Przerywacz świateł kierunku jazdy typ PK-2

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Przerywacz świateł kierunku jazdy typ PK-2

Postprzez tom634 » czwartek 11 września 2008, 13:10

Witam,
mam do Was prośbę o narysowanie schematu, dzięki któremu będę mógł podłączyć przerywacz świateł kierunku jazdy ze zdjęcia, żeby działał. Proszę o nierysowanie schematu kreskami w polu wpisywania posta, tylko w Paincie lub pochodnym programie ;)
http://img118.imageshack.us/img118/6782 ... aczmn2.jpg
Z góry dziękuję za pomoc!
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez tom634 » piątek 12 września 2008, 15:18

Witam,
nikt nigdy nie miał z tym styczności? Dla ułatwienia dodam, że nieoficjalnie się dowiedziałem, że R to Revision, czyli kontrolki, L to lampy, które się przełącza przełącznikiem, a 31 to "masa".
Może to komuś pomoże w narysowaniu pomocnego dla mnie schematu? ;)
Pozdrawiam.
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez lled3 » piątek 12 września 2008, 18:21

a skad to wzioles ? brakuje mi tam pinów ;)

widze tam 4 piny ?
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez tom634 » piątek 12 września 2008, 18:26

Witam,
tak, są 4 piny na przerywaczu. A te informacje wziąłem z elektrody, niestety tam udzielili mi skąpych informacji, po czym zamknęli temat. Pomyślałem, że może tu mi ktoś pomoże.
Pozdrawiam.
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez lled3 » piątek 12 września 2008, 18:36

a wlasnie Cie mialem na elektrode wyslac :P

jesli od przelacznika trzeba podlaczyc do tego dwa kable (czyli jesli nie ma nic co by prawo/lewo przetwarzalo na sygnał) - to ... sie nie da. Tak samo z wyjsciem na zarówki ... a jescze awaryjne - ktore moza sa realizowane przez jednoczesne załłczenie prawo-lewo

swoja droga to wyglada dosc archaicznie :P

albo:
L - left
R - right

pozostałe dwa na wejscie z przelacznika kierunkowskazow

w tedy by sie dało.


od zarowek ciagniesz plus i podlanczasz na L i P
od przelacznika na pozostale dwa piny
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez tom634 » piątek 12 września 2008, 19:04

No to niestety tak nie jest (nie działa); na elektrodzie mi powiedzieli tak jak napisałem wcześniej.

A co do archaiczności- no cóż, nie da się ukryć, w końcu to jest od Cieniasa :P A ile problemów potrafi stworzyć.. :?
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez marcij » piątek 12 września 2008, 19:57

Ale moze tak jest , ze masz dwa osobne , osobny do lewego , a osobny do prawego ? I to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne i w takiej sytuacji to ja bym to podlaczyl faktycznie tak jak napisales , z tym ze na 38 to raczej nie masa , a sygnal z przelacznika , prawdopodobnie wlasnie sterowany masa. Sproboj to sobie testowo tak podlaczyc , na + daj napiecie , na 38 sproboj dac mase , jak zacznie cykac, to znaczy ze tak jest i wtedy zostanie Ci tylko sprawdzenieco sie dzieje na R i L.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez lled3 » piątek 12 września 2008, 20:05

jak były by dwa to by pewnie problem rozwiazalo.

Ale co z awaryjnymi w tedy ? czy na dwóch osobnych przerywaczach światła działały by z taka sama czestotliwościa ? - a moze od awaryjnych jest trzeci :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez moni84 » poniedziałek 15 września 2008, 21:29

Mi to wygląda na klasyczny najprostszy układ czyli 31-masa, + czyli plus po stacyjce, L-light czyli do przełacznika kierunków(przełącznik rozdziela na prawy i lewy kierunek) a R do kontrolki ,a do awaryjnych jest osobny przerywacz. Tak bylo w maluchach tylko tam R to było P (czyli było L i P i ludzie mysleli że to lewy- prawy kierunek :lol: ), + to 12 V , a 31 nie było bo nie bylo elektroniki wiec masa nie potrzebna
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości