Coś innego niż silnik elektryczny

w poszukiwaniu bardziej ekologicznych silników do pojazdów, pomysły idą w różnych kierunkach.
są firmy, które nie są przekonane do pojazdów z silnikami elektrycznymi, które dzisiaj wyglądają na przyszłość motoryzacji.
firma McLaren, której dyrektor stwierdził, że nie ma żadnych planów stworzenia samochodu w pełni elektrycznego, jest pracuje obecnie nad samochodem napędzanym syntetycznym e-paliwem.
podobne sygnały można usłyszeć od firmy Audi.
chodzi o pojazdy napędzane silnikami na benzynę syntetyczną.
produkt ten jest znany od dawna, a w czasie II WŚ, gdy Niemcy byli odcięci od dostaw ropy, produkowali syntetyczną benzynę z węgla, co ciekawe większość tych wytwórni była na terenie dzisiejszej Polski: okolice Szczecina, Górny Śląsk.
podobny produkcję uruchomiono w Japonii z podobnych przyczyn.
o ile McLaren pracuje nad silnikiem zasilanym syntetyczną benzyną z węgla, to Audi to paliwo chce uzyskiwać z biomasy i staje się ono płynnym izooktanem.
proces spalania tego paliwa ma skutkować dużo mniejszą emisją CO2 i (o 80% mniej według zapewnień) emisją innych szkodliwych związków prawie do zera.
nie wiem jak wygląda ta syntetyczna benzyna, ale izooktan jest bezwonny i nie rozpuszcza się w wodzie, działa szkodliwie na organizmy żywe, opary powodują zapalenie spojówek i duszności, a w większym stężeniu ma działanie psychoaktywne, więc tutaj część społeczeństwa może być szczególnie zainteresowana.
są też plusy, bo w przypadku izooktany skończą się kradzieże, spuszczanie z baku, bo zachłyśnięcie się prowadzi do porażenia układu oddechowego i zatrzymania akcji serca.
są firmy, które nie są przekonane do pojazdów z silnikami elektrycznymi, które dzisiaj wyglądają na przyszłość motoryzacji.
firma McLaren, której dyrektor stwierdził, że nie ma żadnych planów stworzenia samochodu w pełni elektrycznego, jest pracuje obecnie nad samochodem napędzanym syntetycznym e-paliwem.
podobne sygnały można usłyszeć od firmy Audi.
chodzi o pojazdy napędzane silnikami na benzynę syntetyczną.
produkt ten jest znany od dawna, a w czasie II WŚ, gdy Niemcy byli odcięci od dostaw ropy, produkowali syntetyczną benzynę z węgla, co ciekawe większość tych wytwórni była na terenie dzisiejszej Polski: okolice Szczecina, Górny Śląsk.
podobny produkcję uruchomiono w Japonii z podobnych przyczyn.
o ile McLaren pracuje nad silnikiem zasilanym syntetyczną benzyną z węgla, to Audi to paliwo chce uzyskiwać z biomasy i staje się ono płynnym izooktanem.
proces spalania tego paliwa ma skutkować dużo mniejszą emisją CO2 i (o 80% mniej według zapewnień) emisją innych szkodliwych związków prawie do zera.
nie wiem jak wygląda ta syntetyczna benzyna, ale izooktan jest bezwonny i nie rozpuszcza się w wodzie, działa szkodliwie na organizmy żywe, opary powodują zapalenie spojówek i duszności, a w większym stężeniu ma działanie psychoaktywne, więc tutaj część społeczeństwa może być szczególnie zainteresowana.
są też plusy, bo w przypadku izooktany skończą się kradzieże, spuszczanie z baku, bo zachłyśnięcie się prowadzi do porażenia układu oddechowego i zatrzymania akcji serca.