Strona 1 z 1

chiptuning

PostNapisane: czwartek 30 kwietnia 2009, 15:59
przez crisu
Witam serdecznie! Mam pytanie do osób które się znają na tym i mogą coś sensownego poradzic. Jestem zainteresowany chiptuningiem. Jeżdże samochodem VOLKSWAGEN POLO CLASSIC lll 98 r. 1.9 SDI 68 KM, samochód jest trochę za słaby a przydałoby się coś mocniejszego, a niestety nie stac mnie na nowy, mocniejszy samochód a pozatym do tego czuje przywiązanie!:) Wiec mam pytanie czy sie opłaca, czy znacznie podniesie moc samochodu, czy nie uszkodzi silnika, czy dla DIESLA to jest przyjazne i to w tym roczniku i jaki jest tego koszt?:) dziekuje za odpowiedz! Chetnie widziane komentarze w stylu ZA i PRZECIW, żebym miał jakiś punkt odniesienia:) pozdrawiam!

PostNapisane: czwartek 30 kwietnia 2009, 16:20
przez cman
Zaszkodzić silnikowi, to nie zaszkodzi (o ile oczywiście jakiś partacz nie będzie tego robił), ale problemem będzie brak turbiny. Bo z turbiną to jest co tuningować, a przy wolnossącym to wiele się nie wyciśnie, przypuszczam że nie więcej jak kilkanaście Nm. Cała zabawa kosztowałaby pewnie w okolicach 1500 zł, więc sam już musisz zdecydować czy to jest opłacalne.

PostNapisane: czwartek 30 kwietnia 2009, 17:02
przez BOReK
Z tego, co obserwuję, to przyrost mocy i momentu mieści się w granicach jakichś 10%, niezbyt dużo ale zawsze coś. Daje się jednak jeszcze obniżyć spalanie. Koledze po takiej zabawie przybyło niecałe dziesięć koników (ze 110), a spalanie spadło mu o prawie litr na setkę w mieście. Tylko jemu się opłaciło, bo dostęp do odpowiedniego sprzętu miał za darmo, po znajomości. Poszukaj takich ludzi, może wtedy będzie warto. ;)

PostNapisane: czwartek 30 kwietnia 2009, 20:20
przez Xsystoff
Sprzedaj mula i kup TDI, za SDI nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie sie bral, bo nie ma zadnego pola manewru.

PostNapisane: wtorek 05 maja 2009, 10:39
przez kris146
Witam! Chiptuning w Twoim przypadku jest nieopłacalny. Przyros mocy i momentu obrotowego w granicach 8-12%. Polecam na początek pobawić się z wydechem i dolotem(dolot + stożek) i będzie znacznie taniej, a przyrost podobny. Jeśli masz więcej kasy to proponuje po tych zabiegach wstawić wałek sportowy, planować głowicę dopiero po takich modyfikacjach jest konieczna zmiana oprogramowania silnika. Czy się opłaca....musisz sobie sam odpowiedzieć, ale wrażenia z jazdy bezcenne :D Ja proponuje swap silnika na 1.9tdi ( nie wiem czy przypadkiem zamiana nie odbywa się typu ``plug & play``) Pozdrawiam