Prośba o poradę techniczą

Jestem świeżo upieczonym kierowcą, tzn prawo jazdy zdałem prawie rok temu, ale jeżdżę dopiero pierwszy tydzień. Mam samochód z silnikiem 1.9 tdi. Na co dzień jeżdżę nim po mieście, do pracy, na zakupy itp. Nie miałem jednego instruktora i w sumie każdy gadał co innego i mi namieszali w głowie:) Mam kilka pytań odnośnie techniki jazdy.
1. Czy dojeżdżając do skrzyżowania wrzucać luz czy hamować biegami? Staram się hamować biegami, ale nie mam jeszcze wyczucia i jak zwalniam, to się okazuje, że nie dojadę nie wciskając gazu. A jeżeli by mi się to udawało to jak zmieniać biegi i na którym kończyć?
2. Czy dojeżdżając do skrzyżowania, gdzie muszę ustąpić pierwszeństwa i mam bardzo słabą widoczność więc muszę zwolnić do kilku km/h - dojeżdżam załóżmy na czwórce wciskam hamulec i sprzęgło i samochód ma prędkość ok 6 km/h. W tej sytuacji lepiej ruszać z jedynki czy z dwójki?
3. Jazda w korkach - czy jeśli jest korek załóżmy przed rondem, gdzie co chwilę trzeba stać i się zatrzymywać, to dobrze robię ruszając bez gazu i zatrzymując się hamulcem z wciśniętym sprzęgłem? Czy może lepiej ruszając bez gazu wrzucić na luz i poczekać aż się dotoczy i wtedy ewentualnie przyhamować?
4. Na światłach stać na luzie z wciśniętym hamulcem czy na jedynce z wciśniętym hamulcem i sprzęgłem? W sumie to robię różnie - raz tak, raz tak.
5. Do ilu obrotów kręcić go na jedynce przed zmianą na dwójkę?
6. Jadąc przez miasto 50-60 km/h na biegu z obrotami ok 2100, wrzucać na wyższy - czy nie ma to sensu.
Dzięki z góry za podpowiedzi
1. Czy dojeżdżając do skrzyżowania wrzucać luz czy hamować biegami? Staram się hamować biegami, ale nie mam jeszcze wyczucia i jak zwalniam, to się okazuje, że nie dojadę nie wciskając gazu. A jeżeli by mi się to udawało to jak zmieniać biegi i na którym kończyć?
2. Czy dojeżdżając do skrzyżowania, gdzie muszę ustąpić pierwszeństwa i mam bardzo słabą widoczność więc muszę zwolnić do kilku km/h - dojeżdżam załóżmy na czwórce wciskam hamulec i sprzęgło i samochód ma prędkość ok 6 km/h. W tej sytuacji lepiej ruszać z jedynki czy z dwójki?
3. Jazda w korkach - czy jeśli jest korek załóżmy przed rondem, gdzie co chwilę trzeba stać i się zatrzymywać, to dobrze robię ruszając bez gazu i zatrzymując się hamulcem z wciśniętym sprzęgłem? Czy może lepiej ruszając bez gazu wrzucić na luz i poczekać aż się dotoczy i wtedy ewentualnie przyhamować?
4. Na światłach stać na luzie z wciśniętym hamulcem czy na jedynce z wciśniętym hamulcem i sprzęgłem? W sumie to robię różnie - raz tak, raz tak.
5. Do ilu obrotów kręcić go na jedynce przed zmianą na dwójkę?
6. Jadąc przez miasto 50-60 km/h na biegu z obrotami ok 2100, wrzucać na wyższy - czy nie ma to sensu.
Dzięki z góry za podpowiedzi