Strona 1 z 1

Redukcja biegów na niższy

PostNapisane: czwartek 24 listopada 2016, 02:16
przez mati113
Witajcie,

Chciałbym raz na zawsze rozwiać wątpliwości, i oduczyć się złych nawyków. Otóż wyobraźmy sobie sytuacje, że jestem przed rondem. Redukuje bieg z 4 na 2 - sprzęgło, redukuje z 4 na 2, całkowicie odpuszczam sprzęgło i dopiero gaz? Czy w między czasie, gdy odpuszczam sprzęgło naciskać już gaz?

Bo redukując z 4 na 2 i całkowicie odpuszczając sprzęgło i dopiero gaz - robię to powoli, by nie szarpało, ale obroty zdążą spaść.


Jak prawidłowo, i najzdrowiej dla samochodu wykonywać taką czynność? Gaz po całkowitym zdjęciu nogi z pedału sprzęgła, czy odpuszczając sprzęgło już naciskać na gaz?

Re: Redukcja biegów na niższy

PostNapisane: czwartek 24 listopada 2016, 11:42
przez eragon
Bardzo ciężko się odpowiada na takie pytania, autka różnie reagują na pedał sprzęgła i gazu.. Najlepeij byłoby ci powiedziec - wyczuj .. ale to nie o to chodzi.
Byłbym za tym by gazu nie naciskac zbyt wcześnie, bo bedzie efekt akustyczny czyli wycie.. mozna sprobować naciskac na gaz już po osiągnięciu 70-80% skoku sprzęgla..

Re: Redukcja biegów na niższy

PostNapisane: czwartek 24 listopada 2016, 20:35
przez Borys_q
Jak redukujesz do zwolnienia nie naciskaj gazu daj obrotom samym wskoczyć, musisz delikatnie puszczać sprzędło i przytrzymać kiedy siła hamowania silnikiem będzie duża, jak obroty się zwiększa możesz puścić sprzęgło do końca. Możesz tez lekko musnąć gaz (jak masz sprzęgło do połowy puszczone) wtedy auto mniej szarpnie podczas hamowania. Jeśli redukujesz żeby mocniej przyśpieszać to w trakcie redukcji dodajesz gazu i żeby obroty sie wyrównały jak najszybciej.