gumik napisał(a):Ale chyba jednak co innego opona bieżnikowana, sprawdzona, a co innego taka, która od nowości ma 10 lat i nikt się nią za bardzo nie przejmował. Przecież dokładnie o tym piszą.
po pierwsze:
co innego opona użytkowna samochodem osobowym z domu do pracy i z powrotem lub kamperem na wakacje, a opona używana w transporcie ciężarowym.
po drugie:
czy jest górna granica wieku karkasa?
skąd wiesz czy karkas nie ma 15 lat?
skąd wiesz czy ten karkas nie był z opony naczepy wywrotki wożącej na co dzień nie 25 ton jak mówi instrukcja i przepisy, ale 32-35 ton?
w czym jest lepszy 10 letni, sprawdzony karkas, ale z opony pracującej w transporcie, od 10 letniej opony w normalnym użyciu pojazdem osobowym?
poza tym ja oponami moich aut, jak wszystkimi swoim rzeczami, się przejmuję.
dlaczego do swojego kampera wolę kupić opony nowe, nawet Chińczyki od bieżnikowanych?
są to opony od pojazdów dostawczych, które są najbardziej przeładowywane i mimo nowego bieżnika, boki opony, które najbardziej cierpią przy przeładowaniu, mogą być mocno nadwątlone.