auto słabe i wiecej pali

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

auto słabe i wiecej pali

Postprzez tomciopaluch188 » sobota 23 kwietnia 2011, 17:56

mam odczucia że auto jedzie slabiej tz słabiej przyspiesza bo musze do dechy wciskac jak sie rozpędzam jakbym malcem czy cienkim jechał i pali wiecej niz wcześniej
wcześniej auto spalało 10-10,5l lpg na setkę aktualnie przejechalem 275km i juz sie gaz wyłączył, butle mam 41l zatankowalem to weszlo 32l lpg
czyli spalanie 11,5-12l lpg!
aha i wcześniej na gaz przelaczalo mi sie przy 30st tz latem to po 2s od uruchomienia a aktualnie po zimie przelacza sie tak jakby od 40-45st plynu chlodzącego
np dzisiaj po 500m przelaczylo sie na lpg a przed zimą to po 0m juz jechalem na gazie wystarczylo ze auto postalo pare godzin na sloncu
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » sobota 23 kwietnia 2011, 20:06

jakbys napisal jakie auto i jaki silnik to byloby fajnie. Bo np. stare polonezy to maja i spalanie po 15-18l lpg na sete po miescie :P
tomciopaluch188 napisał(a):aha i wcześniej na gaz przelaczalo mi sie przy 30st tz latem to po 2s od uruchomienia a aktualnie po zimie przelacza sie tak jakby od 40-45st plynu chlodzącegonp dzisiaj po 500m przelaczylo sie na lpg a przed zimą to po 0m juz jechalem na gazie wystarczylo ze auto postalo pare godzin na sloncu

a mi sie przelacza przy 3k obrotów i tragedii nie robie.
Co do 'slabej jazdy' auta, to moze sproboj powajhowac tym takim pomiedzy siedzeniami? Tylko pamietaj, najpierw sprzeglo a potem biegi.
tomciopaluch188 napisał(a):jakbym malcem czy cienkim jechał i pali wiecej niz wcześniej

akurat cieniacz 1.1 fajnie sie rozpedza :P

ja zauwazylem z autopsji, ze lanek na gazie po przelaczeniu na benzyne slabiej ciagnie niz na LPG. Moze tak mi sie wydaje tylko.
Chociaz ja tak profilaktycznie czasem w trasie 'przeplucze' silnik PB to potem hula ladnie.
(nie pytac czemu tak robie, po prostu lubie :P Jak zjezdzilem 500km na lpg, potem na benzin przelaczam to jest lipa z przyspieszeniem, jak czasem zrobie 3-4km na PB to ladnie chodzi)
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez Borys_q » sobota 23 kwietnia 2011, 21:52

Jaki typ instalacji??
Prawdopodobnie kończy ci się reduktor\parownik lub oba.
Wyregulować instalacje, gazownik ci podreguluje jeszcze trochę pojeździ.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » sobota 23 kwietnia 2011, 22:31

Tak przy okazji - deptanie do dechy z reguly wcale nie poprawia osiagów auta, za to potrafi drastycznie zwiekszac spalanie. Jakbym lanka deptal do dechy na 3-4 biegu caly czas, to pewnie spaliłby ~14l lpg. A tak spokojnie wciskajac gaz pali nie wiecej niz dyche w miescie, w trasie ostatnio pod 8 zszedlem.

Wg mnie warto wybrac sie do warsztatu. Jak masz uwalony reduktor albo parownik, to regulacja gazu tutaj jest polsciem na latwizne, bo zrobisz 100-200-500km i znowu bedzie do roboty. A gazownicy czasem sobie potrafia policzyc ostro dosc.
Chociaz na pewno taniej bedzie niz nowy reduktor, bo z tego co kojarze to tansze kolo 3-4 stówek są z wymianą.
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » sobota 23 kwietnia 2011, 23:09

bobpl napisał(a):Tak przy okazji - deptanie do dechy z reguly wcale nie poprawia osiagów auta, za to potrafi drastycznie zwiekszac spalanie.

Mógłbyś z technicznego punktu widzenia wytłumaczyć ten fenomen?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » niedziela 24 kwietnia 2011, 11:05

@cman - jedziesz ~50-60km/h na piątce. To niezaleznie czy depczesz do dechy czy do polowy to auto slabo ciągnie. Redukujesz do trójki, wtedy mozna deptać do oporu i auto jedzie w miare. Teraz jest jasne?
Ja osobiscie wole myknac redukcje do 2 - 3 biegu i grzac nawet wciskajac gaz do polowy niz deptac go ile wlezie na 4 czy 5. Przyspieszenie lepsze a gazu tez oszczedze troche.
podobna dyskusja byla w temacie o oszczedzaniu paliwa, polecam lekture.
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » niedziela 24 kwietnia 2011, 11:16

bobpl napisał(a):To niezaleznie czy depczesz do dechy czy do polowy to auto slabo ciągnie.

Obojętne jak ciągnie, to spala proporcjonalnie do ciągnięcia (w obrębie jednego biegu naturalnie).

bobpl napisał(a):Redukujesz do trójki, wtedy mozna deptać do oporu i auto jedzie w miare.

Dość oczywiste, tylko nic o mieszaniu biegami wcześniej nie pisałeś, jedynie o samym gazie.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez tomciopaluch188 » niedziela 24 kwietnia 2011, 11:17

auto to volvo s40 1,8 115km 1996 na sekwencji
przejechalem juz 10k na gazie 2 miesiate temu wymienilem sam filtr fazy lotnej i cieklej
a od jakis 3 tyg zauwazylem ze przelacza sie na gaz później nie przy 30st tylko 40-45st musze wiecej przejechac na pb
spalanie wczesniej bylo 10-10,5l a teraz 11,5-12l lpg
a auto jest slabe wczesniej tez bylo np zeby od 0 przyspieszyc do x predkosci to na kazdym biegu pomijając jedynke musze do deski gaz naciskac lub prawie do deski od 4000 dopiero jako tako ciągnie
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » niedziela 24 kwietnia 2011, 13:02

cman napisał(a):Dość oczywiste, tylko nic o mieszaniu biegami wcześniej nie pisałeś, jedynie o samym gazie.

to mzoe tak czytac uwaznie?
bobpl napisał(a):Co do 'slabej jazdy' auta, to moze sproboj powajhowac tym takim pomiedzy siedzeniami? Tylko pamietaj, najpierw sprzeglo a potem biegi.

sorry, nie udala ci sie podpucha ;]
tomciopaluch188 napisał(a):od 4000 dopiero jako tako ciągnie

moze kable WN albo swiece? Moj lanek sie kreci ladnie od 2,5k mniej wiecej ;D
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » niedziela 24 kwietnia 2011, 14:27

bobpl napisał(a):to mzoe tak czytac uwaznie?

Czytam uważnie i dzięki temu właśnie nie czepiam się bez powodu.
To co napisałeś o wajhowaniu, napisałeś w poprzednim poście, odnosząc się ogólnie do słabej jazdy opisywanej przez kolegę.
Następnie, w kolejnym poście dodałeś, wcale nie odnosząc się bezpośrednio do swojej wcześniejszej wypowiedzi, o deptaniu gazu i zwiększeniu spalania.

cman napisał(a):sorry, nie udala ci sie podpucha ;]

Nie mam w zwyczaju bawić się w "podpuchy", w miarę możliwości staram się tylko prostować to co inni napisali, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.
Nie uważasz, że dużo krócej i prościej byłoby napisać: "racja, niejasno się wyraziłem"?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez athlon » niedziela 24 kwietnia 2011, 20:41

wcześniej auto spalało 10-10,5l lpg na setkę aktualnie przejechalem 275km i juz sie gaz wyłączył, butle mam 41l zatankowalem to weszlo 32l lpg
czyli spalanie 11,5-12l lpg!
może ci któryś kabelek już szwankuje, alboswieca padła, albo parownik/reduktor na wykończeniu, albo mapa wtrysków sie spitoliła, albo ci źle gaz ustawili, albo zatankowałeś gaz ujjowy, jakbym wiedział takie rzeczy to bym sobie 6tke w totka przewidział :P ale obstawiam na któraś świecę albo kable.
A gazownicy czasem sobie potrafia policzyc ostro dosc.
:o
to gdzie ty gaz zakładałeś/serwisujesz. Ja tam gdzie kiedyś zakładałem gaz do viki dostałem dozywotnią regulacje za free, tylko ewentualnie płaciłem za wymiane filtra.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 10:29

ja tam filtry gazu sam wymienilem
a regulacja kosztuje 100pln wiec nie jezdze na nie
bylem tylko na pierwszej regulacji darmowej po 1000km
swiece wymienialem kupilem 4 nowe a kable wn mechanik mówil ze sie nie wymienia jak auto pracuje na 4 garach to ok

Moge deptac do dechy a auto slabiutko sie rozpedza dopiero tak od 4000 do jakis 6500 przyspiesza mocno ponizje 4000 to sie toczy
myslalem przed zakupem auta ze jak kupie auto z silnikiem 1,8 115km to bede rozpedzal sie wciskając 1/4 pedalu gazu i auto bedzie wyrywac
ze nie bede musial podczas wyprzedzania redukowac z 5 na 3 bieg i oczekiwalem ze na innym biegu niz na 1 bede mógł stracic przyczepnosc i mulic kolami a tu nawet na 2 biegu nie strace przyczepnosci nawet jak jest mokro
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez bobpl » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 11:00

athlon napisał(a):to gdzie ty gaz zakładałeś/serwisujesz.

polmozbyt. Akurat oni drogo nie biorą, mówie o gazownikach 'renomowanych' firm ktore zakladaja gaz do VW, chryslerów czy innych cudów na kółkach.
tomciopaluch188 napisał(a):myslalem przed zakupem auta ze jak kupie auto z silnikiem 1,8 115km

wiesz, volvo s40 1.8 16zaworowy ma max moc przy 5,5k obrotów, takze bez jaj. Nie dziw sie ze od 4k sie zaczyna zbierac auto wazace prawie poltorej tony, zwlaszcza w gazie.
tomciopaluch188 napisał(a):a regulacja kosztuje 100pln wiec nie jezdze na nie

rece mi opadły. :D
tomciopaluch188 napisał(a):to bede rozpedzal sie wciskając 1/4 pedalu gazu i auto bedzie wyrywac

rece mi opadły v2.
Tak jak piszesz, to sie passat znajomego 2.0 TDI rozpedza. W manualu spokojnie mozna sie kulac na 5, jednak do wyprzedzania redukcja sie przydaje mimo wszystko ;)
tomciopaluch188 napisał(a):ze nie bede musial podczas wyprzedzania redukowac z 5 na 3 bieg

no jasne. Zamontuj silnik rakietowy wysuwany z bagaznika to tak będzie. Ja czesto lankiem z 5 redukcje do 3 robie przy wyprzedzaniu, coby ciagnac do ~110 przy max mocy silnika.
Do tego czasem przelaczam na wache coby sie lepiej zbierał.
Zeby tak sie kulał, to nawet najmocniejsze volvo '96 z silnikiem 2.0 nie sadze zeby temu podołało. Chyba ze z kozackim biturbo czy innymi modami.
tomciopaluch188 napisał(a):oczekiwalem ze na innym biegu niz na 1 bede mógł stracic przyczepnosc i mulic kolami a tu nawet na 2 biegu nie strace przyczepnosci nawet jak jest mokro

no widzisz, ja z silnikiem 1.4 nie mam z tym problemu nawet na suchym asfalcie. Fakt, ze zdrowe to nie jest dla opon, ale mozna przybuksowac na 2, czasem jak z miedzygazem sie jezdzi to i na trójce poleci (ale rzadko, na mokrym najczesciej). Silnik prawie 2x slabszy niz w Twoim volvo, auto masowo dosc zblizone, bo lanek tone z groszem wazy.
Kup sobie malucha ze swapem na 1.4uno. :D
Trzeba miec technike jazdy z miedzygazem a nie odpuszczac przy zmianach biegów :P
(BTW - ruszanie z piskiem spod swiatel nic nie daje poza smrodem jaranej gumy. Startujac na granicy slizgu mamy lepsza przyczepnosc - lepsze przyspieszenie. Mi sie smiac chce jak spod swiatel betki z mocnymi silnikami ruszaja jarajac przez 20metrów gume a ja lankiem jestem sporo przed nimi - chociaz i tak skubance mnie szybko doganiaja :D)
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez cman » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 12:26

Jeżeli ten silnik zaczyna się zbierać dopiero od 4000 obr./min, to normalne to nie jest, bo moment obrotowy generowany przez niego powinien się utrzymywać w granicach:
1500 obr./min -> 127 Nm
2000 obr./min -> 137 Nm
2500 obr./min -> 145 Nm
3000 obr./min -> 136 Nm
3500 obr./min -> 142 Nm
4000 obr./min -> 150 Nm
4500 obr./min -> 144 Nm
5000 obr./min -> 150 Nm
5500 obr./min -> 142 Nm
6000 obr./min -> 130 Nm
Więc począwszy od 2000 obr./min powinien ciągnąć niemalże równo do obrotów mocy maksymalnej.
Chyba że ten gaz potrafi tak położyć silnik - nie znam się na tym zupełnie.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: auto słabe i wiecej pali

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 25 kwietnia 2011, 14:50

dlaczego np nie moge operując samym gazem stracic przyczepnosci na 2 biegu nawet na mokrym? wciskam na maxa a auto przyspiesza a nie mieli kolami na 1 troszke zapiszczą
nie chodzi mi o to zeby stracic przyczepnosc palac sprzego tylko normalnie zmienic bieg i nacisnąc gaz do oporu i oczekiwalem zrywania trakcji

No wlasnie auto nie przyspiesza do 4000 jest mulowate nawet jak stoi na biegu jalowym to jak nacisne na gaz to obroty wzrastają po ok sekundzie i nie odrazu tylko wolno sie wkreca na obroty tak jakby z opóźnieniem lekkim a nie ze momentalnie na 6tys sie wkreca puszczam i szybko spadają no i podczas jazdy to od 4000-6500 slychac ryk i jedzie tz przyspiesza
ale np wyprzedzając auta to jak jedzie sie za autem jadącym 50-65km/h to bez problemu sie wyprzedza ale jak auta jadą z prędkością 90-100 to nawet gdy zredukuje z 5 na 3 potrzebna jest dluga prosta i strach troszke wyprzedzac bo niema sie pewnosci czy sie zdązy, na kursie jazdy jezdzilem micrą i corsą d w turbodieslach i tam przyspieszenie bylo wieksze mimo ze moc byla o wiele mniejsza.
auto nie wazy 1,5t tylko 1340kg no i ma 115km przy 5500 i 165nm przy 4100 obrotach
słyszałem ze auta miejskie typu corsa są o wiele szybsze, dynamiczne jesli chodzi o jazde w miescie niz wieksze auta prawda? co to ma do rzeczy?
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości