Strona 1 z 1

Zmiana biegów - na niższe (głupi pytanie? :/)

PostNapisane: środa 28 czerwca 2006, 15:11
przez lemming
Witam, mój pierwszy post na forum. Mam drobny problem ze zmianą biegów, nie wiem kiedy zmieniać na niższe :/ kurs dopiero zacząłem (jutro mam 5 jazdę). Ze zmianą biegów na wyższe w sumie nie mam problemów, ale nie mam pojęcia kiedy zmienia się na niższe. Mam też pytanie jak to jest z tymi zakrętami i zmianą biegów na nich. Samo prowadzenie jako tako nie sprawia mi kłopotów (no dobra rondo jest głupie, instruktor mówi, że za słabo kręcę) :P

PostNapisane: środa 28 czerwca 2006, 15:25
przez cman
Hmm... kiedy zmieniać na niższe... No po prostu wtedy, kiedy jest taka potrzeba.
Na przykład podczas hamownia silnikiem, lub gdy sytuacja na drodze powoduje, że musisz zwolnić i zredukować bieg. Generalnie wtedy, kiedy obroty silnika są już zbyt niskie i trzeba zmienić bieg na niższy.

Jeśli chodzi o zakręty to niepolecam zmiany biegów będąc w zakręcie. W zakręt powinno się wejść na takim biegu, na jakim będzie się zakręt pokonywało i z niego wychodziło (tutaj często trzeba właśnie zastosować redukcję, tzn. zmianę biegu na niższy).

PostNapisane: środa 28 czerwca 2006, 18:40
przez Agawa
Jesli masz w samochodzie obrotomierz to bieg zmieniasz na nizszy jak obroty spadaja poniżej 2 tys. jesli nie nasz to słyszysz przeciez wyraźnie jak silnik słabiej pracuje na wysokim biegu i samochodu nie "ciagnie" do przodu, wtedy sprzegiełko i redukcja. Po redukcji na nizszy bieg puszczając sprzegło dodajesz delikatnie gazu aby nie było szarpniecia.
A na zakręcie nigdy nie zmieniaj biegu..zrób to dopiero po wejściu w zakręt. Na zakręcie skup sie na kręceniu :D
Pozdrawiam :D

PostNapisane: czwartek 29 czerwca 2006, 09:47
przez scorpio44
Agawa napisał(a):A na zakręcie nigdy nie zmieniaj biegu..zrób to dopiero po wejściu w zakręt

Po wyjściu z zakrętu. ;)

PostNapisane: czwartek 29 czerwca 2006, 09:59
przez Agawa
scorpio44 napisał(a):
Agawa napisał(a):A na zakręcie nigdy nie zmieniaj biegu..zrób to dopiero po wejściu w zakręt

Po wyjściu z zakrętu. ;)

No dokładnie :lol: Przejęzyczenie. Dzięki scorpio za czujność :D

PostNapisane: czwartek 29 czerwca 2006, 16:07
przez gardziej
Agawa napisał(a):Jesli masz w samochodzie obrotomierz to bieg zmieniasz na nizszy jak obroty spadaja poniżej 2 tys.


nie jest to zasada, samochod trzeba wyczuc. w punto, na ktorym uczylem sie jezdzic optymalne obroty silnika byly miedzy 1,500 a 2,000.

PostNapisane: piątek 30 czerwca 2006, 14:02
przez lemming
Ja się uczę jeździć na punto (na takich jest egzamin w gdańsku). Obrotomierza akurat nie ma. Teraz robie tak, że jak jade na 3 i przed zakrętem hamuje to zmieniam na 2 i w zakręt wchodze na 2. Poźniej jak się troche rozpędze to spowrotem 3. No ale nic jeszcze 23h jazdy to jakoś się w tym wprawie. Dzięki za porady

PostNapisane: piątek 30 czerwca 2006, 14:16
przez Cycu
lemming napisał(a):Teraz robie tak, że jak jade na 3 i przed zakrętem hamuje to zmieniam na 2 i w zakręt wchodze na 2. Poźniej jak się troche rozpędze to spowrotem 3.


I bardzo dobrze robisz :D :D :D