Strona 1 z 5
		
			
				wyprzedzanie
				
Napisane: 
piątek 10 lipca 2009, 20:58przez sylwoonia2008
				Mam autko bez obrotomierza silnik o pojemności 1,5 i mocy 75 Km i mam problem z wyprzedzaniem. Jeżdżę na gazie i autko jest słabsze. Gdy wyprzedzam auto jadące 70 km/h to daję 3 i dopiero jak zjadę na swój pas to daję 4 a póżniej 5 ale problem jest że nie raz brakuje mu mocy tzn przestaje już tak przyśpieszać i strasznie wyje jak by silnik miał zaraz wyskoczyć. a jak bym zaczęła wyprzedzać na 4 to autko ma za małe przyśpieszenie . Nie mam obrotomierza więc nie wiem przy jakich obrotach najlepiej przyśpiesza. I nie wiem co robić czy redukować na 3 czy na 4 a przeszkadza mi zmiana biegu podczas gdy jestem na pasie dla ruchu przeciwnego, bo jestem skupiona na drodze. Jak redukować? Doradźcie  :
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 10 lipca 2009, 21:08przez qwer0
				Jesli wyprzedzasz tak, ze zaczynajac na 4 masz za malo mocy, a konczac na 3 nie masz przyspieszenia, to pozostaje jedynie redukcja przed i zmiana w trakcie. 
Powinno sie unikac zmiany przelozenia podczas wyprzedzania, no ale jesli Twoje autko tak sie zachowuje, to nie masz innego wyjscia. 
Skoro wyprzedzasz tak jak piszesz, tzn, ze musisz wyprzedzac dosyc dlugo, albo, ze ten wyprzedzany przyspiesza i Tobie brak rumakow.
 i strasznie wyje jak by silnik miał zaraz wyskoczyć.
no to jest swojego rodzaju obrotomierz - takie obroty sa juz za wysokie - to wystarcza za obrotomierz, najwazniejsze, ze potrafisz zauwazyc, ze silnik chce wyskoczyc, bo nie kazdy jak tak spostrzegawczy, naprawde ;)
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
piątek 10 lipca 2009, 21:15przez Barabasz
				pocwicz sobie to na pustej prostej drodze
nie musisz patrzec na obroty, sluchaj i czuj silnik
jesli gdy przyspieszasz na danym biegu auto nie dostaje kopa to sprobuj przy tej samej predkosci zredukowac. ciagnij gazem i gdy czujesz ze wyje to nxt bieg i dalej gazem dociskaj.
gdy wyczujesz jak zachowuje sie auto na prostej, bedziesz do tego mogla dolaczyc obserwacje drogi, zmiane pasa, kierunkowskazy itd...
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 11 lipca 2009, 09:41przez Pinhead
				Jak nie ciągnie na wysokich obrotach i nie ciągnie po redukcji to po prostu za dużo wymagasz od swojego zagazowanego silnika. Brakuje mocy i nic na to nie poradzisz, wyprzedzając miej na uwadze jakie osiągi ma Twój samochód i planuj wyprzedzanie z rezerwą bezpieczeństwa. Jeśli ocenisz że dasz rade wyprzedzić jakiś pojazd "na styk" to nie wyprzedzaj.
ps. 
Jak idzie wyprzedzanie na benzynie ? Lepiej czy ten sam problem ?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 11 lipca 2009, 10:00przez sylwoonia2008
				Na benzynie dużo lepiej, ma lepsze przyspieszenie jak zredukuje mu się przy 70 km/h na 4 to wystarcza a na gazie 4 to za mało a na 3 dostaje przyspieszenia ale póżniej zaczyna wyć i nie wiem co robić
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 11 lipca 2009, 10:07przez Pinhead
				Spadek mocy na LPG będzie zawsze, szczególnie jeśli masz tanią instalacje lpg z mieszalnikiem. Może warto wybrać się do dobrego gazownika na regulacje aby spadek mocy był jak najmniejszy.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 11 lipca 2009, 10:57przez kamix500
				tutaj nic nie da zmieniac czy regulować instalacje gazową :P sam mam golfa 1,9- 75 konnego i wiem jakie to słabe (zaraz będzie ze mam silnik zepsuty :P) z taką mocą samochód nie nadaje sie do wyprzedzania tirów, autobusów. a co do biegów, ja musze tak samo, zredukować na 3 zacząć wyprzedzać i gdy już autko nie może kolejny bieg i kończysz wyprzedzanie :)
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 11 lipca 2009, 11:06przez Pinhead
				Nie możesz stwierdzić czy regulacja nic nie da bo nie wiesz jaką ma różnice mocy miedzy gazem a benzyną. Może być tak że na benzynie ma 70 a na gazie 50KM bo jej gazownik ustawił dawke gazu na ubogą. I wiadome że 75KM to nie jest porywająca moc ale wiele zależy od wagi auta.
a musze tak samo, zredukować na 3 zacząć wyprzedzać i gdy już autko nie może kolejny bieg i kończysz wyprzedzanie
Taki urok słabego diesla.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
wtorek 14 lipca 2009, 21:41przez ivytomek
				Przed wyprzedzaniem przełączaj na benzynę, niczym na nitro.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
wtorek 14 lipca 2009, 22:40przez ddawoo
				czyżby to była honda civic V generacja ? ;> jak silnik wyje niczym miałby wyskoczyć to już "skończyła" mu się moc, czyli obroty przekroczyły max km więc jak najszybciej wciskaj bieg wyżej tj 4  :wink:
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
środa 15 lipca 2009, 09:30przez BOReK
				Wątpię. Civic 5gen przy silnikach 1,5l ma 90 lub 100KM, a nawet więcej. ;)
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
środa 15 lipca 2009, 21:09przez MeatGun
				Rozpoczynaj wyprzedzanie na 3 i zmieniaj na 4 w momencie gdy będziesz mijać wyprzedzanego.
Musisz poćwiczyć zmianę biegów jeśli masz z tym problemy.
8)
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
środa 15 lipca 2009, 23:29przez ddawoo
				BOReK napisał(a):Wątpię. Civic 5gen przy silnikach 1,5l ma 90 lub 100KM, a nawet więcej. ;)
ajj sorki, pomyliło mi się z 1.3  :)
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
czwartek 16 lipca 2009, 18:39przez Smolar
				Wogóle Civic 1,3 ma lepszego kopa niz niejeden 1,6 :D.
Przy 70 Km/h  3 bieg to za nisko. Ojciec ma Meganke 1,4 75 Km i wyprzedać jest trudno, ale przy takiej prędkości czwóreczka pasuje idealnie.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
czwartek 16 lipca 2009, 20:50przez BOReK
				To zależy od samochodu. U mnie np. przy 90km/h wbijam na trójkę i rozpędzam się spokojnie do 120 ze sporym zapasem obrotów, w dodatku szybko ta prędkość rośnie. A skrzynia, jak to w Civicach, jest krótka.