Dobra sekwencja IV gen. i nie ma potrzeby pchać się w większe koszta
Re: LPG VI generacji.
Napisane: wtorek 25 sierpnia 2015, 18:25
przez Baranek
Mam V - faza ciekła
VI - pewnie to będzie faza ciekła bezpośredni wtrysk
Re: LPG VI generacji.
Napisane: wtorek 25 sierpnia 2015, 22:34
przez szerszon
I jak ? Jaki koszt ? Jak sie sprawuje ?
Re: LPG VI generacji.
Napisane: sobota 17 października 2015, 02:26
przez terror
Koszt jest zależy od samochodu a głównie od silnika.
Wydaje mi się, że jak na razie najsensowniejsza opcja i zarazem najtańsza to 4 i 5 generacja. 6 jest bardzo droga.
Tak szacująć (dla 4 cylindrówki) 4 gen - 2500zł (mam i polecam 5 gen - 5000zł (chociaż jak miałbym nowsze auto to pewnie brałbym tę) 6 gen - 8000zł
Re: LPG VI generacji.
Napisane: piątek 13 listopada 2015, 13:02
przez Baranek
V generacji faza ciekła - bardzo dobrze się sprawuje. Jest to praktycznie bezobsługowa instalka. Co jakiś czas trzeba wymienić olej w pompie gazu lub w najgorszym razie gdy pompa się zatrze zregenerować ją. Poza tym szybciej przełącza się na benzynę niż 4 gen. i daje jednak fazę ciekłą do silnika. Nie wymaga wydłużania układu wodnego w samochodzie (nie ma parownika).
W mojej minusem jest to, że awaryjnie nie da się na gazie odpalić - trzeba zawsze na benzynie. Generalnie idiotoodporna jest V gen.
Re: LPG VI generacji.
Napisane: piątek 13 listopada 2015, 17:20
przez lith
łeee, ja myślałem, że jak faza ciekła i nie trzeba grzać parownika to już można 100% na lpgie śmigać:<
Re: LPG VI generacji.
Napisane: piątek 13 listopada 2015, 21:26
przez Baranek
Tak jest w moim Vialle - trza na benzynie rozruch ale przełącza się bardzo bardzo szybko na LPG. Przy takiej temperaturze jak teraz to z 700 metrów trzeba przejechać jedynie. Być może drugi producent prins robi inaczej.
Re: LPG VI generacji.
Napisane: sobota 14 listopada 2015, 02:45
przez lith
Po 700 m to i mi sekwencja się przełącza W Internetach piszą, że vialle startuje na LPG, więc może kwestia modelu: http://www.egp.pl/cieklywtrysk.htm
Re: LPG VI generacji.
Napisane: sobota 14 listopada 2015, 11:55
przez Baranek
No całkiem możliwe, że teraz LPI startuje też od gazu. Ale jednak dużo szybciej się przełącza niż normalna parownikowa. Mam porównanie bo jeździłem z taką i z taką . Wydaje mi się, że LPI jest też bezpieczniejsze dla silnika
Re: LPG VI generacji.
Napisane: poniedziałek 16 listopada 2015, 00:08
przez lith
Pewnie przy większych i dłużej nagrzewających się silnikach różnica jest bardziej spektakularna na korzyść instalacji bez parownika.
Re: LPG VI generacji.
Napisane: poniedziałek 16 listopada 2015, 14:11
przez LegeArtis
Do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny - a takich coraz więcej, nadaje się tylko 6 generacja.