Wątek zimowych porad dla "letnich kursantów"

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Wątek zimowych porad dla "letnich kursantów"

Postprzez mti91 » niedziela 20 grudnia 2009, 16:05

Może źle szukałem, ale nie znalazłem dokładnie takiego wątku, większość jest rozsypana, dlatego prosiłbym dobrych użytkowników o zamieszczanie tutaj rad dla tych, którzy zdawali prawko w wakacje/w dobrych warunkach drogowych, o czym powinni pamiętać poruszając się zimą.

Na pewno należy zmienić opony na zimowe, ruszać z drugiego biegu, jeździć powoli i ostrożnie, a przy bardzo minusowych temperaturach nie zaciągać ręcznego (zostawiać samochód na luzie czy na 1 :roll:)

Jak postępować w przypadku poślizgu? Jak do niego nie doprowadzić..


Podzielcie się doświadczeniem:)
[size=75]20.10.2009 <3
ZDANE:D i to się liczy, nie za którym razem!
(10/26/09) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
(10/29/09) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
: ))))[/size]Oj, dużo się od tego czasu zmieniło :)) I <3 Punto:D
mti91
 
Posty: 73
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 22:04

Postprzez Borys_q » niedziela 20 grudnia 2009, 16:18

ruszać z drugiego biegu


Bzdura tylko zajedziesz sprzęgło a to samo osiągniesz odpowiednio wolnym puszczaniem sprzęgła.

, a przy bardzo minusowych temperaturach nie zaciągać ręcznego (zostawiać samochód na luzie czy na 1 )


Tu już musiszsam pomyśleć jak nie zaciagasz ręcznego to jakoś musisz zabezpieczyć auto przed stoczeniem

Jak postępować w przypadku poślizgu? Jak do niego nie doprowadzić.


Starać sie delikatnie przyśpieszać, hamować delikatnie zawczasu (jeśli sie da), nie przyśpieszać w zakręcie, jak stracisz panowanie w mieście to bedzie ci ciężko chyba że predkości w granicach 30 na godzine.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Driver'ka » niedziela 20 grudnia 2009, 22:32

Przy kiepskich warunkach na drodze (lód, śnieg, breja) nie robić gwałtownych ruchów kierownicą ;) Gwałtownie nie hamować, gwałtownie nie przyspieszać ;)
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez alez-fajnie » niedziela 20 grudnia 2009, 22:44

Bierz pod uwagę, że ze względu na śliską nawierzchnię wydłuża się droga hamowania. Dlatego zwróć uwagę na to, jaki zachowujesz odstęp od innych pojazdów. Ponieważ inni muszą też zdążyć zahamować, gdy Ty sprawisz im jakąś niespodziankę swoim zachowaniem - sygnalizuj jasno swoje manewry i zawczasu, a nie na ostatnią chwilę. Gdy nie masz ABS, a koła podczas hamowania zablokują się, zamieniając Twoje auto w sanki - nie kręć kierownicą, bo to nic nie da, w końcu koła są zablokowane i wówczas sensowniej byłoby hamować pulsacyjnie, a nie - co niektórzy robią niestety intuicyjnie - odpychać od siebie kierownicę, zasłaniać się rękoma i najgorsza rzecz: wciskać z całej siły pedał hamulca do oporu.
alez-fajnie
 
Posty: 61
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 16:55

Re: Wątek zimowych porad dla "letnich kursantów"

Postprzez tiromaniak » niedziela 20 grudnia 2009, 23:05

mti91 napisał(a):Jak postępować w przypadku poślizgu? Jak do niego nie doprowadzić..


Zamiast postępować lepiej zapobiegać poprzez odpowiednie prowadzenie pojazdu.

Po pierwsze opony. Sprawdzaj ciśnienie regularnie i kontroluj stan bieżnika. Nawet nie wiesz jak szybko nie właściwy stan ogumienia może spowodować bardzo niekontrolowany poślizg. Po drugie Zredukuj prędkość. Jazda z mniejszą prędkością zwiększa styczność bieżnika z nawierzchnią, a tym samym wpływa na lepszą przyczepność. Po trzecie utrzymuj bezpieczną odległość, w zimie zwiększ ją nawet dwukrotnie, naprawdę warto.

Wiesz co to aquaplaning?

Dzieje się to jeśli woda znajdująca się przed oponami gromadzi się szybciej niż twój pojazd jest w stanie ją wypchnąć. Ciśnienie wody powoduje że samochód się "unosi" i zwyczajnie wpada w poślizg na cieniutkiej warstwie wody znajdującej się między oponami a nawierzchnią. To z kolei powoduje całkowitą utratę styczności z nawierzchnią i w konsekwencji tragedię.

W polsce dużo kierowców ma w d... swoje opony i nie znają możliwości i często tych technicznych swojego pojazdu. Robią sobie coroczne przeglądy i myślą że mają sprawne auto. Bzdura. Ile to wypadków " zjechania na przeciwległy pas ruchu", " zderzenie na łuku drogi". Drogi w polsce są fatalne. Koleiny, fatalna nawierzchnia, a to w połączeniu ze śniegiem czy wodą tworzy istną drogę śmierci. Dużo kierowców o tym nie wie i jadą na złamanie karku.
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez mti91 » poniedziałek 21 grudnia 2009, 00:31

Jeśli wpada się w poślizg i np. tył auta leci w lewo, co da nam to, że kierownicą też zaczniemy kręcić w lewo (?). Bo jeśli w prawo to możemy zrobić chyba 'kółeczko'. Hm..
[size=75]20.10.2009 <3
ZDANE:D i to się liczy, nie za którym razem!
(10/26/09) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
(10/29/09) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
: ))))[/size]Oj, dużo się od tego czasu zmieniło :)) I <3 Punto:D
mti91
 
Posty: 73
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 22:04

Postprzez ===Dawid=== » poniedziałek 21 grudnia 2009, 01:25

mti91 myślę że świetną rzeczą było by poćwiczenie na jakimś zaśnieżonym kawałku terenu, masz takie coś u siebie? wiem po sobie, gadać sobie można ale bez praktyki nic Ci rady nie dadzą.

A ręczny to w zależności od stanu samochodu, zawsze zaciągam ręczny i nie miałem jeszcze problemów.
Pozdrawiam, Dawid.
Avatar użytkownika
===Dawid===
 
Posty: 230
Dołączył(a): poniedziałek 02 października 2006, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez yogge » poniedziałek 21 grudnia 2009, 01:51

===Dawid=== napisał(a):A ręczny to w zależności od stanu samochodu, zawsze zaciągam ręczny i nie miałem jeszcze problemów.


To dopiero będziesz miał.
yogge
 
Posty: 91
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 16:12

Postprzez Borys_q » poniedziałek 21 grudnia 2009, 11:06

Nie koniecznie jeśli wszystko jest szczelne i woda się nie dostaje nie ma prawa zamarznąć.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez quazz » poniedziałek 21 grudnia 2009, 14:07

no właśnie z tym ręcznym może być różnie.
ostatnio widziałem jak student ruszał swoim 20letnim wehikułem to mu się koła zablokowały z tyłu bo hamulec ręczny nie puścił. a że nie miał w promieniu 100m odśnieżonej drogi to nie miał jak odblokować :)
chociaż nie wiem czy by to co dało jak mu zamarzła woda w osłonie linki :lol:
quazz
 
Posty: 36
Dołączył(a): wtorek 20 października 2009, 16:15

Postprzez Bolcia » poniedziałek 21 grudnia 2009, 20:25

a jak sie ma hamowanie silnikiem (w sensie najpierw redukcja az do 2 a potem powolnie hamulcem)?

kolega mi powiedzial, ze jak jest slisko to bezpieczniej bedzie jechac na nizszym biegu mimo, ze silnik sie troche zmeczy...
Bolcia
 
Posty: 170
Dołączył(a): sobota 19 września 2009, 23:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez d » poniedziałek 21 grudnia 2009, 20:49

Czy instruktorzy naprawdę uczą kursantów że jazda >2000 rpm to "męczenie silnika"?
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Postprzez krzysiek20 » poniedziałek 21 grudnia 2009, 21:10

Niestety tak...
Obrazek
Avatar użytkownika
krzysiek20
 
Posty: 70
Dołączył(a): piątek 05 września 2008, 02:06

Postprzez mti91 » poniedziałek 21 grudnia 2009, 21:33

Konkrety ludzie, konkrety:) Co z tym ręcznym? Zostawiać auto na 1 przy -20*C? ; )
[size=75]20.10.2009 <3
ZDANE:D i to się liczy, nie za którym razem!
(10/26/09) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
(10/29/09) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
: ))))[/size]Oj, dużo się od tego czasu zmieniło :)) I <3 Punto:D
mti91
 
Posty: 73
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 22:04

Postprzez szerszon » poniedziałek 21 grudnia 2009, 22:05

mti91 napisał(a):Konkrety ludzie, konkrety:) Co z tym ręcznym? Zostawiać auto na 1 przy -20*C? ; )
A ja Ci tak-mam blokadę skrzyni biegów która da się założyć tylko na biegu i z tego powodu nie używam ręcznego zbyt często i żyję.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości