Wysokie obroty na luzie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Wysokie obroty na luzie

Postprzez GBVW » piątek 26 września 2008, 17:46

Mam mały problem z Golfem III, wchodzi na dziwnie wysokie obroty na luzie, ponieważ mam ten samochód od niedawna nie znam się na nim na tyle by samemu się zorientować. Z góry dziękuje za wszelkie porady.
GBVW
 
Posty: 1
Dołączył(a): piątek 26 września 2008, 17:26
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez dariex » piątek 26 września 2008, 17:53

a nie jest na gaz czasem ?
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

etho85

Postprzez etho85 » piątek 26 września 2008, 18:25

Eeee... Nic wielkiego i w każdym aucie coś takiego może się zdarzyć. Poprostu trzeba wyregulować obroty na biegu jałowym. Gażnik zdaje się tutaj kłania i zdaje się dwie śrubki :wink:
etho85
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 18:30
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez lled3 » piątek 26 września 2008, 18:55

tylko nie w każdym aucie można regulować obroty kręcąc srubkami :wink: sklanial bym sie raczej ze trzeba z komputerem podejsc do samochodu i zmienic parametry w sterowniku - ALE ! one same z siebie sie nie podwyzszyly raczej - przyczyna moze byc cos innego. Lepiej usunac przyczyne niz leczyc skutki
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

etho85

Postprzez etho85 » piątek 26 września 2008, 19:33

..i tu też się z tobą zgodzę. Zależy również od auta. Ja na golfach tak się nie znam :wink:
etho85
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 18:30
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez moni84 » piątek 26 września 2008, 19:56

Po pierwsze to nie wiadomo co to za silnik. W silniku benzynowym w pierwszej kolejności należy sprawdzić szczelnośc układu dolotowego!! czyli uszczelki pod kolektorem, korpusem przepustnicy, luzy osi przepustnicy, szczelośc węzyków podcisnieniowych, wężyka do serwa hamulcowego, czasem nawet nieszczelność w obrębie serwa; a na koniec jak nic nie znajdziemy to przyglądnąc się silniczkowi krokowemu tudziesz nastawnikowi wolnych obrotów.
A śróbkami żadnymi nie kręć jak tu niektórzy piszą!!!
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10

etho85

Postprzez etho85 » piątek 26 września 2008, 20:47

Oooo ja Cię bardzo proszę!!! Dam tu jako przykład Fiata np. cinquecento, uno===>proszę bardzo sprawdz w jaki sposób rególuje się obroty albo spytaj kogoś kto się zna na autach i druga rzecz zaznaczyłem że na golfach tak się nie znam. Na gażniku w fiacia są śrubki którymi się rególuje obroty. dodam że rególację obrotów nie powinno się wykonywać samemu tylko przez osoby które się na tym doskonale znają. Też miałem rególację obrotów po zakupie auta. W moim przypadku były zaniskie i mam pytanie do Ciebie w takim razie gdzie, jak i czym podkręcisz albo zwolnisz obroty silnika na biegu jałowym.
etho85
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 18:30
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez modzel » piątek 26 września 2008, 21:59

wysokie na luzie to ile?
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: etho85

Postprzez Khay » piątek 26 września 2008, 23:35

etho85 napisał(a):Na gażniku w fiacia są śrubki którymi się rególuje obroty.


Raczej skłaniałbym się, że golf III nie ma już gaźnika. Już w II pojawiały się wersje z wtryskiem. Więc opowieści o śrubkach w fiacie są chyba troszkę nie na temat... ;)

btw: reguluje...

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: etho85

Postprzez moni84 » piątek 26 września 2008, 23:55

etho85 napisał(a):Oooo ja Cię bardzo proszę!!! Dam tu jako przykład Fiata np. cinquecento, uno===>proszę bardzo sprawdz w jaki sposób rególuje się obroty albo spytaj kogoś kto się zna na autach i druga rzecz zaznaczyłem że na golfach tak się nie znam. Na gażniku w fiacia są śrubki którymi się rególuje obroty. dodam że rególację obrotów nie powinno się wykonywać samemu tylko przez osoby które się na tym doskonale znają. Też miałem rególację obrotów po zakupie auta. W moim przypadku były zaniskie i mam pytanie do Ciebie w takim razie gdzie, jak i czym podkręcisz albo zwolnisz obroty silnika na biegu jałowym.


Nie zabieraj głosu jak nie masz pojęcia o technice samochodowej. W gaźniku to sobie możesz kręcić , golf jest na wtrysku nie na gaźniku, obrotów sie nie reguluje, ECU ustala zapisane w pamięci obroty albo nastawnikiem albo silniczkiem krokowym regulując powietrze przepływające przez by pass.
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10

Postprzez BOReK » niedziela 28 września 2008, 15:10

No, tylko że aby te obroty jałowe były odpowiednie, to ów nastawnik/silnik krokowy musi być w dobrym stanie. W Civicach na wtrysku pomaga przeczyszczenie krokowego w tej sytuacji, a i którąś śrubką przy wielu silnikach można wpłynąć na ilość zasysanego powietrza.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: etho85

Postprzez Pinhead » niedziela 28 września 2008, 16:20

etho85 napisał(a):Poprostu trzeba wyregulować obroty na biegu jałowym. Gażnik zdaje się tutaj kłania i zdaje się dwie śrubki :wink:


Mogłeś poradzić aby wyregulować moc kotła parowego, było by tak samo fachowo i przydatnie jak te porady regulacji gaźnika w Golfie III. Jest taka zasada że jak się o czymś nie ma pojęcia to sie nie zabiera głosu bo nic dobrego z tego nie wychodzi. Polecam też kupić słownik ortograficzny albo zacząć korzystać ze sprawdzania pisowni bo czyta się to jak post 12 latka.

@ GBVW

Napisz co to za silnik. Może to być wina tzw. silniczka krokowego czyli nastawnika biegu jałowego lub nieszczelność gumy na kolektorze dolotowym jeśli jest to silnik benzynowy z monowtryskiem (1.8)
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości