Strona 1 z 1

Po co wyważanie kół?

PostNapisane: sobota 16 sierpnia 2008, 08:20
przez flashup
Witam! czy ktoś mi powie po co wyważać koła?
w czym to pomaga?

Re: Po co wyważanie kół?

PostNapisane: sobota 16 sierpnia 2008, 08:43
przez ivytomek
flashup napisał(a):Witam! czy ktoś mi powie po co wyważać koła?
w czym to pomaga?


google się zepsuło......?

http://www.sciaga.pl/tekst/48797-49-wyw ... _dyplomowa

PostNapisane: sobota 16 sierpnia 2008, 11:03
przez lled3
ja tylko dodatm że wyważanie wyważaniu nie równe .... Pzy wyważaniu trzeba zwrócić uwagę na takie sprawy:

- z jaką tolerancją wyważa (standard do 5g), obecnie robi się coraz częściej do 1g
- czy wyważa na śrubach czy na otworze
- czy ciężarki klei czy zakłada mechnicznie (przy allu mechaniczne zakladanie = najczesciej uszkodzeniem felgi)
- jakie klei ciezarki - grubosc
- czy myje koło (opone, felge) przed wywazaniem (wywazanie do 1g bez mycia nie ma sensu)
- czy przy przyklejaniu ciezarkow dodatkowo punktowo oczyszcza miejsce klejenia (a potem sie mowi ze ciezarki sie okdlejaja ...)
- czy sotsuje tzw. rotacje opony wzgledem felgi - czyli wybiera najkorzystniejszy uklad opona-felga (najczesciej ok 3x probuje sie wybrac najkorzystniejszy uklad)
- czy oferuje wywazanie na samochodzie
- przy wywazaniu do 1g czy wywaza z nakreconym kapturkiem. Czesto zodobne kapturki waża sporo ponad 1g ...
- czy posiada aktualna legalizacje wyważarki. Bo wyważarka zprzed 20 lat wyważająca kiedyś ... do 5g dzisiaj może do 20 wyważac ...
- czy dokreca kola odpowiednim momentem (rownie wazna aktualna legalizacja klucza dynamometrycznego)

w 70% "wulkanizatorów" na powyższe pytania można odpowiedzieć NIE :? pytanie - co oni jeszcze robią ?!

PostNapisane: sobota 16 sierpnia 2008, 11:54
przez marcij
Jak potwierdzenie podam przyklad. Pracowalem troche na wulkanizacji i raz przyjechal gosc , ze mu powyzej 100 km/h cos kierownica drzy , i zeby mu sprawdzic cisnienie, bo kola niedawno zakladane i wywazone sa dobrze. To sprawdzilismy cisnienie, bylo ok , to zdejmujemy kola i na wywazarke. Okazalo sie ze ciezarki byly przyklejone najwyrazniej "na oko", bo swojej funkcji nijak nie spelnialy. Po wywazeniu problem znikl.

Co do rotacji , to nie stosuje sie jej zawsze, zazwyczaj przy jakichs starych latanych oponach , gdy trzebaby zakladac ciezarki wieksze niz 20g. Wiekszosc kolek daje sie wywazyc malymi ciezarkami i wtedy nie ma sensu odklejac opony , bo to tez nie jest dla niej obojetne.

A z dokladnosc ia do 1g to wywaza sie chyba tylko alusy , na stalowkach do 5g

Re: Po co wyważanie kół?

PostNapisane: niedziela 11 października 2015, 22:08
przez Borys_q
- czy myje koło (opone, felge) przed wywazaniem (wywazanie do 1g bez mycia nie ma sensu)


Jak się ubrudzi będzie znowu nie wyważona :)

Re: Po co wyważanie kół?

PostNapisane: poniedziałek 16 listopada 2015, 14:26
przez LegeArtis
flashup napisał(a):Witam! czy ktoś mi powie po co wyważać koła?
w czym to pomaga?

Najprościej pisząc: Aby obracające się koła nie wpadały w wibracje.

Re: Po co wyważanie kół?

PostNapisane: piątek 27 listopada 2015, 23:56
przez oskbelfer
Borys_q napisał(a):
Jak się ubrudzi będzie znowu nie wyważona :)

:thumb2:

Re: Po co wyważanie kół?

PostNapisane: sobota 28 listopada 2015, 10:22
przez ks-rider
Borys_q napisał(a):
- czy myje koło (opone, felge) przed wywazaniem (wywazanie do 1g bez mycia nie ma sensu)


Jak się ubrudzi będzie znowu nie wyważona :)


smiem twierdzic, ze rotujace kola brudza sie rownomiernie, wiec nie bedzie nie wywazone.

:wink:

Re: Po co wyważanie kół?

PostNapisane: sobota 28 listopada 2015, 11:48
przez Borys_q
To jak brudzi sie rownomiernie to pp co ja myc przed wywazeniem?

Re: Po co wyważanie kół?

PostNapisane: sobota 28 listopada 2015, 21:19
przez ks-rider
Aby byly czyste, to tak mniej wiecej jak z zebami :mrgreen: lub stopami :mrgreen:

:wink: