czy w waszych autach można wrzucić 1 w czasie jazdy?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

czy w waszych autach można wrzucić 1 w czasie jazdy?

Postprzez kwito » środa 25 czerwca 2008, 22:50

tyle na forum czytam o redukowaniu jeszcze do jedynki i tak mnie zastanawia czy w waszych autach na prawdę można wrzucić 1 w czasie jazdy? bo ja żeby wcisnąć 1 muszę praktycznie albo toczyć się z prędkością mniejszą niż idący przechodzień, albo stać w miejscu, a przy takiej prędkości nie widzę już sensu redukcji, czasem jak trzeba zaraz po zatrzymaniu ruszać a nie chce mi się zmieniać biegu to z dwójki sobie śmiało ruszam i jadę dalej...
Obrazek
kat. B - zdane za pierwszym razem 10.03.2006
od 24.02.2008 jeżdżę Trampkiem i jestem z niego dumny :P
Avatar użytkownika
kwito
 
Posty: 517
Dołączył(a): piątek 02 grudnia 2005, 00:32
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Postprzez cman » środa 25 czerwca 2008, 23:02

No bo widzisz, teraz jest już nowsza tiochnika :wink:.
Ja mogę w miarę lekko wbić jedynkę przy prędkości do 20 km/h, przy trochę większych prędkościach muszę przez chwilę dociskać lewarek, żeby synchronizator zrównał obroty i wtedy dopiero wchodzi. Ewentualnie jeżeli koniecznie potrzebuję przy większej prędkości to na luzie robię przegazówkę do czerwonego pola i jedynka potem prawie sama wpada.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kwito » środa 25 czerwca 2008, 23:06

ja mam już skrzynię nowszą - synchronizowaną ;), ale z tego co pamiętam to w służbowej astrze też nie było tak łatwo wbić jedynki w czasie jazdy, a jak robiłem prawko to na kursie tego ode mnie nie wymagano - redukowałem tylko do 2. no ale już kończę lekki offtop, dzięki cman za odp ;)
Obrazek
kat. B - zdane za pierwszym razem 10.03.2006
od 24.02.2008 jeżdżę Trampkiem i jestem z niego dumny :P
Avatar użytkownika
kwito
 
Posty: 517
Dołączył(a): piątek 02 grudnia 2005, 00:32
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Postprzez lled3 » środa 25 czerwca 2008, 23:29

nawet bez sprzęgła wchodzi 1 :wink:
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Xsystoff » środa 25 czerwca 2008, 23:41

kwito napisał(a):tyle na forum czytam o redukowaniu jeszcze do jedynki i tak mnie zastanawia czy w waszych autach na prawdę można wrzucić 1 w czasie jazdy?

To zalezy od jej dlugosci. W dieslu praktycznie awykonalne, a w benzynowych z w miare dlugim biegiem wchodzi praktycznie bez problemow, u mnie do 30 km/h spokojnie i szybko mozna wbic, powyzej trzeba albo pozgrzytac albo poczekac sobie az synchronizator odwali swoja robote. Najwiekszy problem to ja mam aby przy ~90 - 100 km/h zredukowac na trojke, trzeba na chama to robic :x
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kwito » czwartek 26 czerwca 2008, 00:07

Xsystoff napisał(a): Najwiekszy problem to ja mam aby przy ~90 - 100 km/h zredukowac na trojke, trzeba na chama to robic :x

w astrze 1,7D zawsze musiałem tak redukować do wyprzedzania i szło gładko
wogóle zupełnie niechcący zacząłem nowy wątek widzę, dziękuję za oddzielenie
Obrazek
kat. B - zdane za pierwszym razem 10.03.2006
od 24.02.2008 jeżdżę Trampkiem i jestem z niego dumny :P
Avatar użytkownika
kwito
 
Posty: 517
Dołączył(a): piątek 02 grudnia 2005, 00:32
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Postprzez rocko19 » czwartek 26 czerwca 2008, 12:10

czesto wrzucam jedynke jak auto mi sie toczy jeszcze i wchodzi bez zgrzytów;)
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez qwer0 » czwartek 26 czerwca 2008, 12:20

tylko ciekawe po co redukowac do 1 skoro autko sie juz toczy?
Jedynka od zawsze sluszyla tylko do ruszania ;)
Moj kumpel jak tirem jezdzi na pusto, to nawet 1 nie uzywa, tylko smialo z 2, a nawet 3 biegu rusza.
Nie widze sensu wbijania 1 podczas jazdy...
No chyba ze potrzeba nam wiecej mocy jak na prawde wolniutko sie toczymy, ale zeby podczas jazdy??
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » czwartek 26 czerwca 2008, 13:16

Tiry, czy kazdy dostawczy maja zupełnie inne przełożenia w skrzyni. Tam jest standardem że bez towaru rusza się z 2 czy 3. A biegi niższe sa przeznaczone na sytuacje jak z kilkunastoma tonami na samochodzie przyjdzie Ci ruszac pod ostrą górke.

w osobowych:
1 jest jak każdy z pozostałych 4 czy 5 biegów - i jeśli np. jedziemy w korku i pędkość jest mała - to właśnie wrzucamy sobie 1 i jedziemy. A nie 2 i sprzęgło 1/2 ... jak co niektórzy robia.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez qwer0 » czwartek 26 czerwca 2008, 14:22

i jeśli np. jedziemy w korku i pędkość jest mała - to właśnie wrzucamy sobie 1 i jedziemy. A nie 2 i sprzęgło 1/2 ... jak co niektórzy robia.

zgadza sie, ale zeby podczas hamowania redukowac do 1??
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » czwartek 26 czerwca 2008, 15:44

qwer0 napisał(a):
i jeśli np. jedziemy w korku i pędkość jest mała - to właśnie wrzucamy sobie 1 i jedziemy. A nie 2 i sprzęgło 1/2 ... jak co niektórzy robia.

zgadza sie, ale zeby podczas hamowania redukowac do 1??


a dlaczego nie ? jedziemy - i nagle korek przed nami ... 3, 2 , 1 i jedziemy
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Gość » czwartek 26 czerwca 2008, 15:47

no mnie tak uczyli wlasnie :D zeby w dużym korku redukować do jak najniższego i jechać, do póki sie da 8) albo ja źle zrozumiałam..
Gość
 

Postprzez Xsystoff » czwartek 26 czerwca 2008, 18:10

qwer0 napisał(a):tylko ciekawe po co redukowac do 1 skoro autko sie juz toczy?

Po to zeby przyspieszenie nie trwalo dwa lata jak ma to miejsce na drugim biegu przy niskiej predkosci. Zanim silnik sie wygrzebie z niskich obrotow trwa to niestety dosyc dlugo, a tak wbijamy jedynke i od razu przyspieszamy. Pewnie, ze nie zawsze jest taka koniecznosc, zeby redukowac do jedynki i czesto sie to raczej nie zdarza, ale samo stwierdzenie ze ten bieg sluzy tylko do ruszania jest bledem. To bieg jak kazdy inny.

najlepiej nie przekraczac 3tys obrotów i jezdzi sie az milo a przyspieszenia powalają (1,8 20v 125KM)

Kazdy ma inny punkt odniesienia. Nie wiem jaki masz model Audi czy VW, ale ten silnik zaczyna zyc od 4 tys obr w gore. Wiesz dlaczego ma 5 zaworow na cylinder? Zeby przy wysokich obrotach zapewnic lepszy sklad mieszanki :)
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dariex » czwartek 26 czerwca 2008, 21:23

N/t -w moim samochodzie można wrzucić juz w okolicach ~40km/h ,z oporem(zdarzyło się zredukowac do dwójki na samym początku,tuż po egzaminie,przez pomyłkę np,stąd wiem,ze się da ;) ),ok 20km/h juz zdecydowanie lżej.
Tyle,że ja mam skrzynię czterobiegówkę,więc pewnie i dlatego.

W korkach jak już ledwo co się toczy,to pewnie,ze lepiej zredukować do jedynki,niż mulić auto na dwójce.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez qwer0 » czwartek 26 czerwca 2008, 23:39

Po to zeby przyspieszenie nie trwalo dwa lata jak ma to miejsce na drugim biegu przy niskiej predkosci. Zanim silnik sie wygrzebie z niskich obrotow trwa to niestety dosyc dlugo, a tak wbijamy jedynke i od razu przyspieszamy. Pewnie, ze nie zawsze jest taka koniecznosc, zeby redukowac do jedynki i czesto sie to raczej nie zdarza, ale samo stwierdzenie ze ten bieg sluzy tylko do ruszania jest bledem. To bieg jak kazdy inny.

ochhh na prawde?? Sam juz o tym wspomnialem...
No chyba ze potrzeba nam wiecej mocy jak na prawde wolniutko sie toczymy,

Na prawde znam wiele osob, ktore zawodowo od lat jezdza, ale zeby podczas jazdy badz hamowania redukowac do 1 o tym jeszcze nie slyszalem.
Tym bardziej ze podczas tego jak sam jezdze, nie widze potrzeby wbijania 2.
Albo rybki albo akwarium... Jak potrzebuje buta to wbijam 1. Wy ciagle o tym korku.. A po co wam moc jak w korku stoicie, toczy sie powolutku bez przyspieszenia na 1 lub 2...
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości