Strona 1 z 1

przegląd auta.

PostNapisane: środa 04 grudnia 2013, 22:31
przez DreSS
Witam.

Mam pytanie czy przejdzie mi auto przeglad z slabo "bioracym" recznym i spalona 1 zarowka od swiatel pozycyjnych z przodu ?

Re: przegląd auta.

PostNapisane: środa 04 grudnia 2013, 22:38
przez gagatek
Co to znaczy słabo biorący ręczny?
A żarówkę można wymienić przed badaniem technicznym

Re: przegląd auta.

PostNapisane: środa 04 grudnia 2013, 23:16
przez DreSS
tzn. cos hamuje ale slabo. Prawa strona hamuje bardziej ale i tak nie tak jak powinno. Moim zdaniem linka do naciagniecia bo wajcha idzie maksmalnie do gory bez duzego oporu. Oni mogli by naciagnac na badaniu ?
Zarowke mi dosc ciezko wymienic poniewaz jest dosc ciezko to zbudowane a nie chce nic zepsuc ani do warsztatu jechac.

Re: przegląd auta.

PostNapisane: środa 04 grudnia 2013, 23:53
przez gagatek
Według mnie nie przejdzie badania. Hamulec awaryjny musi mieć odpowiednią siłę hamowania
ale to weryfikuje się na rolkach. A oświetlenie musi być sprawne. Polecam dziennik ustaw poz.966

http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok, ... rawie.html

Re: przegląd auta.

PostNapisane: czwartek 05 grudnia 2013, 21:41
przez among
Wymiana żarówki to 5-15 minut roboty.
Regulacja ręcznego max. 1 godzina.

Bez tego nawet nie jedź bo nie przejdzie i dojdą dodatkowe koszta ponownego przeglądu niesprawnych elementów.

Ciekawe co byś zrobił gdyby zatrzymała Cię policja i powiedziała, że albo wymieniasz żarówkę na miejscu albo Dowód Rejestracyjny zostanie zatrzymany?? :)

Re: przegląd auta.

PostNapisane: czwartek 05 grudnia 2013, 23:39
przez taik
DreSS napisał(a):tzn. cos hamuje ale slabo. Prawa strona hamuje bardziej ale i tak nie tak jak powinno. Moim zdaniem linka do naciagniecia bo wajcha idzie maksmalnie do gory bez duzego oporu. Oni mogli by naciagnac na badaniu ?

Raczej nie linka do naciągnięcia, tylko zapieczone zaciski hamulca ręcznego - uwidacznia to m.in. różna siła hamowania na kołach.
Jak się nie używa ręcznego przez dłuższy czas to są tego efekty. Zobacz pod podwoziem czy dźwigienki od ręcznego chodzą płynnie i gładko na obydwu kołach.
Co do przeglądu - tak, jak koledzy powiedzieli. Jak nie wydusi ręcznym na rolkach odpowiedniej siły hamowania, to zapomnij o przeglądzie. Brak pozycyjnego - również zapomnij.
Po tych ostatnich zaostrzeniach badań technicznych to już tylko zarysowanie lakieru jest traktowane jako nieistotna usterka, a reszta to istotne usterki. :wink: Jeżeli natomiast pojawiają się usterki zagrażające bezpieczeństwu w ruchu - uwaga, tu nowość - jest zatrzymywany dowód rejestracyjny.
Tyle w teorii, bo jak to wygląda u Zdzicha w zakładzie, to już tylko on sam wie.

Re: przegląd auta.

PostNapisane: piątek 06 grudnia 2013, 00:00
przez Borys_q
Raczej nie linka do naciągnięcia, tylko zapieczone zaciski hamulca ręcznego


Raczej niekoniecznie powiedział bym, że mało prawdopodobne jakby były zapieczone by się nie dało zaciągnąć albo któryś by nie luzował do końca.

Re: przegląd auta.

PostNapisane: piątek 06 grudnia 2013, 00:21
przez taik
Borys_q napisał(a):Raczej niekoniecznie powiedział bym, że mało prawdopodobne jakby były zapieczone by się nie dało zaciągnąć albo któryś by nie luzował do końca.

Przerabiałem to wielokrotnie i opis dysfunkcji pasuje do postawienia takiej diagnozy. Prawie "puste", luźne naciąganie wajchy i nierówna siła na kołach, z jednoczesnym bardzo słabym hamowaniem.
Nie mówię, że tak musi być, zwracam tylko uwagę i kierunkuję na poszukiwanie przyczyny. :D