Turbodziura a zużycie ON

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Turbodziura a zużycie ON

Postprzez maryann » czwartek 01 sierpnia 2013, 10:26

Jak operować przyspieszeniem, by zużycie paliwa było ekonomiczne?
Aby po wciśnięciu 'gazu' uzyskać efekt, najpierw trzeba głębiej, a za chwilę(gdy czuć efekt pracy turbiny) można nico go zwolnić. Ale czy właśnie tak trzeba? Czy lepiej z małym gazem rozpędzić turbinę i dopiero potem pogonić?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez disaster » czwartek 01 sierpnia 2013, 11:16

W przypadku TDCI Duratorq'a 1,8@74kW najlepszy efekty uzyskujesz szybko osiągając prędkość podróżną i utrzymując stałą prędkość.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez cierpnik » czwartek 01 sierpnia 2013, 11:44

Zasada jest prosta. Im szybciej osiągniemy cel tym bardziej ekonomicznie. Czyli wciskamy cały czas tak samo aż uzyskamy odpowiednią prędkość pojazdu.
1. Szybkie rozpędzenie turbiny i odpuszczenie jak zacznie ciągnąć nie ma sensu. Przyspieszamy mało dynamicznie a więc i mało ekonomicznie.
2. Wolne rozpędzanie turbiny i przygazowanie jak zacznie ciągnąć też nie ma sensu. Dłuższa turbodziura to większe straty paliwa bo silnik dłużej pracuje jak wolnossący.

W ogóle zastanawianie się nad takimi pierdołami nie ma sensu gdyż różnica w spalaniu jest praktycznie niezauważalna tak samo jak w przypadku jazdy na luzie czy na biegu.
cierpnik
 
Posty: 496
Dołączył(a): wtorek 05 lutego 2013, 11:20
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez maryann » czwartek 01 sierpnia 2013, 11:50

disaster napisał(a):szybko osiągając prędkość podróżną
Czyli ogólna zasada tutaj też się sprawdza? Dzięki.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez disaster » czwartek 01 sierpnia 2013, 12:07

U mnie się sprawdza - co nie znaczy, że sprawdzi się u Ciebie.
Poza miastem, ta leciwa już konstrukcja trzyma się w granicach 4,5l/100.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez maryann » piątek 23 sierpnia 2013, 10:11

Trudno uchwycić ten moment(przez powolną reakcję miernika chwilowego zużycia) ale zauważyłem że bez zmiany położenia pedału gazu, wraz ze wzrostem mocy(dzięki pracy turbosprężarki) wzrasta zużycie paliwa- i nie jest to po prostu efektem wzrostu obrotów silnika, tylko właśnie przez zmianę jego punktu pracy.
Znaczy, że paliwo nie jest głupio przepalane tylko dlatego, że otwieramy przepustnicę mimo nieoptymalnej pracy niedoturbionego silnika.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez WojtekS » niedziela 25 sierpnia 2013, 11:38

Ja w normalnej jeździe starałbym się utrzymywać silnik na obrotach na tyle niskich, aby turbina w ogóle nie zaczynała działać. Uruchomienie się turbiny oznacza nie tylko gwałtowny wzrost osiągów, ale też gwałtowny wzrost chwilowego zużycia paliwa. Turbiny używałbym tylko w razie potrzeby zdecydowanego przyspieszenia.
www.trenerjazdy.pl
Avatar użytkownika
WojtekS
 
Posty: 200
Dołączył(a): piątek 09 lipca 2010, 08:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez ks-rider » niedziela 25 sierpnia 2013, 12:09

Przedewszystkim, to przyspieszenia nie powinne byc jaknajszybsze, bo wtedy paliwo leci jak z wiadra, bez wzgledu na to czy to ON czy benzyna. Chcac uzyskac niskie spalanie trzeba niestety ruszac powoli przyspieszajac i zmieniac biegi do 2 tys. rpm. ciagnac biegi jak najszybciej do gory.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3810
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez lith » poniedziałek 26 sierpnia 2013, 00:36

Ja tam przyjąłem cmanowa szkolę szybkiego przyspieszania i chyba się sprawdza całkiem nieźle, bo na dzień dzisiejszy mam spalanie poniżej 7 litrów LPG na 100 km przy dość dynamicznej i nieoszczędnej jeździe nastawionej głownie na czas przejazdu, a nie ekonomię.

(silnik 1.2; średnie prędkości z dłuższych tras ok 75 km/h)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez ks-rider » poniedziałek 26 sierpnia 2013, 08:48

lith napisał(a):silnik 1.2; średnie prędkości z dłuższych tras ok 75 km/h


Polo TDI 1,2 l spalanie 3,75 / 100 km.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3810
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez maryann » poniedziałek 26 sierpnia 2013, 10:05

ks-rider napisał(a):przyspieszenia nie powinne byc jaknajszybsze, bo wtedy paliwo leci jak z wiadra, bez wzgledu na to czy to ON czy benzyna. Chcac uzyskac niskie spalanie trzeba niestety ruszac powoli przyspieszajac
Mój były dyrektor z technikum wysłałby Cię do Sztokholmu... po Nobla. Wszyscy już wiedzą, że aby jeździć oszczędnie jak najszybciej trzeba rozpędzić wóz do prędkości ekonomicznej. Ty jeszcze nie...
WojtekS napisał(a):Turbiny używałbym tylko w razie potrzeby zdecydowanego przyspieszenia.
A potrzeba rozpędzenia się do prędkości przejazdowej nie nie uzasadnia tego?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez ks-rider » poniedziałek 26 sierpnia 2013, 14:24

maryann napisał(a):Wszyscy już wiedzą, że aby jeździć oszczędnie jak najszybciej trzeba rozpędzić wóz do prędkości ekonomicznej. Ty jeszcze nie.


No Ty widocznie na ten temat wiesz znacznie mniej, bo zadales pytanie na ktore kazdy wlasciwie zna odpowiedz.

To sprawdz sobie moze jakie masz zuzycie paliwa w czasie pryspieszania z pedalem wbitym do dechy, a z pedalem przy 1/4 wartosci " do dechy ".

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3810
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez maryann » poniedziałek 26 sierpnia 2013, 14:31

Zadałem pytanie o szczególny punkt pracy turbodiesla- czy podlega ogólnym prawidłom, w/w aksjomatom- czy nie.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez ks-rider » poniedziałek 26 sierpnia 2013, 15:14

maryann napisał(a):Czy lepiej z małym gazem rozpędzić turbinę i dopiero potem pogonić?


Tak, najlepiej z malym gazem. Tyle, ze gdy wciskasz gaz glebiej to i spalanie wzrasta.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3810
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Turbodziura a zużycie ON

Postprzez lith » wtorek 27 sierpnia 2013, 14:22

@ks-rider
Ale to jeszcze trzeba przeliczyć ile czasu będzie przyspieszał, czyli jak długo będzie miał podwyższone spalanie z pedałem dociśniętym do dechy i na 1/4.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości