na jaki kolor powinna kopcic benzyna?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

na jaki kolor powinna kopcic benzyna?

Postprzez paweł1990 » sobota 28 lutego 2009, 11:58

te ustetki mi nie przeszkadzały do czasu jak mi znajomi zwróci uwage tz dziwili sie ze u mnie tak jest
vw passat b5 1,8 125km

1. auto grzeje, tz jest cieplutko zimą i leci ciepłe powietrze ale nigdy wskazówka nie jest idealnie na pośrodku tylko jest w okolicach 70C
a ile ma byc stopni w silniku benzynowym? 90C? 100C? i to powinno byc tak samo czy to zima czy lato?

2. druga sprawa ze auto nie ma lpg, a kopci caly czas bardzo mocno na kolor bialy, czym to jest spowodowane? tym ze mam w idealnym stanie katalizator? zauważylem ze innne auta nie kopcą a moje kopci caly czas jak jest na ssaniu i jak przejedzie te 50km, caly czas na biało, albo to jest para wodna wiec caly czas ten dym, para wodna wylatuje z tłumnika
co jest?

pozdro
paweł1990
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 28 lutego 2009, 11:45

Re: na jaki kolor powinna kopcic benzyna?

Postprzez Pinhead » sobota 28 lutego 2009, 12:20

paweł1990 napisał(a):1. auto grzeje, tz jest cieplutko zimą i leci ciepłe powietrze ale nigdy wskazówka nie jest idealnie na pośrodku tylko jest w okolicach 70C
a ile ma byc stopni w silniku benzynowym? 90C? 100C? i to powinno byc tak samo czy to zima czy lato?


Powinno być w okolicach 80-95C. Jeśli masz 70C to zapewne termostat jest do wymiany.

2. druga sprawa ze auto nie ma lpg, a kopci caly czas bardzo mocno na kolor bialy, czym to jest spowodowane? tym ze mam w idealnym stanie katalizator? zauważylem ze innne auta nie kopcą a moje kopci caly czas jak jest na ssaniu i jak przejedzie te 50km, caly czas na biało, albo to jest para wodna wiec caly czas ten dym, para wodna wylatuje z tłumnika
co jest?


Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego to nie ma się czym martwić. Naturalnym efektem ubocznym spalania mieszanki paliwowo-powietrznej jest skraplanie się pary wodnej co w niektórych samochodach wyraźnie widać przy obecnej pogodzie. Jedne "kopcą" parą więcej, inne mniej i nie ma w tym nic niezwykłego.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez paweł1990 » sobota 28 lutego 2009, 16:55

1. a jak ta wskazówka powinna pokazywać od temp plynu chłodzącego
zimą i latem powinna pokazywać dokładnie 90C wszystko jedno czy na dworze jest 25C czy -5C?
u mnie jest tak ze na jałowych obrotach jak stoje to max moge osiągnąć 1/3 skali i słabo grzeje a jak jade to osiągne prawie 1/2 skali i lepiej grzeje a o kolegi jest odwrotnie jak stoi na jałowych to ma prawie 1/2 skali ok 90C a jak jedzie w trasie to ma 1/3 skali ok 70C i to wszystko w zimie przy ok 0C to u kogo pokazuje dobrze?

2. płynu nie ubywa wiec uszczelka pod głowicą jest chyba ok, ale normalną sprawą jest ze auto benzynowe kopci na biało?!
mieliśmy kilka aut i żadne nie kopciło, widze tez na miescie i nic
moje kopci jak jest zimne no i tez jak sie zagrzeje i przejedzie w trasie te 50km to tez kopci na biało!
paweł1990
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 28 lutego 2009, 11:45

Postprzez marcij » sobota 28 lutego 2009, 18:21

Jedno moze byc zwiazane z drugim. Masz uwalony termostat i silnik caly czas jezdzi na wzbogaconej mieszance , moze nie na pelnym ssaniu , ale komputer jeszcze podaje wiecej paliwa i przez to troche kopci. Pozatym w zimie , gdy cieple spaliny wylatuja na zimne powietrze , to musi wytworzyc sie para wodna.

Optymalna temperatura silnika bez wzgledu na pore roku , to 90 +-ok 3 stopnie. Wiadomo , przy korkach , albo jezdzie po trasie na niskich obrotach , moze sie podnosci albo spadac , ale nie wiecej niz 5 stopni.

Tak wiec zacznij od sprawdzenia/wymiany termostatu.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez polutt » sobota 28 lutego 2009, 18:24

teoretycznie spaliny powinny byc bezbarwne
ale jak się robi często krótkie dystanse po mieście to:
- para wodna z wydechu leci
- białe masełko pod korkiem wlewu oleju (zbyt niska temperatura by przez odmę para wodna uciekła)
- tłumik końcowy podchodzi korozją

Przegoń furę na dystansie w okolicach 20-30 km z prędkością 90-100 kmh
Jest to o tyle wskazane, co usunie nadmiar wody z kata, tłumika i oleju, podładuje baterie...

Gorzej jak opary z wydechu maja lekko ostro-słodkawy zapach - wtedy to oznaka że glikol do komory spalania leci
Sprawdź też czy w zbiorniku wyrównawczym nie masz oleju. Jak nie to głowica powinna być tiptop i samo przegonicie w trasie wystarczy :)
polutt
 
Posty: 10
Dołączył(a): piątek 18 stycznia 2008, 14:15

Postprzez paweł1990 » sobota 28 lutego 2009, 20:25

1.
polutt napisał(a):teoretycznie spaliny powinny byc bezbarwne
ale jak się robi często krótkie dystanse po mieście to:
- para wodna z wydechu leci
- białe masełko pod korkiem wlewu oleju (zbyt niska temperatura by przez odmę para wodna uciekła)
- tłumik końcowy podchodzi korozją

Przegoń furę na dystansie w okolicach 20-30 km z prędkością 90-100 kmh
Jest to o tyle wskazane, co usunie nadmiar wody z kata, tłumika i oleju, podładuje baterie...


no właśnie nawet po tych 50km nadal dymi na biało!
co do tego ssania to ja widze kiedy auto jest na ssaniu jak jest na ssaniu to ma ok 1000-1200 obrotów a jak ssanie jest wyłączone to pokazuje dokladnie 500 obrotów

2.
Gorzej jak opary z wydechu maja lekko ostro-słodkawy zapach - wtedy to oznaka że glikol do komory spalania leci
Sprawdź też czy w zbiorniku wyrównawczym nie masz oleju. Jak nie to głowica powinna być tiptop i samo przegonicie w trasie wystarczy :)

co t oznaczy przegonic na trasie?
paweł1990
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 28 lutego 2009, 11:45


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości