Strona 1 z 1
		
			
				Dostawczak na Kat B
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 11:06przez Niewiemjakinick
				Witam 
Mam takie pytanie otoz czy kupujac samochod dostawczy do 3,5t moge nim jezdzic  na kat B jezeli zaladuje na niego jeszcze np. 1000kg ??
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 11:47przez Neurot
				Kat B uprawnia do kierowania pojazdami do 3,5 tony DMC...
Ile na nie załadujesz, to tylko Twój rozsądek i sumienie...
Jak Cię zważą - poniesiesz konsekwencje.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 11:50przez BOReK
				W dowodzie rejestracyjnym masz podaną dopuszczalną masę całkowitą (masa pojazdu + maksymalny ładunek) i ona musi być niższa niż 3,5t żeby się pojaz łapał na kategorię B. Jak załadujesz więcej niż można, to najwyżej przeciążysz sobie pojazd, o ile kojarzę to dostawczych na wagi nie ciągną (chyba że to przeciążenie jest bardzo wyraźnie widoczne :D).
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 11:50przez Borys68
				Ahoj!
Jeśli do pojazdu o DMC 3,5 tony władujesz o tonę więcej, czyli wóz z ładunkiemk bedzie ważyć 4,5 tony, to naprawdopodobniej pojedziesz. Choć nie za szybko.
Ale jest to niezdrowe dla samochodu, oraz niezgodne z przepisami.
Liczy się Dopuszczalna Masa Całkowita w Dowodzie Rejestracyjnym. 
Borys
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 12:12przez Niewiemjakinick
				A ile moze wazyc taki np. Citroen jumper bo planuje kupic cos takiego tylko wlasnie nie wiem ile one ważą;/ 
http://moto.allegro.pl/item778117378_ci ... _1995.html i czy przy jego max zaladunku moglbym spokojnie jezdzic na kat B ?
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 12:38przez Neurot
				
Człowieku ogarnij się. Wytłumaczyliśmy Ci, ze liczy się wpis w dowodzie rej.
Na www masz podaną jak byk ładowność....
x = masa auta
DMC = 3500kg
ładowność = 1670
3500-1670=1830
100kg +/- nie zrobi różnicy...
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 12:44przez Borys68
				Ahoj!
Google twój przyjaciel :)
Na rynku brytyjskim Jumper=Relay. Spróbuj ten ślad.
W zależności od silnika nowe ważą od 1845 do 2110.
http://www.citroen.co.uk/new-vans/citro ... ions/#tab4
Ten "twój" pewnie 1840kg, jak to Neurot zauwżył.
Czyli kat. B w zupełności wystarcza.
Borys
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 23 października 2009, 13:17przez marcij
				
Tak , poniewaz zgadnie z prawem nie mozesz na niego zaladowac wiecej niz przewidzial producent odpowiednim wpisem w DR. Oznacza to , ze mozesz go calego wypelnic stryopianem i tak jedzdzic , natomiast plyt chodnikowych mozesz zaladowac tylko okreslona mase i nie wiecej , bez wzgledu na prawo jady jakie posiadasz.
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 24 października 2009, 09:46przez lolomido
				Witam.
Moj dobry przyjaciel przez 2 lata przewozil rozne rzeczy takim wlasnie citroenem. Co do ladownosci tego pojazdu... Jak wrzucisz na niego 1500kg, to samochod po prostu sobie z tym nie radzi. Nie lamie sie w pol, ale silnik (jego moc,a wlasciwie moment obrotowy), i hamulce nie daja po prostu rady. Jezli chcesz jezdzic gdzies dalej z ciezkim ladunkiem to proponuje jaks mocniejsza wersje (silnik turboladowany, najlepiej 2.8 ). A jezeli chcesz go przeciazac to zapomnij. Z tego co wiem Iveco turbodaily dobrze znosza przeciazenie.
Pozdrawiam lolo
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
środa 28 października 2009, 19:37przez sterciu
				Blizniacze Ducato w wersji Maxi , czyli na kolach 16" ze wzmocnionym zawieszeniem na wadze jak wazyłem puste auto wyszło mi 2017kg. W/g dowodu rejestracyjnego masa wlasna pojazdu 2100kg. DMC tego auta jest 3490kg. Ładownośc 1390kg. W wersji blaszak jest to auto z najwyzszym DMC z blizniakow z PSA, więc kazdym blaszakiem takim pojedziesz na kat B. Problem może juz być jezeli jest to przykładowo z zabudową auto laweta , wtedy zreguły potrzeba juz kat C , choć nie zawsze. 
Kategoria B prawa jazdy uprawnia do poruszania sie takim pojazdem ponieważ nie przekracza on DMC 3,5T. Przeładowac jest cięzko ten samochód (choc można oczywiście) tak aby jego DMC przekroczyło 3,5T ale trzeba sie liczyc iż jezeli jest to kilkuletnie auto to może być podkorodowane i bardzo szybko złamie się w pół.  Wszystko przez to ze jest to nadwozie samonośne które praktycznie trzyma sie całe na progach , a progi w nich to niestety najsłabszy punkt i zwykle w kilkuletnich egzemplarzach może juz ich nie być....
Są tez wersje zwykłe czyli nie "Maxi" które najprościej rozpoznac po tym iż sa na kołach 15" (a ze rozstaw szpilek w piaście jest inny to nie da rady ich zamienic tak aby do wersji z 15" koła wstawić koła 16" od wersji "maxi"). Tamte ważą tyle samo zwykle , ale Ładowności mają 850-995kg tylko.