Strona 1 z 1
Automatyczna skrzynia biegów.

Napisane:
piątek 02 kwietnia 2010, 10:02
przez Borys_q
Witam noszę się z zamiarem zakupu auta z automatem, a w tym temacie nie mam wiekszego doświadczenia. Na co zwracać szczególną uwage podczas jazdy próbnej??
Jakie symptomy mogą świadczyć o usterkach ??
Oczywiście pytam generalnie jeszcze nie mam upatrzonej marki ani modelu (chociaż myśle, że mercedes okular).

Napisane:
piątek 02 kwietnia 2010, 10:53
przez ks-rider
Przedewszystkim sprawdz poszczegolne stopnie przelozenia ponizej " D " czy faktycznie nie pozwalaja przeskocyc wyzej i ograniczaja predkosc, zacznij od najnizszej idac do gory w kierunku " D "
:wink:

Napisane:
piątek 02 kwietnia 2010, 12:09
przez cman
- czy poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy,
- czy olej nie śmierdzi spalenizną, czy nie ma zbyt ciemnej barwy,
- kiedy olej i filtr były wymieniane,
- czy nie szarpie podczas zmiany biegów,
- czy nie szarpie podczas przełączania z N na D lub R,
- czy wszystkie biegi działają i są zmieniane w odpowiednich momentach,
- czy działa P (niby mało ważne, ale jednak lepiej, żeby działało).

Napisane:
piątek 02 kwietnia 2010, 12:10
przez marcij
Generalnie, moim zdanie należy wystrzegać się starszych aut z automatami. Skrzynie te są dość drogie w naprawie , a w przypadku kilkunastoletniej skrzyni , ktora przejechala setki tysięcy kilomatrów można domniemać że usterka jest dość prawdopodobna.

Napisane:
piątek 02 kwietnia 2010, 15:39
przez poriot
1. Sprawdź poziom oleju (dodatkowy bagnet, sprawdza się przy odpalonym silniku, po szczegółowe informacje zajrzyj do instrukcji obsługi danego auta)
2. Czy po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto samo od razu rusza, nie powinna zachodzić konieczność wciskania gazu by ruszyć
3. Czy zmiana biegów następuje płynnie i bez szarpnięć (dotyczy to tylkom prawdziwych automatów, skrzynie zautomatyzowane niestety szarpią, bo to wynika z ich budowy).
4. Czy działają programy specjalne (SPORT - zmiana biegów przy wysokich prędkościach obrotowych (tu ew. może lekko szarpnąć), WINTER - ruszanie z 2 lub 3 biegu, itp.)
5. Czy olej ma kolor ciemnoczerwony - nie powinien być brązowy, zawierać opiłków czy śmierdzieć spalenizną
6. Czy działa kick-down - pod pedałem gazu znajduje się przycisk, gdy wciska się pedał gazu do oporu przycisk tez się wciska, i skrzynia zmienia bieg na niższy. Ma to ułatwić i skrócić czas wyprzedzania.
7. Czy działają funkcje blokowania niższych biegów (3,2,1,L). Przy wyborze takiej funkcji skrzynia nie przełacza się na wyższe biegi np. 3 oznacza, że skrzynia będzie używac biegów od 1 do 3, nie włączy wyższego. Można sprawdzić na dwa sposoby: albo wybierz dany tryb (np.2) i rozpędzasz auto, skrzynia powinna pozostać na maks. 2 biegu, nawet gdy obroty będą szły w górę; albo przy szybszej jeździe przełacz skrzynię na niższy zakres (ale bez przesady np. włącz 3 przy 80 km/h, auto wtedy powinno zwolnić silnikiem. Nie wrzucaj 1 przy 80 km/h bo skrzynia i tak nie zmieni biegu - zabepieczenia na to nie pozolą)
8. Czy podczas automatycznej zmiany biegu obroty nie skaczą nagle w górę, by potem spaść do zwykłych wartości - jest to zapowiedź poważnej awarii.
To wszystko co w tej chwili mi przychodzi do głowy. Jak masz jeszcze jakieś pytania wal śmiało.
A najlepiej zabierz ze sobą kogoś kto na co dzień jeździ automatem. Taka osoba z doświadczenia wyczuje jesli bedzie coś nie tak.