kiwi napisał(a):Czesc Tomek,
czy bylbys tak dobry i opisal mi (byc moze z jakimis zdjeciami pogladowymi) jak zapinac i rozpinac naczepe. Nie jezdzilem nigdy z naczepa, a jedynie z przyczepa typu tandem, zestawem 15 tonowym i nie mam w materii naczepy doswiadczenia. Czy jest duza roznica w techice jazdy? Bede niezmiernie wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam
Nie dysponuje niestety zdjeciami, ale moge opisac teoretycznie jaka jest kolejnosc:
Rozprzęganie: 
1)Ustawiamy samochód prosto, aby nie był nigdzie "złamany" 
2)Wysiadamy z kabiny i odpinamy kable i przewody 
3)Krecimy korbą, aby opuścić łapy 
4)Odpinamy naczepę (dobrze też spuscić powietrze w poduszkach u naczepy ale niekoniecznie) 
5)Odjezdzamy kawałeczek i opuszczmy ciagnik na poduszkach, tak aby nie ściągnąć smaru z siodła 
6)Odjeżdzamy powoli 
Sprzęganie: 
1)Podjeżdzamy prosto pod naczepę 
2)Opuszczamy poduszki i podjeżdzamy prawie pod sam sworzeń, następnie podnosimy i jedziemy aż do zatrzaśnięcia się siodła 
3)Szarpiemy lekko w przód i tył, aby sprawdzić spięcie się zestawu 
4)Wysiadamy i skrecamy łapy oraz zabezpieczamy siodło 
5)Zapinamy przewody 
6)Sprawdzamy czy wszystko gra 
Kolejność podłączania przewodów: Najpierw przewody powietrzne, potem elektryczne. 
Kolejność odłączania przewodów: Najpierw przewody elektryczne, potem powietrzne.
Odnosnie automatu w Actrosie jezdzi sie tak samo jak w osobowym, choc w wersji standardowej nie ma autoamtu, a jest tylko manual/telligent z preselekcja.
Pozdrawiam