Strona 1 z 1

Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 20:01
przez roo8
Hejka, zaczynam dopiero przygodę z prawkiem, przejechałem już 3 godziny i mam kilka problemów.

1) Największy to zawsze to wyhamowywanie i redukcja przed np. rondem. Czyli jadę sobie, trzymam stopę lekko na gazie, i muszę zredukować na dwójkę. Czy powinienem trzymać hamulec, nacisnąć sprzęgło, zmienić na 2 bieg i puscić sprzęgło? Czy może muszę nacisnąć gaz albo cos?
2) Przerasta mnie ogólnie ogrom i często czuję się jakby zagubiony. Czyli tu muszę zwolnić, tu zredukować, tu wjechac, tu przetrzymać :wow: . Co z tym zrobić?
3) Ruszanie... Uczą mnie, że mam trzymać pedał sprzęgła i jak wyłapie że auto rusza to trzymać i potem gaz. I jakos to wolno leci, albo ja nie umiem i dlatego to takie wolne. Jak to jest?

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:04
przez Michal9191
Problem 2 i 3 ustąpi masz jeszcze 27 godzin jazd + ew te co wykupisz
a co do 1 to musisz lekko wyhamować zmniejszyć obroty wcisnąć sprzęgło wrzucić dwójkę puścić sprzęgło i depnąć gaz i potem się będziesz dalej kulał. ;)
Najważniejsze to się nie denerwować bo jak wiadomo kursant w stresie ostro hamuje :D i nie trąb robim co możem :D

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:05
przez roo8
Paniee, ja chyba zbankrutuje wtedy ;) Tu gdzie zdaję czyli niemczech trzeba 12 godzin, a nie 30 :wink:

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:13
przez Michal9191
A to ja nie znaju to czym się martwisz ;) dasz radę helmuty prawdziwe podobno w porządku chłopaki nie strąbią cię i generalnie nie przejmuj się ogarniesz temat ;) jak mówiłem na spokojnie wszystko ;)

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:16
przez Radhezz
Trzy godziny to jeszcze niewiele, zwłaszcza jeśli wcześniej niczym nie jeździłeś - na pewno z czytania porad się nie nauczysz, bo wiele rzeczy to kwestia wyczucia.

Ale najważniejsze - widzę że jesteś kolejnym który chce bardzo precyzyjnych instrukcji - zbyt precyzyjnych żeby to miało sens. Tak przykładowo:

roo8 napisał(a):1) Największy to zawsze to wyhamowywanie i redukcja przed np. rondem. Czyli jadę sobie, trzymam stopę lekko na gazie
Jeśli wiesz że będziesz musiał zwolnić to po co jechać z gazem? Po puszczeniu pedału auto też będzie zwalniać i też będzie to bardziej efektywne pod kątem zużycia paliwa i hamulców.

roo8 napisał(a):i muszę zredukować na dwójkę.
Wcale nie - bieg dobierasz do prędkości. Jeśli masz z tym problem (szarpanie przy zwalnianiu, zbyt wysokie obroty po redukcji) to ćwicz redukowanie na dłuższym odcinku zrzucając biegi po jednym.

roo8 napisał(a):Czy powinienem trzymać hamulec, nacisnąć sprzęgło, zmienić na 2 bieg i puscić sprzęgło? Czy może muszę nacisnąć gaz bo cos?
A gaz po co, szykujesz się nie kierowcę wyścigowego?

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:17
przez Borys_q
dwójkę puścić sprzęgło i depnąć gaz


Nie depnąć tylko raczej lekko musnąć, jak depniesz to będziesz się rozpędzać a nie zwalniać.

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:19
przez Michal9191
No tak tak masz rację lekko musnąć,lekko oprzeć nogę na gazie źle się wyraziłem w poprzednim poście

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:25
przez roo8
dasz radę helmuty prawdziwe podobno w porządku chłopaki nie strąbią cię

Helmuty nie ale cyganie na bułgarskich numerach strąbili jak mi auto zgasło po 30 minutach jazdy :lol:

widzę że jesteś kolejnym który chce bardzo precyzyjnych instrukcji

Perfekcjonista czy cos. :eek2:

I macie jakies ćwiczenia, żebym sam sobie z tym nawałem jakos proadził na placu czy cos? Bo mało godzin, które są bardzo drogie i ciężko to jakos tak załapać.

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: wtorek 17 grudnia 2013, 21:46
przez Radhezz
roo8 napisał(a):
widzę że jesteś kolejnym który chce bardzo precyzyjnych instrukcji

Perfekcjonista czy cos. :eek2:

I macie jakies ćwiczenia, żebym sam sobie z tym nawałem jakos proadził na placu czy cos? Bo mało godzin, które są bardzo drogie i ciężko to jakos tak załapać.

Tia, przyjedź do PL i tu weź tańsze godziny - tam w D raczej nie radzę próbować jazdy na własną rękę, chyba żebyś miał prywatny plac do ćwiczeń.

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: środa 08 stycznia 2014, 19:11
przez roo8
Aha, i to dobrze, że mnie uczą że tylko sprzęgło, i jak auto przejedzie 3 metry to dopiero gaz?

Re: Parę pytań odnosnie redukcji, sprzęgła itp

PostNapisane: środa 08 stycznia 2014, 21:08
przez oskbelfer
roo8 napisał(a):Hejka, zaczynam dopiero przygodę z prawkiem, przejechałem już 3 godziny i mam kilka problemów.

1) Największy to zawsze to wyhamowywanie i redukcja przed np. rondem. Czyli jadę sobie, trzymam stopę lekko na gazie, i muszę zredukować na dwójkę. Czy powinienem trzymać hamulec, nacisnąć sprzęgło, zmienić na 2 bieg i puscić sprzęgło? Czy może muszę nacisnąć gaz albo cos?


nie ma sztywnej reguły, gdyż występiją rózne sytuacje i zalezności - jazda to nie przepis na pieczenie placka..

generalnie ----------- noga z gazu, lekko hamulec (ale nie zawsze), sprzegło, redukcja, puszczenie sprzegła, dodanie gazu....

2) Przerasta mnie ogólnie ogrom i często czuję się jakby zagubiony. Czyli tu muszę zwolnić, tu zredukować, tu wjechac, tu przetrzymać :wow: . Co z tym zrobić?


jezdzic :)


3) Ruszanie... Uczą mnie, że mam trzymać pedał sprzęgła i jak wyłapie że auto rusza to trzymać i potem gaz. I jakos to wolno leci, albo ja nie umiem i dlatego to takie wolne. Jak to jest?


z czasem będzie to wychodzic płynniej i szybciej.....

Ile kosztuje godzina jazdy u niemców :)?