Strona 1 z 2

ford ka

PostNapisane: piątek 24 kwietnia 2009, 09:29
przez eklerka
Witam wszystkich posiadaczy małej kaczuszki czyli ''forda Ka'' ja od kilku dni jestem jego szczęśliwa posiadaczką chętnie poczytam wasze opinie na temat auta jak się sprawuje ile pali czy są z nim jakieś problemy itp itd jeśli są tu właściciele tego małego sympatycznego autka zapraszam do wypowiedzi

PostNapisane: piątek 24 kwietnia 2009, 10:24
przez Khay
A nie prościej poszukać forum miłośników tego autka...? ;) Tam z pewnością znajdziesz wszystko to, czego szukasz. A tu - nawet jeśli są - to będzie ich stosunkowo niewielu... :)

Pozdrawiam
Khay

PostNapisane: piątek 24 kwietnia 2009, 13:27
przez wilkuzzz
Ford Ka jest uważany za najbardziej awaryjne auto , może ma i swój urok ( jak kto lubi ) i jakiś intrygujący kształt ale o ile dobrze wiem samochód jest dość awaryjny i twierdzi tak wielu dziennikarzy motoryzacyjnych zresztą w wielu sondach i plebiscytach ford ka jest na 1 miejscu w śród awaryjnych samochodów.


Średnia usterkowość dla aut 10- i 11-letnich (23,3 proc.):

Najlepsi:
1. Porsche 911 - 5,6 proc.
Najgorsi:
68. Ford ka - 33,1

Samochody Małe: Ford Ka

Najczęstsze awarie:
- Częste awarie sondy lambda
- Zawieszający się termostat
- Wadliwe cewki zapłonowe
- Zakłócenia w systemie sterowania silnikiem
- Awarie alternatora

A tutaj link z obszerną bazą o tym modelu :
http://www.uzywane.mojeauto.pl/raport_a ... rd,Ka.html

PostNapisane: piątek 24 kwietnia 2009, 20:36
przez marcij
Ale za to ma fajny silnik. No moze nie koniecznie az tak bardzo fajny , ale napewno mozna dazyc go sentymentem i podciagnac nawet troche pod pariotyzm ;P

PostNapisane: piątek 24 kwietnia 2009, 23:08
przez funnygirl
wilkuzzz napisał(a):Samochody Małe: Ford Ka

Najczęstsze awarie:
- Częste awarie sondy lambda
- Zawieszający się termostat
- Wadliwe cewki zapłonowe
- Zakłócenia w systemie sterowania silnikiem
- Awarie alternatora


nic z tych rzeczy mi sie jeszcze nie zepsulo (odpukac! puk!puk!) a moj Ka ma juz 11lat (ja nim jezdze prawie 3)

natomiast ma pelno rdzy, dwa razy mialam problemy z przekladnia kierownicza (totalny wyciek plynu i w konsekwencji zatarcie), skonczylo sie na regeneracji przekladni, teraz dziala, no i ostatnio odpadl mi tlumik :mrgreen: ale to w kazdym aucie moze sie zdarzyc ;)

PostNapisane: sobota 25 kwietnia 2009, 00:10
przez modzel

PostNapisane: sobota 25 kwietnia 2009, 02:21
przez marcij
Generalnie to mysle , ze zle opinie moga byc spowodowane wysoka cena czesci. Auto jest bardzo unikalne , silnik byl montowany tylko i wylacznie w tym modelu , wiec podaz czesci moze byc niska , a co za tym idzie ich cena moze byc wysoka. I to bym sprawdzil.

PostNapisane: sobota 25 kwietnia 2009, 08:18
przez funnygirl
modzel napisał(a):a tutaj spalanie.

http://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/ka/


i ja tak mam :) ok 5.5 na trasie i 7 w miescie.

i jeszcze sprzeglo do wymiany po 100000km.
a i jeszcze wymienialam rezystor dmuchawy - czeeeeeesta usterka raczej kazdego to czeka ;)
jak sie przepali to dmuchawa dziala wtedy tylko na 4 poziomie, 1,2,3 sa odlaczone. koszt tego malego rezystorka - 50zl.
regeneracja przekladni: ok.600zl
tlumik: 270zl
sprzeglo: 700zl (w ASO 1200zł :shock: )

radosc z jazdy - bezcenna. za reszte... blablabla

a no i szczeki trzeba juz wymienic. kupione mam tylko do warsztatu mi sie nie chce... ;)

PostNapisane: sobota 25 kwietnia 2009, 10:30
przez Xsystoff
marcij napisał(a): Auto jest bardzo unikalne , silnik byl montowany tylko i wylacznie w tym modelu ,

Ktory silnik byl tylko i wylacznie w KA ? I czemu wczesniej wspominales o patriotyzmie ? Ka faktycznie rzadkie auto ale troche ich tam jezdzi po ulicach :)

PostNapisane: sobota 25 kwietnia 2009, 16:09
przez marcij
Xsystoff napisał(a):
marcij napisał(a): Auto jest bardzo unikalne , silnik byl montowany tylko i wylacznie w tym modelu ,

Ktory silnik byl tylko i wylacznie w KA ? I czemu wczesniej wspominales o patriotyzmie ? Ka faktycznie rzadkie auto ale troche ich tam jezdzi po ulicach :)


W KA jest silniczek 1.3, ale z rozrzadem OHV, czyli z walkiem rozrzadu w bloku. Wspomnialem o patriotyzmie , bo podstawowym silnikiem fiata 125p oraz poloneza byla wlasnie poczciwa OHV'ka. Rozwiazanie kiedys bardzo popularne(lata '60) , potem zarzucone , FSO sprzedawalo auta z tymi silnikami do 2001-2002 roku , i rowniez w tym samym czasie ford zastapil ten silnik standardowymi dura-tec'ami(1.3 i 1.6). Oczywiscie te silnikie nie maja ze soba nic wspolnego , poza budowa i data powstania.
W sumie to taka ciekawostka , bo zapewne normalnego uzytkownika nie interesuje gdzie ma walek rozrzadu , albo wrecz ma go w d... ;P

PostNapisane: sobota 25 kwietnia 2009, 17:27
przez Xsystoff
To nawet nie wiedzialem :wink: W Fiescie nie montowali tez OHV ? Bo wydaje mi sie, ze tak 8) Swoja droga to chyba przestrzale rozwiazania i Ford nie ma sie czym chwalic :twisted:

PostNapisane: sobota 25 kwietnia 2009, 18:37
przez marcij
Masz racje, faktycznie , do fiesty tez pakowali ten sam silnik. Zastosowanie go w Ka bylo tlumaczone checia uzyskania krotkiej przedniej maski nachylonej pod duzym katem i nawet nie przyszlo mi do glowy ze mogli go wsadzac jeszcze do fiesty. Ford ma dosc duze doswiadczenie w produkcji tych silnikow , wiec pewnie sa one dobre i dlatego tak dlugo zwlekali z wycofaniem ich z produkcji.

PostNapisane: poniedziałek 27 kwietnia 2009, 13:57
przez ivytomek
silnik 1.3 był montowany w escorcie, fiescie i ka

PostNapisane: czwartek 30 kwietnia 2009, 08:23
przez Borys68
Ahoj!
Kupiłem we wtorek jakieś poczytne pisemko samochodowe, gdzie były wyniki jakichś badań w Niemczech. Ford Ka zajął trzecie miejsce wśród samochodów miejskich pod względem niezawodności (tzn. mało awaryjny).
Borys

PostNapisane: czwartek 30 kwietnia 2009, 08:38
przez cman
No to w takim razie generalnie auta miejskie muszą być bardzo awaryjne, bo Ka w raporcie dekry zajmuje jedno z ostatnich miejsc.