Obroty

Witajcie,
Czy jest w stanie ktoś wytłumaczyć mi jak to jest z tymi obrotami? Szczerze mówiąc zawsze jeździłem samochodem bez obrotomierza, ale nutruje mnie to pytanie, i nie daje spokoju.
Jadę sobie na 3 biegu z daną prędkością. Zbliżam się do skrzyżowania z ustąp pierwszeństwa. Czy jest konieczność zmiany biegu na 2 jeśli lekko zwalniam, ale nadal mam 1500 obrotów? Czy powinienem wrzucić 2 bieg, czy spokojnie na tym trzecim mogę jechać?
Ta sama sytuacja przy parkowaniu. Czy jeśli parkuje na 2 biegu, i obroty spadną do 1500 muszę zmienić, czy spokojnie z tymi obrotami przy małej prędkości mogę zaparkować na biegu 2?
Czy zmiane biegu w dół robić dopiero jak obroty spadną poniżej 1000? Czy koniecznie muszę zredukować niżej bieg przy 1500 obrotów - jak to z tym jest? Bo wiem, że wyżej to przy dieslu 2000 zmianiać , a przy benzynie ok 2500 zalezy od samochodu
Czy jest w stanie ktoś wytłumaczyć mi jak to jest z tymi obrotami? Szczerze mówiąc zawsze jeździłem samochodem bez obrotomierza, ale nutruje mnie to pytanie, i nie daje spokoju.
Jadę sobie na 3 biegu z daną prędkością. Zbliżam się do skrzyżowania z ustąp pierwszeństwa. Czy jest konieczność zmiany biegu na 2 jeśli lekko zwalniam, ale nadal mam 1500 obrotów? Czy powinienem wrzucić 2 bieg, czy spokojnie na tym trzecim mogę jechać?
Ta sama sytuacja przy parkowaniu. Czy jeśli parkuje na 2 biegu, i obroty spadną do 1500 muszę zmienić, czy spokojnie z tymi obrotami przy małej prędkości mogę zaparkować na biegu 2?
Czy zmiane biegu w dół robić dopiero jak obroty spadną poniżej 1000? Czy koniecznie muszę zredukować niżej bieg przy 1500 obrotów - jak to z tym jest? Bo wiem, że wyżej to przy dieslu 2000 zmianiać , a przy benzynie ok 2500 zalezy od samochodu