Strona 1 z 1

Kilka problemow z samochodem

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:32
przez Czibsu
Witam.
Mam kilka problemów z moim niedawno zakupionym samochodem Fiat Brava 1.4 12v. rocznik 97'
Przejdę od razu do konkretów:

1 Stukanie silnika.
Silnik na wolnych obrotach dziwnie stuka, gdy podkręcę obroty stukania nie słychać, nagrałem specjalnie filmik aby
przybliżyć problem. Prosił bym o jakaś pomoc, wie ktoś co to za stuki, ile będzie to kosztować, co jest do wymiany itp
http://www.youtube.com/watch?v=Trq5g-RxG6w

2. Kontrolka wtrysku paliwa
Samochodzik jest na gaz, gaz byl montowany w 2005r. Kontrolka czasami zaświeca się podczas jazdy potem gaśnie za jakiś czas znowu się zaświeca i gaśnie
i tak na okrągło, oto zdjęcie:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

lub

http://yfrog.com/mukontrolkaj

Dodam ze z samochodem nic specjalnego się nie dzieje podczas zapalenia/zgaszenia lampki, nie traci mocy, nie gaśnie itd, jedzie normalnie.

3. Spalanie gazu
Wydaje mi się ze z spalaniem coś jest nie tak ponieważ pali 12-14litrow gazu na 100k w jeździe miejskiej,
trochę dużo przeglądając rożne fora i stronki widziałem ze innym użytkownika Fiacika pali 8-10litrow.
Dlaczego tak jest?

Bardzo prosił bym o pomoc, na razie nie mogę odwiedzić mechanika wiec proszę was o pomoc.
z góry dziękuje i pozdrawiam!

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:56
przez ixi25
Wali jak diesel:D
Może spróbuj wyregulować gaz i sprawdź jak chodzi na paliwie

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 16:51
przez modzel
LPG oddaj na regulacje i wymianę filtra ~50zł, wymień filtr powietrza.

stukać mogą zawory

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 17:14
przez Jarons
Podjedź z samochodem do warsztatu który montuje instalacje LPG, i poproś o regulację. Czy wskaźnik paliwa "wachluje"(góra/dół) podczas jazdy?
Włącz silnik i zajrzyj pod samochód w okolicy silnika, zwróć uwagę na układ wydechowy. Mojemu sąsiadowi silnik też tak stukał i uszkodzenie układu wydechowego było przyczyną.

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 18:32
przez VladimirDebish
Ad. 1
Ja też nie jestem ekspertem ale coś takiego to może być luz na panewce.

PostNapisane: sobota 12 czerwca 2010, 21:06
przez kolszak
Regulacja gazu nie usunie tego stukania :) Jak tam są regulowane luzy zaworowe? Hydraulicznie? Jak tak to bym zaczął od własnie samoregulatorów. Tak jak by tam jeden zawór klepał..

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 14:11
przez verde
ixi25 w dizlach nie montuje się gazu ....

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 14:53
przez Jarons
verde napisał(a):ixi25 w dizlach nie montuje się gazu ....


ixi25 miał na myśli dźwięk silnika(chyba).

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 16:32
przez marcij
verde napisał(a):ixi25 w dizlach nie montuje się gazu ....


No co Ty nie powiesz ? Co ma jedno do dugiego ? A tak na maginesie , to do silników diesla też można zamontowac instalacje LPG.

Silnik z filmiku faktycznie brzmi jak diesel ;) Ale na odległość niestety nikt Ci tego nie zdiagnozuje. Słyszałem gdzieś , że w tych silnikach lubi pękać wał korbowy, lubią padać panewki. A może to faktycznie tylko popychacze ?
Ktoś doświadczony musi wziąć stetoskop , osłuchać silnik i wtedy powie Ci z dużym pawdopodobieństwem co się wysypało. Pewność będziesz miał dopiero po rozłożeniu silnika.

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 18:16
przez ixi25
verde napisał(a):ixi25 w dizlach nie montuje się gazu ....


To tu się mylisz! Tylko taka instalacja jest mało spotykana, ze względu na koszta. I miałem na myśli sam klekot jak porównanie. I faktycznje zapomniałem w pierwszym poście napisać, później inni napisali, że to też mogą być zawory, ale sprawdzić gaz nie zaszkodzi.