Strona 1 z 1

Porada techniczna - odpuszczanie sprzęgła po redukcji

PostNapisane: poniedziałek 24 października 2016, 19:32
przez mati113
Witajcie,

Otóż mam do Was pytanie. Redukuje bieg na niższy. Dajmy na to z 3 na 2. Wciskam sprzęgło, redukcja biegu, i czy w momencie odpuszczania sprzęgła jak już zaczyna brać dodać lekko gazu, by pozbyć się efektu szarpnięcia? Puszczam sprzęgło już baardzo powoli, a nadal występuję szarpnięcie. Mniejsze, bądź większe, ale występuje. Czy wyżej opisany sposób jest prawidłowy, czy prawidłowym jest - sprzęgło, redukcja biegu, odpuszczenie całkowicie sprzęgła bez dodania gazu, i dopiero po zupełnym odpuszczeniu pedału sprzęgła gaz?

Re: Porada techniczna - odpuszczanie sprzęgła po redukcji

PostNapisane: poniedziałek 24 października 2016, 20:29
przez Karolina1994
Ja dodaje gazu. Dzięki temu jazda jest płynna i nie ma szarpania.

Re: Porada techniczna - odpuszczanie sprzęgła po redukcji

PostNapisane: wtorek 25 października 2016, 13:49
przez mati113
Dzięki. Ktoś jeszcze sie wypowie?

Re: Porada techniczna - odpuszczanie sprzęgła po redukcji

PostNapisane: wtorek 25 października 2016, 16:49
przez gumik
Ja robię tak. Jeśli redukuje bieg, bo zwalniam, to nie dodaje gazu. Jeśli redukuje bieg, bo potrzeba mi więcej mocy (np. przy wyjeżdżaniu pod górę), to dodaje gazu przed puszczeniem sprzęgła.

Re: Porada techniczna - odpuszczanie sprzęgła po redukcji

PostNapisane: środa 26 października 2016, 04:47
przez JAKUB
Ja redukuje biegi podczas hamowania.
Aby nie szarpało podczas puszczania pedału sprzęgła, w tym momencie mocniej naciskam hamulec.
Następnie puszczam hamulec i auto hamuje silnikiem.

Re: Porada techniczna - odpuszczanie sprzęgła po redukcji

PostNapisane: czwartek 27 października 2016, 12:35
przez Mtsz
Po prostu - gdy puszczasz sprzęgło, dodajesz gazu. Wymaga wyczucia, ale z czasem staje to się nawykiem.
Szarpnięcie wynika z różnicy obrotów silnika na różnych biegach. Jeśli gazem nie wyrównasz tej różnicy, to będzie szarpać.

Co do hamowania - wrzucam na luz... :)