Obrys pojazdu, a hak

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Obrys pojazdu, a hak

Postprzez qwer0 » piątek 05 sierpnia 2011, 09:25

Witam!
Nie mam niestety czasu siedziec przed kompem i wertowac przepisow, a jest mi to potrzebne na wczoraj.
Czy hak (w moim przypadku zaczep kulowy jest odpinany) wystaje poza obrys pojazdu, czy jest elementem pojazdu i jako najdalej wysuniety punkt wyznacza tylny obrys pojazdu?
Sorki za pytanie, mysle, ze sam bym sobie to znalazl, ale naprawde nie mam czasu, a jest mi to bardzo potrzebne. Wpadne popoludniu na sekunde na neta i sprawdze co wynalezliscie :P
Z gory dzieki :)
Pozdrawiam!
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Obrys pojazdu, a hak

Postprzez Cyberix » piątek 05 sierpnia 2011, 14:10

Hak jest elementem wystającym poza obrys pojazdy. Hak nie tworzy obrysu pojazdu.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Obrys pojazdu, a hak

Postprzez qwer0 » czwartek 18 sierpnia 2011, 14:58

A z czego to wynika??
Co tworzy obrys pojazdu, a co nie?
Znalazlem cos takiego:
5. Przedni lub tylny obrys pojazdu oznacza pionową płaszczyznę prostopadłą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty odpowiednio do przodu lub do tyłu punkt pojazdu.


Czy hak jest najdalej wysunietym punktem pojazdu?

I jeszcze inna definicja:
4. Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia).

Gdzie widac, co jest obrysem, a co nie jest.

I jeszcze jedna rzecz:
§ 2. 1. Długość pojazdu, nie może przekraczać:
1) pojedynczego pojazdu, z wyłączeniem naczepy i autobusu, o którym mowa w pkt 2 i 5 - 12,00 m;
2) autobusu o co najmniej dwóch osiach kierowanych - 15,00 m;
3) pojazdu członowego - 16,50 m;
4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m;
5) autobusu przegubowego - 18,00 m;
6) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym
jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy - 22,00 m;
7) motocykla, motoroweru lub roweru oraz zespołu złożonego z motocykla,
motoroweru lub roweru i przyczepy - 4,00 m.
...
18. Wymiary, o których mowa w ust.1 pkt 1, 2 i 3 oraz w ust. 5, nie obejmują bagażnika mocowanego do tylnej ściany autobusu oraz platformy samozaładowczej mocowanej z tyłu pojazdu samochodowego i przyczepy, przy czym nie mogą one powodować przekroczenia tych wymiarów o więcej niż 0,30 m.

Wydaje mi sie, ze to oznacza, ze hak liczy sie do dlugosci pojazdu i jesli to ona najbardziej odstaje, to wyznacza obrys pojazdu.

Na chwile obecna nie jest mi to juz do niczego potrzebne, ale moze przydac sie w przyszlosci, wiec chetnie sie dowiem jak to jest.

Mialem taki dylemat, to mialem do przewiezienia na drugi koniec Polski (600km) ladunek, ktory wystawal z tylu, liczac od haka 48cm, a liczac od tylnej belki juz ponad 0,5m i dylemat byl, jak to oznaczyc. Jak 48cm, to dalbym kawalek czerwonej szmaty dla swietego spokoju i wio. Jak ponad pol metra, no to juz trzeba odpowiednio oznaczyc.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości