Strona 1 z 2
		
			
				Kontrolka
				
Napisane: 
sobota 01 listopada 2008, 20:13przez ganja
				Witam serdecznie mam mały problem. Otóż kopiłem niedawno auto i nie wiem co oznacza kontrolka zamieszczona na zdjęciu.
[img=http://img411.imageshack.us/img411/1971/dddddu5.th.jpg][img=http://img411.imageshack.us/images/thpix.gif]
Bardzo proszę o odpowiedź.[/img]
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 01 listopada 2008, 20:43przez dariex
				a nie jest to kontrolka informująca o tym,że bagażnik jest otwarty?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 01 listopada 2008, 21:01przez jimorrison
				Maska, klapa bagażnika tudzież drzwi są nie domknięte. Co to za auto - będzie prościej dojść. Nie masz do niego książki obsługi?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 01 listopada 2008, 21:04przez Cycu
				Książka pewnie jest ale po niemiecku  :P 
a może szyberdach :?:  :D albo otwarty dach w kabriolecie :wink:
dziwna jakaś i do tego czerwona :roll:
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
sobota 01 listopada 2008, 22:10przez BOReK
				Klapa bagażnika jest otwarta. Pewnie czujnik poszedł albo obwód.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 01:44przez marcij
				Hmm. ale przeciez to jest kontrolka skrzyni biegow! I ma raczej zwiazek z niesprawnoscia automatycznej skrzyni biegow , lub elektroniki nia sterujacej , a nie otwartymi czesciami nadwozia. Ewentualnie , jesli samochod ma mozliwosc wyboru trybu pracy skrzyni biegow (reczna/automat) moze sygnalizowac prace w trybie automatycznym. Nie wiem niestety dokladnie , trzebaby doczytac w instrukcji samochodu, tymniemniej nalezy szukac pod haslem "skrzynia biegow".
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 13:10przez qwer0
				tak jak kolega wyzej wspomnial. 
Kontrolka ta wystepuje w fiatach i sygnalizuje problem z automatyczna skrzynia biegow
Pewnie czujnik poszedł albo obwód.
ehe, oczywiscie... 
jak pojdzie obwod to zapewniam Cie, ze lampka wtedy na pewno sie nie zaswieci, a nie bedzie walila po oczach ;)
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 13:43przez dariex
				no to chyba tylko ci co fiatami pomykali mogli by się domyśleć,bo mnie to w ogole skrzyni nie przypomina ;)
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 13:49przez BOReK
				W rzeczy samej...
Qwer0, gratuluję elektroniki, ale logika to u ciebie leży i kwiczy. Skąd wiesz jak podpięto taki czujnik? ;)
Dla mnie logicznym jest, że kontrolka tego typu świeci się wtedy, gdy coś jest otwarte i przerywa obwód. Jeśli obwód przerwie się w innym miejscu niż kontrolowany elemnt, to też się zaświeci. Proste, nie? Dzięki temu lampka sygnalizuje również awarię obwodu.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 14:36przez qwer0
				Qwer0, gratuluję elektroniki, ale logika to u ciebie leży i kwiczy. Skąd wiesz jak podpięto taki czujnik? Wink
Dla mnie logicznym jest, że kontrolka tego typu świeci się wtedy, gdy coś jest otwarte i przerywa obwód. Jeśli obwód przerwie się w innym miejscu niż kontrolowany elemnt, to też się zaświeci. Proste, nie? Dzięki temu lampka sygnalizuje również awarię obwodu.
To pokaz mi taki uklad w autku? Nie bedzie tam sygnalizacji ze cos sie zwalilo, bo co niby mialo? 
Gdzie tam rowniez wystepuje jaki czujnik, o ktorym wspomniales?
Takie ukladziki, to prosciotkie obwodziki na zestykach. 
Zestyk mozna nazwac tutaj "czujnikiem" niby, ale ja tam wole nazywac rzeczy po imieniu. 
W takim obwodzie lampka swieci sie tylko wtedy gdy obwod jest zamkniety. Jesli jest inaczej to pokaz mi taka fure ;) 
Zestyki w drzwiach zamykaja obwod gdy drzwi sa otwarte i dlatego zapala sie zaroweczka.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 15:12przez BOReK
				Można by taki układ zrealizować bardzo prosto na inwerterze, zero części mechanicznych i większa trwałość, a do tego mamy sygnalizację gdy coś jest zepsute. Fury ci nie pokażę, bo musiałbym trochę danych technicznych przekopać. :P
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 15:45przez qwer0
				Fury ci nie pokażę, bo musiałbym trochę danych technicznych przekopać. Razz
O ile w najnowszej lagunie czegos takiego nie ma to smiem twierdzic ze nie stosuje sie takich bajerow w autkach.
A tutaj chodzi chyba o praktyczne rady, a nie teoretyzowanie, co by moglo? 
Bo teoretycznie to rownie dobrze ta kontrolke moga zapalac "sily nadprzyrodzone", w ktore wierzy
 rocko19 :lol:
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 15:50przez marcij
				dariex napisał(a):no to chyba tylko ci co fiatami pomykali mogli by się domyśleć,bo mnie to w ogole skrzyni nie przypomina ;)
Moze i nie bardzo przypomina , ale taka jest. I to nie tylko w fiatach. Kontrolki sa ustandaryzowane i w kazdym samochodzie , na calym swiecie (prawdopodobnie) sa takie same i oznaczaja to samo. To jedna powinna miec jeszcze galke na koncu lewarka , ale jest ona czasami pomijana, albo wystepuje , ale jest tak mala ze jej nie widac.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 17:04przez dariex
				marcij napisał(a):dariex napisał(a):no to chyba tylko ci co fiatami pomykali mogli by się domyśleć,bo mnie to w ogole skrzyni nie przypomina ;)
Moze i nie bardzo przypomina , ale taka jest. I to nie tylko w fiatach. Kontrolki sa ustandaryzowane i w kazdym samochodzie , na calym swiecie (prawdopodobnie) sa takie same i oznaczaja to samo. To jedna powinna miec jeszcze galke na koncu lewarka , ale jest ona czasami pomijana, albo wystepuje , ale jest tak mala ze jej nie widac.
 
Kłócić się o to nie bedę ale jakoś w autach z którymi miałam przyjemność takowej nie było (lub nie zauważyłam) i czy taka ustandaryzowana- to bym akurat polemizowała,bo jak widać wyżej,kolegom,też kojarzyła się głównie z klapą od bagażnika tudzież drzwiami ;)
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
niedziela 02 listopada 2008, 22:02przez Floyd
				Jeżeli sygnalizuje ona problem z automatyczną skrzynią biegów (jak ktoś wyżej wspominał, ale nie dam głowy, że miał rację), to raczej w samochodzie z manualką, który występuje "nieco" częściej w Polsce, nie uświadczysz.  :wink: Zatem nie dziwne, że osoby, które jechały/kierowały tylko autami z ręcznymi gearboxami nie znają tej kontrolki.