Strona 1 z 2
		
			
				Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
piątek 15 sierpnia 2014, 20:00przez Rajders
				Witam
proszę o pomoc 
kilka dni temu kupiłem auto
chciałbym wymienić olej silnikowy, olej ukł. chłodzenia, płyn hamulcowy, płyn do spryskiwaczy
i jak to wygląda w serwisie samochodowym, czy po wymianie płynów i olejów, dostanę tą część płynów którą nie zużyto do wymiany, czy tylko się uiszcza opłatę za samą wymianę ?
chciałbym później co jakiś czas kontrolować poziom płynów i samemu dolewać, a jeśli tylko płaci się za samą wymianę, to wolałbym sam zakupić płyny odpowiednie do auta,
			 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
piątek 15 sierpnia 2014, 21:34przez Makabra
				Normalny warsztat kupuje płyny i wlewa tyle ile trzeba. Jak coś zostaje to dostajesz baniaczki na dolewkę, bo płacisz za cały baniak oleju, a nie za tyle ile wlali.
			 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
piątek 15 sierpnia 2014, 22:40przez Borys_q
				płyn do spryskiwaczy
Tylko nie mów w warsztacie, że chcesz płyn do spryskiwaczy wymienić, po takim tekście + 100% do rachunku:)
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
wtorek 02 września 2014, 21:15przez Makabra
				To że płyny trzymają ilość nie znaczy że można sobie tak jeździć całe życie.
			 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
czwartek 04 września 2014, 14:15przez Uciekaj1
				MarcelEVIL89 napisał(a):Dlaczego chcesz wymieniać te wszystkie płyny? Zawsze możesz sprawdzić, czy jest ich właściwy poziom, a jak czegoś brakuje, w instrukcji powinny być wszystkie informacje, jakich olei/płynów używać.
Nie chciałbym odkupić od Ciebie samochodu, jeśli masz takie podejście.
Makabra napisał(a):To że płyny trzymają ilość nie znaczy że można sobie tak jeździć całe życie.
Święta prawda.
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
środa 24 września 2014, 14:38przez MammaMia
				MarcelEVIL89 napisał(a):Właściwie to nawet na kursie się uczy i jest na egzaminie, gdzie wszystkie wlewy są i jak się sprawdza ich poziom. Dlaczego chcesz wymieniać te wszystkie płyny? Zawsze możesz sprawdzić, czy jest ich właściwy poziom, a jak czegoś brakuje, w instrukcji powinny być wszystkie informacje, jakich olei/płynów używać. Nie trzeba jechać do serwisu. Zedrą z Ciebie krocie.
Uczą tam także, że płyny co jakiś czas trzeba wymienić, a przede wszystkim nie mieszać ich z nowym, ale innym (inna firma, wartości, itd...).
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
sobota 27 września 2014, 11:50przez among
				Płyn chłodniczy, borygo ale nie olej układu chłodniczego 

Skoro kupiłeś nowe (używane) auto to kolejnym punktem powinna być wymiana kompletnego rozrządu.
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
sobota 27 września 2014, 13:56przez Makabra
				Moze ma lancuch, albo papiery z wymiany rozrzadu.
			 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
niedziela 28 września 2014, 11:35przez among
				Makabra napisał(a):Moze ma lancuch, albo papiery z wymiany rozrzadu.
A co łańcuch jest nieśmiertelny czy jak?? 
http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-lancuch-rozrzadu-nie-jest-wieczny,nId,635496No chyba, że sprzedawca w ostatnim czasie sam to zrobił to rzeczywiście zbędny wydatek.
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
czwartek 02 października 2014, 17:00przez Baranek
				Warto, warto uświadamiać. Rozrząd to podstawa. Jak pęknie to silnik do wymiany - zazwyczaj.
Jeśli rozrząd jest na łańcuchu a nie na pasku (tak jak u mnie w Saabie), to też trzeba podjechać do fachowca i zapytać czy wymaga już wymiany. łańcuchy raczej nie pękają ale rozrząd na łańcuchu też trzeba wymieniać - zazwyczaj co 200-300 tys.
			 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
czwartek 02 października 2014, 21:25przez Borys_q
				Moze ma lancuch, albo papiery z wymiany rozrzadu.
Może mieć też silnik bezkolizyjny (np 1,4 8v grande punto)
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
piątek 03 października 2014, 12:55przez among
				Borys_q napisał(a):Może mieć też silnik bezkolizyjny (np 1,4 8v grande punto)
Taki rozrząd bezkolizyjny to też loteria. Wszystko zależy przy jakiej prędkości się zerwał. Taki rozrząd  tak na prawdę tylko łagodzi skutki zerwania paska. Nie oszukujmy się ale w każdym wypadku możemy uszkodzić silnik.
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
piątek 03 października 2014, 13:24przez Borys_q
				Taki rozrząd bezkolizyjny to też loteria. Wszystko zależy przy jakiej prędkości się zerwał.
Możesz rozwinąć ta myśl, za instruktora 2 razy pękł mi pasek a raz odpaliłem po błędzie mechanika z przestawionym o 3 ząbki paskiem i nic się nie stało.
 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
niedziela 12 października 2014, 11:25przez wulsko
				bez kolizyjny jak sama nazwa wskazuje nie powoduje zepsucia auta po zerwaniu
			 
			
		
			
				Re: Płyny eksploatacyjne
				
Napisane: 
niedziela 12 października 2014, 20:05przez among
				wulsko napisał(a):bez kolizyjny jak sama nazwa wskazuje nie powoduje zepsucia auta po zerwaniu
Bezkolizyjny! (jaki?: bezkolizyjny:) ) Otóż sam silnik takowy może być należy natomiast pamiętać że w momencie zerwania paska rozrządu (nawet bezkolizyjnego) może dojść do uszkodzenia rozpędzonych elementów. W najlepszym przypadku założymy nowy pasek i pojedziemy dalej. Istnieje jednak czarny scenariusz, gdzie uszkodzimy np. termostat lub pompę wody i mimo wszystko koszt naprawy wzrasta. Widziałem taki przypadek na własne oczy w Astrze F (C16NZ) kolegi. Rozerwany pasek połamał nawet plastikową jego osłonę. Piszę rozerwany, gdyż nie pękł przy 30 km/h lecz w trasie.