marcinm6664 napisał(a):chodzi mi o budowę bloku silnikowego, zapewne silnik diesla jest inny od silnika benzynowego ze względu na o wiele wyższe ciśnienie wytwarzane w cylindrach, i jakie mechanizmy służą do wtrysku paliwa w obu silnikach. sory że nie sprecyzowałem wcześniej.
To moze podam Ci kilka hasel do wpisania w google , bo naprwde temat rzeka.
Budowa bloku oczywiscie inna , jak slusznie zauwazyles. Inny uklad i budowa pierscieni. Stare diesle to rotacyjna pompa wtryskowa i komora wstepna, pozniej u VW pojawily sie pompowtryskiwacze , a obecnie stosuje sie zasilanie typu common-rail , II generacji. Benzyna to gazniki, wtryski jednopunktowe i wtryski wielopunktowe. Paliwo wtryskiwane do kolektora pod stosunkowo nieduzym cisnieniem (do 3 bar, przy setkach bar w dieslu). Ostatnio VW wprowadzilo bezposredni wtryski FSI, ale nie sprawdza sie to do konca tak jak powinno. Znaczna wiekszosc wtryskow benzynowych to elektronika , chociaz bywaly tez mechaniczne. Ogolnie w dziedzinie zasilania , firma BOSCH jest niekwestionowanym potentatem. Kwestia zaplonu to sprawa oczywista. Odrebnym tematem sa systemy zasilania LPG.
A pozatym to szukaj ,szukaj i potem jeszcze troche poszukaj. Internet to naprawde prawie nieograniczona kopalnia wiedzy. A jak to w kopalni bywa , czasem trzeba sie troche nameczyc i przewalic tony odpadkow, zeby wykopac cos cennego. O kurde , ale mi sie napisalo ;P