Strona 1 z 2
brak wstecznego - Corsa

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 19:32
przez greenrosa
Jestem świeżym kierowcą, w dodatku kobietą;) i niewiem co zrobić kiedy samochod mi sie popsuje. Niedawno kupiłam Corse pojezdziłam 3 dni dziś chcę cofać a on mi do przodu jedzie.Nie wiem co sie dzieje.Próbowałam chyba z milion razy i nic. Cały czas jedzie doprzodu mimo ze wsteczny wchodzi. SKrzyni9a jest 5 biegowa wsteczny obok jednyki. W czym możebyć problem??

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 19:36
przez qwer0
moze w tym, ze wrzucasz jedynke, a nie wsteczny?

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 19:39
przez slayer17
Spróbuj wcisnąć lewarek, tak jakby w podłogę.
Nie wiem jak to jest w Corsie, ale jest albo na wciskanie albo na lewarku będzie taki wihajster.

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 19:39
przez Machro
qwer0 napisał(a):moze w tym, ze wrzucasz jedynke, a nie wsteczny?
Haha :lol: :lol:

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 19:41
przez bruno666
Prawdopodobnie jest wyrobiony jakiś element (krzyżak?) pomiędzy lewarkiem a skrzynią biegów. Nie jest to poważna usterka.
Wyrobienie tego elementu powoduje, że lewarek przesuwasz w lewo, ale faktycznie przez te luzy wodzik na skrzynce nie jest przesuwany aż tak daleko i wchodzi Ci jedynka.
To jedna z hipotez, nie sądzę, że uszkodzona jest sama skrzynka.
Oczywiście należałoby przejechać się do warsztatu.

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 20:09
przez sara_rokitnica
z tego co pamiętam (jeździłam na kursie Corsą) to wrzucanie w tym samochodzie wstecznego polega na tym, że pod gałką na lewarku jest taki jakby "przycisk" (jak na joysticku), który trzeba wcisnąć palcem i wtedy, cały czas go wciskając przesunąć lewarek maksymalnie w lewo i do góry (zupełnie tak jak się wrzuca jedynkę)... szczerze mówiąc wątpię w to, żeby problem polegał na wrzucaniu jedynki zamiast wstecznego- mimo wszystko tego "przycisku" nie da się przeoczyć :P czyli tak jak zaproponował przedmówca- najlepiej udać się z tym problemem do warsztatu :)

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 20:34
przez dariex
W niektórych autach trzeba wcisnąć lekko lewarek,w innych trzeba go troszkę unieść,np ;) więc zajrzyj może do podręcznika użytkownika albo spytaj jakiegoś mencizny w pobliżu :)

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 21:12
przez qwer0
najlatwiej bedzie chyba po prostu wsiasc do auta i sprawdzic, czy lewarek sie podnosi, wciska, czy moze nic sie z nim nie robi, tylko 3eba mocno do siebie go imnac ;p

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 21:21
przez marcij
W Oplach pod lewarkiem jest cos w radzaju pierscienia , takie "zgrubienie" w kazdym razie i to trzeba palcami pociagnac do gory i doipero wtedy mozna wrzucic wsteczny bieg. Opel to nie jakis volks-costam zeby wciskac lewarek ;P
A jesli obrazamy tutaj autorke naszymi uwagami , to w oplu jest jeszcze mozliwosc regulacji na wybieraku, moze tam trzeba wyregulowac. Jesli nie , to pewnie wyrobiony jest juz sam wybierak , i mozna regulowac tak , zeby miec albo wsteczny , albo 4. ;P albo wymienic wybierak ;P

Napisane:
niedziela 24 maja 2009, 23:06
przez wilkuzzz
podnieś pod gałką zmiany biegów dynks 2 palcami popchnij lewarek do siebie i w górę i gotowe , jeśli nie da rady to w corsach często dochodzi do awarii cięgna zmiany biegów i może to być problem

Napisane:
poniedziałek 25 maja 2009, 07:31
przez greenrosa
pytałam kolegi i chłopaka, ale oni tak samo jak ja nie mają pojęcia co się dzieje. Chciałam uniknąć warsztatu dlatego pytałam. Ludzie co za głupie odpowiedzi chyba wiem jak sie u mnie wrzuca bieg wsteczny:) (podnosi sie do góry) i wiem jaka roznice jest pomiedzy wstecznym a jedynka... zreszta jak napisałam wsteczny "wchodzi" tzn jest wrzucony a i tak jedzie do przodu. Czy mozliwe ze problem moze byc w oleju??

Napisane:
poniedziałek 25 maja 2009, 09:00
przez marcij
greenrosa napisał(a):..... Czy mozliwe ze problem moze byc w oleju??
Nie.
Napisalas ze jestes poczatkujacym kierowca i autko masz 3 dni. Nie obrazaj sie , bo przez to forum przewijaja sie tacy ludzie , ze te odpowiedzi naprawde nie byly bezpodstawne. A jesli chcesz uniknac warsztatu , i masz pod reka kogos kto potrafi poslugiwac sie dwoma kluczami (chyba rozmiaru 13) naraz i troche pomyslec (i nie mam tutaj na mysli myslenia o tym , czy autor wiersza mial na mysli milosc do ojczyzny ;P) i druga osobe , ktora bedzie potrafila ruszac lewarkiem na polecenia osoby pierwszej to tak jak pisalem mozna sprobowac regulacji na wybieraku przy skrzyni (dostep od gory calkiem dobry i nie trzeba nic wiecej rozkladac). Za duzo do stracenia nie ma. Jesli nie pomoze , to zostanie juz tylko rozkladanie wybieraka. Jesli pomoze , ale jednoczesnie zginie 4.bieg , to albo jest przesadzaone z regulacja , albo i tak trzeba robic wybierak.
Z Twojej wypowiedzi wniskuje , ze wczesniej bieg wsteczny dziala normalnie ? Opisz w jakich okolicznosciach przestal dzialac.

Napisane:
poniedziałek 25 maja 2009, 11:17
przez Borys_q
Ja miałem coś podobnego w astrze tylko uciekła mi jedynka i dwójka trzeba sie było napocić żeby weszła, napprawa w NIEAUTORYZOWANYM ale porządnym serwisie 200 pln i chodzi jak nowy.

Napisane:
poniedziałek 25 maja 2009, 14:00
przez greenrosa
Z Twojej wypowiedzi wniskuje , ze wczesniej bieg wsteczny dziala normalnie ? Opisz w jakich okolicznosciach przestal dzialac.[/quote]
Wieczorem postawiłam go na podwórku, cały dzień wsteczny działał,wiem bo kilkakrotnie parkowałam i przy wyjezdzaniu musiałam uzyc wstecznego. Rano chce wyjechac z podworka i juz nie dzialal...

Napisane:
poniedziałek 25 maja 2009, 17:00
przez marcij
greenrosa napisał(a):Z Twojej wypowiedzi wniskuje , ze wczesniej bieg wsteczny dziala normalnie ? Opisz w jakich okolicznosciach przestal dzialac.
Wieczorem postawiłam go na podwórku, cały dzień wsteczny działał,wiem bo kilkakrotnie parkowałam i przy wyjezdzaniu musiałam uzyc wstecznego. Rano chce wyjechac z podworka i juz nie dzialal...[/quote]
dziwne ... tak czy inaczej polecam
www.opelklub.pl