Strona 1 z 1

LPG VI generacji.

PostNapisane: wtorek 21 kwietnia 2015, 15:38
przez szerszon
Czy ktoś coś wie ? Jak to się je ?

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: czwartek 20 sierpnia 2015, 13:15
przez jasiek23
Dobra sekwencja IV gen. i nie ma potrzeby pchać się w większe koszta :D

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: wtorek 25 sierpnia 2015, 18:25
przez Baranek
Mam V :) - faza ciekła

VI - pewnie to będzie faza ciekła bezpośredni wtrysk

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: wtorek 25 sierpnia 2015, 22:34
przez szerszon
I jak ? Jaki koszt ? Jak sie sprawuje ?

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: sobota 17 października 2015, 02:26
przez terror
Koszt jest zależy od samochodu a głównie od silnika.

Wydaje mi się, że jak na razie najsensowniejsza opcja i zarazem najtańsza to 4 i 5 generacja.
6 jest bardzo droga.

Tak szacująć (dla 4 cylindrówki)
4 gen - 2500zł (mam i polecam :)
5 gen - 5000zł (chociaż jak miałbym nowsze auto to pewnie brałbym tę)
6 gen - 8000zł

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: piątek 13 listopada 2015, 13:02
przez Baranek
V generacji faza ciekła - bardzo dobrze się sprawuje. Jest to praktycznie bezobsługowa instalka.
Co jakiś czas trzeba wymienić olej w pompie gazu lub w najgorszym razie gdy pompa się zatrze zregenerować ją.
Poza tym szybciej przełącza się na benzynę niż 4 gen. i daje jednak fazę ciekłą do silnika.
Nie wymaga wydłużania układu wodnego w samochodzie (nie ma parownika).

W mojej minusem jest to, że awaryjnie nie da się na gazie odpalić - trzeba zawsze na benzynie.
Generalnie idiotoodporna jest V gen.

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: piątek 13 listopada 2015, 17:20
przez lith
łeee, ja myślałem, że jak faza ciekła i nie trzeba grzać parownika to już można 100% na lpgie śmigać:<

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: piątek 13 listopada 2015, 21:26
przez Baranek
Tak jest w moim Vialle - trza na benzynie rozruch ale przełącza się bardzo bardzo szybko na LPG. Przy takiej temperaturze jak teraz to z 700 metrów trzeba przejechać jedynie.
Być może drugi producent prins robi inaczej.

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: sobota 14 listopada 2015, 02:45
przez lith
Po 700 m to i mi sekwencja się przełącza ;) W Internetach piszą, że vialle startuje na LPG, więc może kwestia modelu:
http://www.egp.pl/cieklywtrysk.htm

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: sobota 14 listopada 2015, 11:55
przez Baranek
No całkiem możliwe, że teraz LPI startuje też od gazu.
Ale jednak dużo szybciej się przełącza niż normalna parownikowa. Mam porównanie bo jeździłem z taką i z taką :).
Wydaje mi się, że LPI jest też bezpieczniejsze dla silnika

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: poniedziałek 16 listopada 2015, 00:08
przez lith
Pewnie przy większych i dłużej nagrzewających się silnikach różnica jest bardziej spektakularna na korzyść instalacji bez parownika.

Re: LPG VI generacji.

PostNapisane: poniedziałek 16 listopada 2015, 14:11
przez LegeArtis
Do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny - a takich coraz więcej, nadaje się tylko 6 generacja.