Strona 1 z 3
Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silnika.

Napisane:
sobota 21 czerwca 2014, 04:25
przez RossoneriDevil
Witam, jakie są objawy podczas użytkowania, jeżeli byłoby coś nie tak z cylindrami?
Montowałem ostatnio gaz, zrobiłem około 300 km.
Mam takie wrażenie, że gdy skończę jeździć na gazie, normalnie gaszę silnik, a następnego dnia bądź za parę godzin odpalam auto i ruszam, ( na benzynie) to czuje się jakbym ruszał z trzeciego biegu. po chwili sytuacja się normuje, ale i tak jest cos nie tak do końca.....
Gaz jeszcze nie jest pewnie do końca wyregulowany bo za 1000 Km mam do nich przyjechać jeszcze raz, ale coś czuje że to nie pomoże.....
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
sobota 21 czerwca 2014, 14:51
przez konradt1994
Silnik bierze olej ?
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
sobota 21 czerwca 2014, 16:54
przez RossoneriDevil
nie sprawdzałem teraz, ale tydzień wcześniej czy dwa, było w normie.....
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
sobota 21 czerwca 2014, 19:06
przez Radhezz
RossoneriDevil napisał(a):nie sprawdzałem teraz, ale tydzień wcześniej czy dwa, było w normie.....
W pewnych (skrajnych) przypadkach to widać jak na dłoni po uruchomieniu silnika jeśli spaliny są białe/siwe to przepala olej.
Jeśli chcesz mieć pogląd na stan jednostki napędowej pojedź do warsztatu gdzie wykonają Ci pomiar ciśnienia w cylindrach. Tyle że jeśli wyjdą jakieś faktycznie duże problemy (ciśnienie nie może być za niskie, i we wszystkich cylindrach powinno być mniej więcej równe) to przyczyna może być trudna do zdiagnozowania bez ściągnięcia głowicy... a to są koszty, oj są...
Tak poza tym to pogłoski jakoby LPG niszczyło silniki są mocno przesadzone - moje auto nakulało z gazem ponad 140 tys. km (całkowity przebieg 306 tys. km) i dalej pali kapcia

Zastanawiam się jednak o jakiej instalacji gazowej (generacja) mówimy i o jakim aucie, bo są takie które LPG nie lubią.
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
sobota 21 czerwca 2014, 19:11
przez RossoneriDevil
Jest to Opel Astra G z 2000 roku jednostka 1.6/101
W sumie rzadko ją kręcę powyżej trzech tysięcy, może powinienem zacząć...?
Gaz to jest instalacja BRC Sekwencja.
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
sobota 21 czerwca 2014, 19:35
przez Radhezz
RossoneriDevil napisał(a):Jest to Opel Astra G z 2000 roku jednostka 1.6/101
W sumie rzadko ją kręcę powyżej trzech tysięcy, może powinienem zacząć...?
Gaz to jest instalacja BRC Sekwencja.
Instalacja odpowiedniej generacji dobrej firmy - sam mam BRC.
Astra G utkwiła mi w pamięci właśnie jako jedno z pierwszych aut na rynku oferowanych z fabryczną instalacją LPG, do tego właśnie w silnikach 1.6, czyli raczej LPG nie ma tu nic do rzeczy.
Odczyt błędów i potem ew. pomiar ciśnienia sprężania.
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
sobota 21 czerwca 2014, 22:03
przez Borys_q
W Astrze pierścienie olejowe masz na pewno do wymiany, te silniki tak mają, ale raczej bym szukał w czym innym problemów(wtryski benzynowe, lambda, krokowiec), jakby Asterka ci olej paliła byś zauważył mi potrafił 2 litry mineralnego na 1000 spalić potrafił. Co do ewentualnego remontu jakbyś był z pomorskiego to bym ci polecił gościa co mi za 1,8 kpln zrobił pierścienie szlify rozrząd, i w ogóle silnik nowe życie dostał.
Ps jaki dokładnie masz silnik, nie wszystkie 1,6 lubiły gaz, ja mam z16xe, ten jak narazie ma na gazie 70 tys zrobione 10 po remoncie (palił olej już przed gazem) i jest dobrze.
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
niedziela 22 czerwca 2014, 00:07
przez RossoneriDevil
Również mam Z16XE.
Obym nie musiał robić żadnego remontu, zjadłoby mnie to, niedawno wymieniałem pompę wspomagania, 850 ustrojstwo i 430 robota:/ Koledzy mówią że drogo, ale czy ja wiem... na 12 miesięcy mam gwarancje....
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
niedziela 22 czerwca 2014, 00:12
przez Borys_q
Jak nie pali zatrważających ilości oleju to raczej usterka jest gdzie indziej, ile masz km najechane??
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
niedziela 22 czerwca 2014, 00:15
przez RossoneriDevil
Ponoć 150 000 mniej więcej tyle jest na liczniku, samochód kupiłem od dziadka który wcześniej kupił od radcy prawnego, dziadek jeździł nim ok 6 lat....
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
czwartek 26 czerwca 2014, 07:46
przez Mieeetek
RossoneriDevil napisał(a):Witam, jakie są objawy podczas użytkowania, jeżeli byłoby coś nie tak z cylindrami?
Montowałem ostatnio gaz, zrobiłem około 300 km.
Mam takie wrażenie, że gdy skończę jeździć na gazie, normalnie gaszę silnik, a następnego dnia bądź za parę godzin odpalam auto i ruszam, ( na benzynie) to czuje się jakbym ruszał z trzeciego biegu. po chwili sytuacja się normuje, ale i tak jest cos nie tak do końca.....
Gaz jeszcze nie jest pewnie do końca wyregulowany bo za 1000 Km mam do nich przyjechać jeszcze raz, ale coś czuje że to nie pomoże.....
Pojeździj dzień na PB i wtedy sprawdź, jak nic sterownik silnika zmienił ustawienia i silnik jest zamulony na LPG.
Jak sam piszesz instalacja jest nowa, jedź do gazownika który zakładał i przedstaw swoje wątpliwości.
Radhezz napisał(a):W pewnych (skrajnych) przypadkach to widać jak na dłoni po uruchomieniu silnika jeśli spaliny są białe/siwe to przepala olej.
Gdy silnik bierze olej spaliny są koloru niebieskiego
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
piątek 11 lipca 2014, 12:41
przez Baranek
To, co napisałeś sugeruje, że są problemy, gdy silnik jest zimny. Więc tu najpierw szukaj przyczyny. Czyli - któryś z czujników może coś przekłamywać i np. przy zimnym silniku twoja Astra podaje za dużo paliwa i silnik się "dusi". Może to być jakiś czujnik temperatury, przepływomierz (nie wiem czy jest w astrze). Wreszcie może któryś z wężyków podciśnienia ci spadł i jakieś lewe powietrze się dostaje. Warto to sprawdzić.
Pierścienie - czy do wymiany - to sprawdzaj przede wszystkim poziom oleju. Jeśli ubywa sporo oleum np. pół litra/1 tys. km - to jest szansa, że pierścienie do wymiany. Ale to po sprawdzeniu czy ubywa oleju. Popatrz też jak rano odpalasz samochód czy nie unosi się chmura dymu za tobą - jeśli tak, to mogą być do wymiany uszczelniacze zaworowe.
Ale ja szukałbym problemu w czujnikach najpierw. W następnej kolejności (bo piszesz że to rano na benzynie) zastanowiłbym się czy nie jest to związane z pompą paliwa która albo dogorywa (taki jest objaw, że po porannym odpaleniu słabo się startuje) albo np. w układzie paliwowym zaworki źle działają i paliwo się cofa.
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
wtorek 15 lipca 2014, 10:32
przez reassor
Sprawdź też kulturę pracy na jałowych obrotach. W momęcie gdy występuje mulenie zobacz jak się zachowuje silnik fizycznie - zajrzyj pod maskę.
Jak silnik rzuca to prawdopodobnie w danym momencie któryś z cylindrów nie pali (tu może być wiele przyczyn). A jak się zagrzeje to przełącz na gaz/ bęzynę i powtórz oględziny.
Jeśli to cylindry to najpierw zrób silnik a potem mieszaj w gazie

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
wtorek 15 lipca 2014, 12:38
przez RossoneriDevil
Zacznę od tego oleju, wczoraj dolałem bo aż sucho było ...
Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Napisane:
wtorek 15 lipca 2014, 12:55
przez Borys_q
eśli ubywa sporo oleum np. pół litra/1 tys. km - to jest szansa, że pierścienie do wymiany.
Dla Z16XE pół litra na tyś km to normalne zużycie, dla tych silników powyżej litra świadczy o usterce.