Strona 1 z 1

Zmiana biegu z lekko wciśniętym gazem

PostNapisane: poniedziałek 28 grudnia 2015, 19:01
przez mati113
Przed całą dyskusją chciałbym, byście znaleźli chwile czasu na przeczytanie fragmentu książki po której nasunęło się moje pytanie

Obrazek


No i teraz pytanie - czy to ma sens? Jak dobrze zrozumiałem z treści, trzymamy lekko nogę na gazie wciskając sprzęgło i zmieniając bieg po czym po zupełnym odpuszczeniu nogi ze sprzęgła, gazujemy bardziej i osiągamy prędkość. Chciałbym by wypowiedział się ktoś bardziej doświadczony ode mnie :)

Re: Zmiana biegu z lekko wciśniętym gazem

PostNapisane: niedziela 10 stycznia 2016, 19:32
przez MadridWalker
Moje doswiadczenie nie jest wielkie rowniez ale jak chce zmienic bieg to noga z gazu, sprzegło, bieg , puszczam sprzegło rownoczesnie gaz. Trwa to krocej niz te smieszne przerwy miedzy biegiem jałowym i np. 2

Re: Zmiana biegu z lekko wciśniętym gazem

PostNapisane: poniedziałek 21 marca 2016, 10:14
przez marian95
Ja na jazdach zawsze miałem delikatnie wciśnięty i sprawnie (szybko ale z umiarem) zmieniałem biegi. Dzięki temu w ogóle nie czuć zmiany biegów. Żadnego, nawet delikatnego szarpnięcia czy zwolnienia samochodu. Trochę czasu mi zajęło ogarnięcie tego ale efekt jest niezły

Re: Zmiana biegu z lekko wciśniętym gazem

PostNapisane: piątek 29 kwietnia 2016, 01:20
przez mati113
Podbijam, i nadal czekam na jakąś wypowiedź? Czy ktoś doświadczony znający się na mechanice mógłby coś powiedzieć na ten temat? Czy powyżej opisana zmiana biegów jest poprawna, czy poprawniejsza będzie odpuścić gaz, sprzęgło, zmiana i dopiero lekki gaz?

Re: Zmiana biegu z lekko wciśniętym gazem

PostNapisane: piątek 29 kwietnia 2016, 12:43
przez piotrekbdg
marian95 napisał(a):Ja na jazdach zawsze miałem delikatnie wciśnięty i sprawnie (szybko ale z umiarem) zmieniałem biegi. Dzięki temu w ogóle nie czuć zmiany biegów. Żadnego, nawet delikatnego szarpnięcia czy zwolnienia samochodu. Trochę czasu mi zajęło ogarnięcie tego ale efekt jest niezły


Ale jak podczas puszczania sprzęgła po zmianie biegu płynnie dodam gazu to też żadnego szarpnięcia nie będzie prawda?

Jak gazowanie na wciśniętym sprzęgle wpłynie na jego żywotność? Jakieś doświadczenia w tym temacie?