Strona 1 z 1

Wysokie obroty na luzie

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 17:46
przez GBVW
Mam mały problem z Golfem III, wchodzi na dziwnie wysokie obroty na luzie, ponieważ mam ten samochód od niedawna nie znam się na nim na tyle by samemu się zorientować. Z góry dziękuje za wszelkie porady.

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 17:53
przez dariex
a nie jest na gaz czasem ?

etho85

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 18:25
przez etho85
Eeee... Nic wielkiego i w każdym aucie coś takiego może się zdarzyć. Poprostu trzeba wyregulować obroty na biegu jałowym. Gażnik zdaje się tutaj kłania i zdaje się dwie śrubki :wink:

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 18:55
przez lled3
tylko nie w każdym aucie można regulować obroty kręcąc srubkami :wink: sklanial bym sie raczej ze trzeba z komputerem podejsc do samochodu i zmienic parametry w sterowniku - ALE ! one same z siebie sie nie podwyzszyly raczej - przyczyna moze byc cos innego. Lepiej usunac przyczyne niz leczyc skutki

etho85

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 19:33
przez etho85
..i tu też się z tobą zgodzę. Zależy również od auta. Ja na golfach tak się nie znam :wink:

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 19:56
przez moni84
Po pierwsze to nie wiadomo co to za silnik. W silniku benzynowym w pierwszej kolejności należy sprawdzić szczelnośc układu dolotowego!! czyli uszczelki pod kolektorem, korpusem przepustnicy, luzy osi przepustnicy, szczelośc węzyków podcisnieniowych, wężyka do serwa hamulcowego, czasem nawet nieszczelność w obrębie serwa; a na koniec jak nic nie znajdziemy to przyglądnąc się silniczkowi krokowemu tudziesz nastawnikowi wolnych obrotów.
A śróbkami żadnymi nie kręć jak tu niektórzy piszą!!!

etho85

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 20:47
przez etho85
Oooo ja Cię bardzo proszę!!! Dam tu jako przykład Fiata np. cinquecento, uno===>proszę bardzo sprawdz w jaki sposób rególuje się obroty albo spytaj kogoś kto się zna na autach i druga rzecz zaznaczyłem że na golfach tak się nie znam. Na gażniku w fiacia są śrubki którymi się rególuje obroty. dodam że rególację obrotów nie powinno się wykonywać samemu tylko przez osoby które się na tym doskonale znają. Też miałem rególację obrotów po zakupie auta. W moim przypadku były zaniskie i mam pytanie do Ciebie w takim razie gdzie, jak i czym podkręcisz albo zwolnisz obroty silnika na biegu jałowym.

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 21:59
przez modzel
wysokie na luzie to ile?

Re: etho85

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 23:35
przez Khay
etho85 napisał(a):Na gażniku w fiacia są śrubki którymi się rególuje obroty.


Raczej skłaniałbym się, że golf III nie ma już gaźnika. Już w II pojawiały się wersje z wtryskiem. Więc opowieści o śrubkach w fiacie są chyba troszkę nie na temat... ;)

btw: reguluje...

Pozdrawiam
Khay

Re: etho85

PostNapisane: piątek 26 września 2008, 23:55
przez moni84
etho85 napisał(a):Oooo ja Cię bardzo proszę!!! Dam tu jako przykład Fiata np. cinquecento, uno===>proszę bardzo sprawdz w jaki sposób rególuje się obroty albo spytaj kogoś kto się zna na autach i druga rzecz zaznaczyłem że na golfach tak się nie znam. Na gażniku w fiacia są śrubki którymi się rególuje obroty. dodam że rególację obrotów nie powinno się wykonywać samemu tylko przez osoby które się na tym doskonale znają. Też miałem rególację obrotów po zakupie auta. W moim przypadku były zaniskie i mam pytanie do Ciebie w takim razie gdzie, jak i czym podkręcisz albo zwolnisz obroty silnika na biegu jałowym.


Nie zabieraj głosu jak nie masz pojęcia o technice samochodowej. W gaźniku to sobie możesz kręcić , golf jest na wtrysku nie na gaźniku, obrotów sie nie reguluje, ECU ustala zapisane w pamięci obroty albo nastawnikiem albo silniczkiem krokowym regulując powietrze przepływające przez by pass.

PostNapisane: niedziela 28 września 2008, 15:10
przez BOReK
No, tylko że aby te obroty jałowe były odpowiednie, to ów nastawnik/silnik krokowy musi być w dobrym stanie. W Civicach na wtrysku pomaga przeczyszczenie krokowego w tej sytuacji, a i którąś śrubką przy wielu silnikach można wpłynąć na ilość zasysanego powietrza.

Re: etho85

PostNapisane: niedziela 28 września 2008, 16:20
przez Pinhead
etho85 napisał(a):Poprostu trzeba wyregulować obroty na biegu jałowym. Gażnik zdaje się tutaj kłania i zdaje się dwie śrubki :wink:


Mogłeś poradzić aby wyregulować moc kotła parowego, było by tak samo fachowo i przydatnie jak te porady regulacji gaźnika w Golfie III. Jest taka zasada że jak się o czymś nie ma pojęcia to sie nie zabiera głosu bo nic dobrego z tego nie wychodzi. Polecam też kupić słownik ortograficzny albo zacząć korzystać ze sprawdzania pisowni bo czyta się to jak post 12 latka.

@ GBVW

Napisz co to za silnik. Może to być wina tzw. silniczka krokowego czyli nastawnika biegu jałowego lub nieszczelność gumy na kolektorze dolotowym jeśli jest to silnik benzynowy z monowtryskiem (1.8)