wyprzedzanie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

wyprzedzanie

Postprzez sylwoonia2008 » piątek 10 lipca 2009, 20:58

Mam autko bez obrotomierza silnik o pojemności 1,5 i mocy 75 Km i mam problem z wyprzedzaniem. Jeżdżę na gazie i autko jest słabsze. Gdy wyprzedzam auto jadące 70 km/h to daję 3 i dopiero jak zjadę na swój pas to daję 4 a póżniej 5 ale problem jest że nie raz brakuje mu mocy tzn przestaje już tak przyśpieszać i strasznie wyje jak by silnik miał zaraz wyskoczyć. a jak bym zaczęła wyprzedzać na 4 to autko ma za małe przyśpieszenie . Nie mam obrotomierza więc nie wiem przy jakich obrotach najlepiej przyśpiesza. I nie wiem co robić czy redukować na 3 czy na 4 a przeszkadza mi zmiana biegu podczas gdy jestem na pasie dla ruchu przeciwnego, bo jestem skupiona na drodze. Jak redukować? Doradźcie :
sylwoonia2008
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 29 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: kazimierza wielka

Postprzez qwer0 » piątek 10 lipca 2009, 21:08

Jesli wyprzedzasz tak, ze zaczynajac na 4 masz za malo mocy, a konczac na 3 nie masz przyspieszenia, to pozostaje jedynie redukcja przed i zmiana w trakcie.
Powinno sie unikac zmiany przelozenia podczas wyprzedzania, no ale jesli Twoje autko tak sie zachowuje, to nie masz innego wyjscia.
Skoro wyprzedzasz tak jak piszesz, tzn, ze musisz wyprzedzac dosyc dlugo, albo, ze ten wyprzedzany przyspiesza i Tobie brak rumakow.
i strasznie wyje jak by silnik miał zaraz wyskoczyć.

no to jest swojego rodzaju obrotomierz - takie obroty sa juz za wysokie - to wystarcza za obrotomierz, najwazniejsze, ze potrafisz zauwazyc, ze silnik chce wyskoczyc, bo nie kazdy jak tak spostrzegawczy, naprawde ;)
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Barabasz » piątek 10 lipca 2009, 21:15

pocwicz sobie to na pustej prostej drodze
nie musisz patrzec na obroty, sluchaj i czuj silnik
jesli gdy przyspieszasz na danym biegu auto nie dostaje kopa to sprobuj przy tej samej predkosci zredukowac. ciagnij gazem i gdy czujesz ze wyje to nxt bieg i dalej gazem dociskaj.
gdy wyczujesz jak zachowuje sie auto na prostej, bedziesz do tego mogla dolaczyc obserwacje drogi, zmiane pasa, kierunkowskazy itd...
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą predkością..."
Vittorio de Sica
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez Pinhead » sobota 11 lipca 2009, 09:41

Jak nie ciągnie na wysokich obrotach i nie ciągnie po redukcji to po prostu za dużo wymagasz od swojego zagazowanego silnika. Brakuje mocy i nic na to nie poradzisz, wyprzedzając miej na uwadze jakie osiągi ma Twój samochód i planuj wyprzedzanie z rezerwą bezpieczeństwa. Jeśli ocenisz że dasz rade wyprzedzić jakiś pojazd "na styk" to nie wyprzedzaj.

ps.
Jak idzie wyprzedzanie na benzynie ? Lepiej czy ten sam problem ?
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez sylwoonia2008 » sobota 11 lipca 2009, 10:00

Na benzynie dużo lepiej, ma lepsze przyspieszenie jak zredukuje mu się przy 70 km/h na 4 to wystarcza a na gazie 4 to za mało a na 3 dostaje przyspieszenia ale póżniej zaczyna wyć i nie wiem co robić
sylwoonia2008
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 29 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: kazimierza wielka

Postprzez Pinhead » sobota 11 lipca 2009, 10:07

Spadek mocy na LPG będzie zawsze, szczególnie jeśli masz tanią instalacje lpg z mieszalnikiem. Może warto wybrać się do dobrego gazownika na regulacje aby spadek mocy był jak najmniejszy.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez kamix500 » sobota 11 lipca 2009, 10:57

tutaj nic nie da zmieniac czy regulować instalacje gazową :P sam mam golfa 1,9- 75 konnego i wiem jakie to słabe (zaraz będzie ze mam silnik zepsuty :P) z taką mocą samochód nie nadaje sie do wyprzedzania tirów, autobusów. a co do biegów, ja musze tak samo, zredukować na 3 zacząć wyprzedzać i gdy już autko nie może kolejny bieg i kończysz wyprzedzanie :)
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez Pinhead » sobota 11 lipca 2009, 11:06

Nie możesz stwierdzić czy regulacja nic nie da bo nie wiesz jaką ma różnice mocy miedzy gazem a benzyną. Może być tak że na benzynie ma 70 a na gazie 50KM bo jej gazownik ustawił dawke gazu na ubogą. I wiadome że 75KM to nie jest porywająca moc ale wiele zależy od wagi auta.

a musze tak samo, zredukować na 3 zacząć wyprzedzać i gdy już autko nie może kolejny bieg i kończysz wyprzedzanie


Taki urok słabego diesla.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez ivytomek » wtorek 14 lipca 2009, 21:41

Przed wyprzedzaniem przełączaj na benzynę, niczym na nitro.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ddawoo » wtorek 14 lipca 2009, 22:40

czyżby to była honda civic V generacja ? ;> jak silnik wyje niczym miałby wyskoczyć to już "skończyła" mu się moc, czyli obroty przekroczyły max km więc jak najszybciej wciskaj bieg wyżej tj 4 :wink:
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez BOReK » środa 15 lipca 2009, 09:30

Wątpię. Civic 5gen przy silnikach 1,5l ma 90 lub 100KM, a nawet więcej. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez MeatGun » środa 15 lipca 2009, 21:09

Rozpoczynaj wyprzedzanie na 3 i zmieniaj na 4 w momencie gdy będziesz mijać wyprzedzanego.
Musisz poćwiczyć zmianę biegów jeśli masz z tym problemy.




8)
MeatGun
 
Posty: 53
Dołączył(a): niedziela 01 lutego 2009, 22:41

Postprzez ddawoo » środa 15 lipca 2009, 23:29

BOReK napisał(a):Wątpię. Civic 5gen przy silnikach 1,5l ma 90 lub 100KM, a nawet więcej. ;)

ajj sorki, pomyliło mi się z 1.3 :)
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez Smolar » czwartek 16 lipca 2009, 18:39

Wogóle Civic 1,3 ma lepszego kopa niz niejeden 1,6 :D.
Przy 70 Km/h 3 bieg to za nisko. Ojciec ma Meganke 1,4 75 Km i wyprzedać jest trudno, ale przy takiej prędkości czwóreczka pasuje idealnie.
8 Września 2008 - Rozpoczęcie Kursu
20 Stycznia 2009 - Egz. Teoretyczny zdany
14 marca 2009- Egzamin praktyczny zdany
Avatar użytkownika
Smolar
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 20:25

Postprzez BOReK » czwartek 16 lipca 2009, 20:50

To zależy od samochodu. U mnie np. przy 90km/h wbijam na trójkę i rozpędzam się spokojnie do 120 ze sporym zapasem obrotów, w dodatku szybko ta prędkość rośnie. A skrzynia, jak to w Civicach, jest krótka.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości