03 lipca 2007, 21:11
przez invx
zalezy, jakim typem młodego kierowcy jestes, i do czego Ci samochod :)

jak tylko do przemieszczania sie z punktu A do B, i kazda czynnosc serwisowa bedziesz wykonywac w ... serwisie - to zdecydowanie gaz

jednak jak chcesz czerpac przyjemnosc z jazdy, czasem sie troche zabawic, na jakis zlotach itp, lub co wiecej, znasz sie na samochodach, lubisz je, lubisz przy nich grzebac, naprawiac - zdecydowanie BENZYNA

diesel - to moze byc jakis tam zloty srodek.

PostNapisane: wtorek 03 lipca 2007, 21:20
przez pcuryllo
Gdybym miał teraz wybierać typ silnika to napewno wybrał bym (turbo)diesel'a.
Mało na ogół pali, stosunkowo niska cena paliwa, a przy nowszych typach nie ma juz takiego problemu z rozruchem w zimie. Wiadomą rzeczą jest również, ze diesle są bardziej wytrzymalsze ( np. ze wzgledu na nizsza liczbe obrotów ).

PostNapisane: wtorek 03 lipca 2007, 21:32
przez invx
no i diesle sa mniej elastyczne, na danym biegu pelna moc jes tylko w waskim zakresie obrotow - przez co trzeba wiecej biegami operowac :) (albo automata se kupic :P)

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 10:50
przez WojtekB
no też zależy jakie auto i silnik. Bo np. do takiej fiesty z silnikiem 1.0 to gaz raczej średnio, a i diesel w tak małych autach mnie nie przekonuje. Natomiast już jakaś większa 'kolubryna' to inna sprawa. Tutaj zdecydowanie bym brał diesla albo gaz (ze zdecydowanym wskazaniem na diesla) ;)

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 10:58
przez invx
a jak subaru - to tylko benzyna :)

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 11:57
przez marcij
Tylko diesel , starsze nie do zdarcia , zupelnie bezobslugowe, pala bardzo niewiele, niby za paliwo wychodzi ciut wiecej , ale w ogolnym rozrachunku (serwis , naprawy) i tak wychodzi taniej niz benzyna+gaz. Silniki elastyczne , moc juz od dolnego zakresu obrotow. O nowoczesnych dieslach juz nie wspominam , bo one to juz calkiem przewyzszaja silniki benzynowe , ale cena jest niestety nie do przeskoczenia. Co do problemow z zapalaniem w zimie to tez jest stereotyp , trzeba przyznac ze ostatnio jakosc paliwa bardzo sie poprawila i przy dobrych swiecach, akumlatorze i paliwie nie mialem wiekszych problemow z zapaleniem 18-sto letniego diesla przy mrozie ponad 15 stopni. Fakt , ze kilka lat temu takie problemy jeszcze wystepowaly, ale ostatnio juz nie.

:)

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 12:31
przez Polonez
TDI :D

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 13:54
przez Hml
ja po skonczeniu kursu i zdaniu egzaminu za 50 razem... :)
kupujemy sobie jakieś autko na GAZ, więc polecam gaz, a chyba wybierzemy Peugeota 206 lub CHEVROLET AVEO :)

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 17:08
przez Pinhead
Według mnie najlepszy i najdroższy w zakupie będzie diesel. I żeby nie było że chwale to co mam... posiadam VW Golfa II z benzynowym 1.8. Sprawność diesla jest znacznie wyższa niż benzyniaka co przekłada się na niższe spalanie, odpada problem z gazownikami partaczami którzy stanowią większość w polsce. Osiągi w porównaniu diesla i benzny o tej samej albo przynajmniej podobnej mocy wypadają bardzo podobnie, diesel do tego ma lepszą elastyczność.

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 17:14
przez invx
diesel do tego ma lepszą elastyczność.


od kiedy :lol: :lol: :lol: ?

chyba jak go na gaz przerobisz :lol:

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 17:16
przez Pinhead
Od zawsze. Dowiedz się co to jest elastyczność i jaką charakterystyke momentu obrotowego mają diesla a potem pisz. Mała podpowiedź ;) Ilość biegów w samochodach diesla i benzynowych jest taka sama a v-max przy tej samej mocy maksymalnej prawie taki sam (diesel jest nieco cięższy).

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 17:37
przez invx
diesel jest mniej elastyczny:
- maksymalna moc, osiaga przy węższym zakresie obrotów niz silnik benzynowy
- w dieslu, biegi musisz zmieniac przez to czesciej

8)

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 18:25
przez Xsystoff
Pinhead napisał(a): Dowiedz się co to jest elastyczność

Wymysł marketingu.

Pinhead napisał(a): i jaką charakterystyke momentu obrotowego mają diesla

Kiepska, duzy skok na poczatku i pozniej duzy spadek na koncu. Brak plynnego narastania momentu i ciagu wraz z rosnacymi obrotami.

Pinhead napisał(a):Ilość biegów w samochodach diesla i benzynowych jest taka sama a v-max przy tej samej mocy maksymalnej prawie taki sam (diesel jest nieco cięższy).

V-max nie zalezy od masy (jakis ulamek %) tylko od oporow powietrza i mocy jaka dysponuje silnik.

Imho diesel jest bardzo przyjemny w trasach, mniejsze obroty = mniejszy halas, wiecej momentu na dole = brak meczacego krecenia do wysokich obrotow, no i mega uboga mieszanka = sporo mniejsze spalanie niz analogicznej mocy benzyna.

Gaz to zawsze sa problemy. Zawsze cos sie psuje, a to nie trzyma wolnych obrotow, a to sie dusi, a to gasnie, a to szarpie, a to za duzo pali, a to nie ma mocy, a to nie chce odpalac na zimno, na goraco, a to bo przebutowaniu zamarza parownik i gasnie na wolnych etc. Z drugiej strony mamy troche gorsze osiagi i 2x tansze paliwo czyli po prostu jest sporo taniej. Mozna kupic duzy silnik i koszty paliwa beda akceptowalne.

Stary diesel to juz przezytek. Duza pojemnosc, malo mocy i wcale nie takie male spalanie jak na obecne warunki. Czesto sa to dojechane do granic wytrzymalosci silniki, ktore o kompresji juz dawno zapomnialy. Za to mozna i go kupic tanio i zalac rzepakowym z biedronki albo ze smazalni po frytkach.

Nowy diesel to rewelacyjne osiagi przy rewelacyjnym spalaniu. Koszt zakupu duzy i latwo trafic na duzy przebieg, bo nowy diesel kosztuje i zeby zakup sie zwrocil trzeba krecic kilometry. Oszczednosc na paliwie niestety czesto jest pozerana przez rozne awarie, a to turbosprezarka nieumiejetnie eksplatowana umiera, a to nasza kochana ropka zabija wtryski, a to elektronika wariuje, czeste tryby awaryjne, nieszczelnosci w dolocie etc.

Zwykla benzyna przy obecnych cenach paliw to chyba najdrozsza opcja. Male silniki wcale tak malo nie pala, a oferuja mikroskopijne osiagi. Zamiast 1.1 mozna kupic 2.0 z gazem i jezdzic o polowe taniej niz 1.1 majac nadal duuuzo lepsze osiagi do dyspozycji.

Czy tak czy siak ciezki wybor. Jezeli masz $ to obecnie wedlug mnie tylko nowoczesny turbodiesel.

PostNapisane: środa 04 lipca 2007, 18:36
przez Pinhead
invx: Moc maksymalna nie jest osiągana w żadnym zakresie tylko przy konkretnych obrotach. Maksymalne obroty w dieslu są niższe (przeważnie o 1800) od benzynowca ale za to zakres użytecznych obrotów w benzynie zaczyna się znacznie wyżej niż w dieslu. Druga sprawa o której zapomniałeś to fakt że diesle mają skrzynie biegów o dłuższych przełożeniach.

Xsystoff:
Stary diesel to taki sam przeżytek i możliwy szrot jak stary benzyniak. Najekonomiczniejsze sa rozwiązania pośrednie, czyli diesle z przed 10-14 lat. Szczególnie 1.9TDi ze stajni VAG'a czy nawet jeszcze starsze a również udane 1.6TD (szczególnie wersja 80KM o oznaczeniu SB).