Strona 1 z 3

s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: niedziela 14 października 2012, 14:59
przez okular766
mam pytanie dot przeglądu czy jesli mam do np 20 paźniernika to czy moge na badanie techniczne jechac 19? czy musze koniecznie 20 a co sie stanie jesli pojade później?

co ile nalezy wymieniać rozrzad w s40 Ig?

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: niedziela 14 października 2012, 16:55
przez BOReK
Jak pojedziesz później to ryzykujesz, że w międzyczasie dostaniesz mandat za brak ważnego przeglądu. Jak pojedziesz wczesniej to się nic nie stanie, po prostu przegląd jest na rok i kolejny będziesz miał tego przykładowego 19 października zamiast 20 jak obecnie.

Częstość wymiany rozrządu masz podaną w instrukcji, zależy to zresztą od silnika.

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: poniedziałek 15 października 2012, 17:02
przez okular766
aha a to nie da sie załatwić zebym pojechał dzień wcześniej a przegląd był rok jak zawsze a co jesli ten dzien wypada np w niedziele a w sob-niedz skp jest zamknięta?


właśnie czytałem pisze tylko o wymianie paska wielokolorowego to nie rozrząd? czyli co 120tys km
wg mechanika co 60tys lub 4 lata z tym ze juz na obecnym rozrządzie auto przejechało 20tys km w 4 lata wiec mam już wyciągać ponad tys zł na kompl rozrząd? czy moge spokojnie go wymienić powiedzmy za 6lat i kolejnych 30tys?

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: poniedziałek 15 października 2012, 17:49
przez lith
Przegląd będzie rok- licząc od dnia, kiedy pojedziesz. Jeżeli dla Ciebie ten 1, czy 2 'zmarnowane' dni to taki duży problem to kombinuj jak pojechać w ostatni dzień ważności badań :D

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: wtorek 16 października 2012, 16:13
przez okular766
aha a jak ktos nie robil przeglądu np od 5 lat to grozi jakas kara jak pojedzie teraz?

a wytlumaczcie mi czemu niektórzy jak gaszą auta to zostawiają światla wlaczone bo tego nie czaje przeciez jak wylaczymy zaplon to światla gasną zawsze :shock:

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: wtorek 16 października 2012, 20:21
przez daghda
okular766 napisał(a):aha a jak ktos nie robil przeglądu np od 5 lat to grozi jakas kara jak pojedzie teraz?


Nie (czy tu jest jakaś ukryta kamera?)... w sensie, za niezrobienie przeglądu - nic. Ale jak wyjedziesz autem bez przeglądu a w trakcie kontroli policja zajrzy w papiery, to zabiorą Ci dowód.

a wytlumaczcie mi czemu niektórzy jak gaszą auta to zostawiają światla wlaczone bo tego nie czaje przeciez jak wylaczymy zaplon to światla gasną zawsze :shock:


Nie w każdym - w Lancii/Fiacie gasną, w Fordzie nie.

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: wtorek 16 października 2012, 21:45
przez BOLEKlodz
okular766 napisał(a):właśnie czytałem pisze tylko o wymianie paska wielokolorowego to nie rozrząd? czyli co 120tys km
wg mechanika co 60tys lub 4 lata z tym ze juz na obecnym rozrządzie auto przejechało 20tys km w 4 lata wiec mam już wyciągać ponad tys zł na kompl rozrząd? czy moge spokojnie go wymienić powiedzmy za 6lat i kolejnych 30tys?

Nie chodzi czasem o pasek wieloklinowy? On napędza alternator, pompę wspomagania, sprężarkę klimy i pompę wody. Jeśli się zerwie, to nie ma tragedii. Wystarczy założyć nowy i jeździć dalej.
Producent podał, że co 60tys. km lub 4lata - Zależnie, co pierwsze minie: Jak kilometry, to pasek jest już powycierany, przez co może pęknąć. Jeśli lata, to może być skruszały/ sparciały i również może pęknąć. To tak w uproszczeniu, bo czasem zrobisz na nim 100ty. km i nie pęknie, a czasem i po 5tys. km poleci.

Jeśli chodzi o pasek rozrządu, to lepiej tego przestrzegać. Zużycie jak wyżej, tylko w przypadku pęknięcia robi trochę większe szkody, zwłaszcza w nowszych silnikach (przeważnie 16to zaworowych), które są kolizyjne, tzn. że w przypadku pęknięcia paska tłok moze uderzyć o wałek rozrządu i silnik do remontu. Jeśli silnik jest bezkolizyjny, to jak strzeli pasek, to wystarczy ustawić wałki, założyć nowy pasek i piłować auto dalej.

Jeśli rozrząd jest na łańcuchu, to jest praktycznie bezawaryjny, bo zerwnie go jest praktycznie niemożliwe. W praktyce, łańcuch się powoli wyciąga, przez co może się na przykład przesunąć zapłon, lub fazy rozrządu. Więc i taki rozrząd przydaje się wymienić co jakiś czas.

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: środa 17 października 2012, 14:15
przez okular766
Nie w każdym - w Lancii/Fiacie gasną, w Fordzie nie.
czyli po wyjęciu kluczyka na pozycji mijania świecą się światła mijania z tyłu postojowe????? myslalem ze w kazdym aucie na pozycji mijania sa mijania tylko na zapłonie, ja tam mam ze nawet nie dotykam tego przelacznika palę auto na mijania i jak gasze to wszystko gaśnie

chodzi o rozrządu, wieloklinowy wg instrukcji co 120k rozrządu tez co 120k a mechanik twierdzi ze co 4 lata lub 60tys
wiec jak w 4 lata przejechalem 20tys to juz mam wymieniac pasek rozrządu? to są ogromne koszta bo cos prawie 1000 zl jesli nie wiecej, wg ciebie po 4 latach juz sie pasek zużył?
a co w przypadkach jesli auto jezdzi malo np 3tys rocznie to po 12tys juz ludzie rozrząd robią?

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: środa 17 października 2012, 15:48
przez BOReK
Guma zużywa się nie tylko mechanicznie (podczas pracy), ale również z upływem czasu traci swoje własności. Jakbyś siedział 4 lata pod maską, raz grzany, raz ziębiony, to też byś sparciał. I o ile wieloklin jak pęknie to najwyżej stracisz ładowanie i klimę (i co tam on jeszcze napędza), to przy zerwaniu paska rozrządu w większości przypadków wydasz kilka tysięcy na remont silnika lub zakup drugiego i przekładkę. No chyba że masz silnik bezkolizyjny, wtedy musisz "tylko" kupić pasek (i jakieś rolki pewnie), ustawić dobrze silnik i założyć ten pasek. Powodzenia przy awarii na zadupiu za Pcimiem Dolnym.

Lampy, jako się rzekło, mogą świecić bez zapłonu albo i nie zależnie od instalacji. W Lanciach nie świecą, w Hondach świecą i jeszcze się włącza brzęczyk, gdy w takiej sytuacji chcesz wysiąść. Jak masz smykałkę do mechaniki i elektryki to sobie sam możesz zrobić tak, jak Ci pasuje.

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: środa 17 października 2012, 17:00
przez okular766
No tak ale wymieniacie Wy rozrząd tak często? czyli co 4 lata? wg instrukcji pisze 120tys wiec dlaczego mechanik mówi ze co 60tys lub 4lata? Auto moje ma przejechane prawie 200tys km i od nowości nikt nie robił rozrządu tylko ja wymienialem go przy 180tys km 4lata temu, no i teraz juz mam go wymieniac systematycznie co 4lata? rozumiem jesli bylo by co 10lat powiedzmy ale 4 lata to bardzo czesto jak na mój gust? Pamietam ze jak posiadaliśmy w rodzinie malucha czy fiata CC to nikt nawet nie wiedzial co to jest rozrząd i sie go nie wymieniało wcale.

ale piszesz o światłach mijania czyli gasisz silnik wyjmujesz kluczyk i świeca sie mijania? a jak jest w vw? czesto widze jak stoi vw z lewymi światłami albo prawymi ale z przodu palą sie postojówki (no i kierowca świadomie ich nie włączył)

A jesli chodzi o olej silnikowy i filtr to co się stanie jesli nie wymieniamy go w terminie? auto jezdzi na gazie jesli to ważne, sam staram się go wymieniac co 15tys km co ok 3 lata.

pozdr

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: środa 17 października 2012, 17:06
przez BOReK
Jak się nie dba to się nie wymienia rozrządu, a niektórzy po prostu lubią smak ryzyka. 120kkm to dużo, 60kkm jest bardziej realną wartością. No i w malczanie czy w CC to może silnika nie szkoda, ale w Volvo S40 to trochę kosztuje...

Tak, piszę o światłach mijania. VW o którym mówisz może mieć światła postojowe tudzież parkingowe, nie każdy samochód takie ma. Wyciąga się kluczyk, ustawia odpowiednią opcję i świecą się pozycyjne na tej stronie, którą wybierzesz kierunkowskazem. Taki myk.

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: środa 17 października 2012, 18:12
przez okular766
a to w vw jak wyciągniemy kluczyk i zostawimy w pozycji 2 czyli mijania to będą sie jakies świecic? jakie?

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: środa 17 października 2012, 21:21
przez BOReK
Cholera wie, to zależy od modelu a nie od marki. Właściciel też sobie może coś podpiąć po swojemu - po prostu podejdź i zapytaj jak jest w konkretnym egzemplarzu.

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: środa 17 października 2012, 21:32
przez daghda
okular766 napisał(a):czyli po wyjęciu kluczyka na pozycji mijania świecą się światła mijania z tyłu postojowe????? myslalem ze w kazdym aucie na pozycji mijania sa mijania tylko na zapłonie, ja tam mam ze nawet nie dotykam tego przelacznika palę auto na mijania i jak gasze to wszystko gaśnie


Nie w każdym aucie tak jest. Poprzedni wóz - Renault 21, potrafiłęm włączyć światła bez kluczyka, ale przy otwartych drzwiach alarm sygnalizował, że je mam włączone. W Mondeo też tak jest - wyciągam kluczyk ze stacyjki, chcę wysiadać a tu auto przypomina mi, że mam światła wyłączyć (u mnie w Lancii i jak sobie przypominam, w Fiacie też tak jest - bez kluczyka to tylko awaryjne).

chodzi o rozrządu, wieloklinowy wg instrukcji co 120k rozrządu tez co 120k a mechanik twierdzi ze co 4 lata lub 60tys
wiec jak w 4 lata przejechalem 20tys to juz mam wymieniac pasek rozrządu? to są ogromne koszta bo cos prawie 1000 zl jesli nie wiecej, wg ciebie po 4 latach juz sie pasek zużył?
a co w przypadkach jesli auto jezdzi malo np 3tys rocznie to po 12tys juz ludzie rozrząd robią?


Usłyszałem coś takiego, że pasek powinno się okresowo wymieniać - w końcu ma swoją żywotność. 120 tysięcy kilometrów to IMHO maksimum... lepiej to zrobić częściej niż płakać, że urwany pasek zniszczył silnik ;-)

Re: s40 I rozrząd oraz przegląd

PostNapisane: czwartek 18 października 2012, 17:55
przez okular766
cos chyba źle piszecie przeciez postojowe to zawsze mozna wlaczyc bez kluczyka no i awaryjne
nie ma auta co postojowych nie zalaczymy bez kluczyka a piszecie ze tylko wybrane modele mają światla postojowe/parkingowe
a św mijania to sie wlaczają na zaplonie wiec nie chce mi sie wierzyc aby mozna bylo wlaczyc mijania bez kluczyka, u mnie jak wlacze na mijania to sie one swieca tylko jak wlacze zaplon wiec wlaczam zaplon i odrazu palę na mijania jak zgasze to gasną
i tak jest w volvo i w fiatach na 100procent jest tak samo
wiec nie rozumiem jak mozna zaparkowac auto i zapomniec wylaczyć światel, ale jak ktos zapomni wylaczyc to świeca sie wtedy postojowe bez mijania wiec jak nie przestawil przełącznika to znaczy ze na polozeniu mijania gdy wylaczy zaplon wtedy właczają sie same postojowe?????

120k rozumiem, 60 juz mniej ale tez ok ale 4lata to nie za czesto? pisze ze przejechalem tylko 20tys ale mineły 4 latka wiec juz mam rozrząd robic? olej wymieniam co 3 lata i 15kkt i jeszcze nic sie nie stało