Przegazowka przy redukcji?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Przegazowka przy redukcji?

Postprzez ble » piątek 25 lipca 2008, 07:40

Witam,
zastanaiwalem sie ostatnio czy jest sens robienia przegazowki przy redukcji biegow? chodzi mi glownie o to czy sprzeglo nie zurzywa sie szybciej niz bez niej.
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez And1@ » piątek 25 lipca 2008, 10:44

Jeżeli dobrze rozumiem Twoje pytanie to przygazówka nie ma żadnego sensu. I tak szybciej nie pojedziesz bo przecież masz sprzęgło wciśnięte :lol: :lol:
Więcej paliwa stracisz, sprzęgło też tego nie lubi
Avatar użytkownika
And1@
 
Posty: 128
Dołączył(a): wtorek 05 grudnia 2006, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kwito » piątek 25 lipca 2008, 10:57

przegazówki to się robiło, o ile się nie mylę, ale przy niesynchronizowanych skrzyniach biegów...
Obrazek
kat. B - zdane za pierwszym razem 10.03.2006
od 24.02.2008 jeżdżę Trampkiem i jestem z niego dumny :P
Avatar użytkownika
kwito
 
Posty: 517
Dołączył(a): piątek 02 grudnia 2005, 00:32
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Postprzez lled3 » piątek 25 lipca 2008, 12:15

chodzi mi glownie o to czy sprzeglo nie zurzywa sie szybciej niz bez niej.


zapomnij.

przegazówki sięoczywiscie robi. Np. przy zmianie bez sprzegla - niezbedna. Przy zmianie na poł sprzegle rowniez. Przy zmianie ze sprzeglem - tez powinna byc - zmiana bdzie szybsza, bardziej plynna.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez ivytomek » wtorek 29 lipca 2008, 11:44

oczywiście, ze się robi i że ma sens. Zmniejsza się zużycie sprzęgła przy redukcji biegów.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ble » wtorek 29 lipca 2008, 18:49

ivytomek napisał(a):oczywiście, ze się robi i że ma sens. Zmniejsza się zużycie sprzęgła przy redukcji biegów.


tak tez mysle ze chcialem to uslyszec od kogos innego:p
wiem ze na roznych rajadach wyscigacj itd wlasnie tak robia
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez slayer17 » środa 30 lipca 2008, 11:55

Na rajdach się robi, żeby nie szarpało i nie zrywało przyczepności.

Normalnie robisz międzygaz (tak to się nazywa), żeby nie szarpało :mrgreen: No i w zimie obowiązkowo :wink:
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez Leon600 » środa 30 lipca 2008, 21:25

Możecie trochę rozjaśnić? :oops:
Bo zawsze jak przed zakrętem wrzucam 2, puszczam sprzęgło i jest takie szarpnięcie. Czy jak dodam gazu nie będzie tego czuć?
Bo przy redukcji, zawsze obroty większe się zrobią, czyli jak dodam gazu na mniej więcej te same obroty nie powinno tak szarpnąć?
Musze kiedyś spróbować :o
Leon600
 
Posty: 41
Dołączył(a): środa 18 czerwca 2008, 21:33

Postprzez DEXiu » środa 30 lipca 2008, 22:26

Leon600 napisał(a):Możecie trochę rozjaśnić? :oops:
Bo zawsze jak przed zakrętem wrzucam 2, puszczam sprzęgło i jest takie szarpnięcie. Czy jak dodam gazu nie będzie tego czuć?
Bo przy redukcji, zawsze obroty większe się zrobią, czyli jak dodam gazu na mniej więcej te same obroty nie powinno tak szarpnąć?
Musze kiedyś spróbować :o

Tak. Jeśli przed puszczeniem sprzęgła po redukcji dodasz nieco gazu aby zwiększyć obroty, to szarpnięcie nie będzie tak odczuwalne, a nawet w ogóle go nie będzie. Puszczając sprzęgło kiedy silnik ma niskie obroty wywołujesz trochę podobny efekt, jak przy gwałtownym naciśnięci hamulca - coś nagle zaczyna przytrzymywać koła (w jednym wypadku to silnik a w drugim klocki hamulcowe). Jeśli nieco zwiększysz obroty to silnik nie będzie tak bardzo hamował kół po puszczeniu sprzęgła :)
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez lled3 » środa 30 lipca 2008, 23:53

przegazówka jest po to by wyrównać obroty skrzyni i silnika. Bo jak zauważyłeś przy redukcji obroty silnika "wzrosną".

Idealne wyrównanie obrotów umożliwia zmianę bez sprzęgła :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez ble » czwartek 31 lipca 2008, 19:11

lled3 napisał(a):Idealne wyrównanie obrotów umożliwia zmianę bez sprzęgła :)



y ze co? bo nie rozumiem.
w jaki sposob chcesz wyrownywac obroty ? no chyba ze wrzucisz na luz wtedy gaz i bieg bez sprzegla?
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez cman » czwartek 31 lipca 2008, 19:29

No a jak inaczej.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez lled3 » czwartek 31 lipca 2008, 19:42

y ze co? bo nie rozumiem.
w jaki sposob chcesz wyrownywac obroty ? no chyba ze wrzucisz na luz wtedy gaz i bieg bez sprzegla?


dokładnie tak :)
w praktyce redukcja bez sprzęgła polega mniej więcej na tym że z wciśniętym gazem wybijasz bieg i wrzucasz go niższy. Ten moment przejścia przez luz wystarcza by obroty silnika się podniosły. Czasem ułamek sekundy można przetrzymać dłuzej ... w zależności od potrzeb.

Polecam popróbowac !
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez ble » czwartek 31 lipca 2008, 20:37

cman napisał(a):No a jak inaczej.

no nie wiem wlasnie pytam:p


lled3 napisał(a):Polecam popróbowac !
no sprobuje:p
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez cman » czwartek 31 lipca 2008, 20:41

Tylko uważaj na skrzynię :wink:.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości