przez djemba-djemba » niedziela 30 listopada 2008, 23:12
przez Floyd » niedziela 30 listopada 2008, 23:30
przez modzel » niedziela 30 listopada 2008, 23:50
przez Xsystoff » poniedziałek 01 grudnia 2008, 00:15
modzel napisał(a):http://www.motofakty.pl/artykul/moment_obrotowy.html
przez BOReK » poniedziałek 01 grudnia 2008, 01:29
przez Pinhead » poniedziałek 01 grudnia 2008, 10:28
djemba-djemba napisał(a):Kiedy pierwszy raz jechałem Tdi (audi a4 1.9 110km ) to sie zawiodłem..mozna było cisnąć gaz di podłogi a bardziej przyspieszenia na plecach czułem przyspieszając benzynowym z silnikiem 1.6... i gdzie te niutonometry ?
przez conradokk » niedziela 01 lutego 2009, 21:46
przez slayer17 » poniedziałek 02 lutego 2009, 12:55
przez Khay » poniedziałek 02 lutego 2009, 13:11
przez slayer17 » poniedziałek 02 lutego 2009, 13:19
przez Khay » poniedziałek 02 lutego 2009, 13:44
przez Pinhead » poniedziałek 02 lutego 2009, 13:46
Iksiński jadący 50 na 5 biegu może mieć nawet 4l pod maską, a i tak jest duża szansa, że moje marne 1.3l na 2 biegu będzie miało wyższy moment (na kołąch) niż jego cudeńko. I to właśnie przez moment obrotowy, nie ten katalogowy (który ładnie wygląda ) - ale ten rzeczywisty, wynikający z wykresu M(w) i przełożenia poszczególnych biegów.
przez jarmal » poniedziałek 02 lutego 2009, 14:55
przez Pinhead » poniedziałek 02 lutego 2009, 15:08
jarmal napisał(a):1. Dlaczego moment obrotowy spada przy wysokich obrotach?
2. Co to jest moc silnika przy danych obrotach?
3. Dlaczego wykresy momentu obrotowego nie pokrywają się z wykresami mocy?
przez cman » poniedziałek 02 lutego 2009, 15:20