Wymiana oleju szkodzi silnikowi !

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Wymiana oleju szkodzi silnikowi !

Postprzez lled3 » sobota 21 czerwca 2008, 13:43

http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,532 ... ikowi.html

Nareszcie zaczeło się coś dziać w tym temacie.

sobiście wymieniam co 45 przy zalecanych 30 z wymiana samego filtra po ok 22 tys ... i trzeba bedzie to widze zwiekszyc

slyszale juz dawno ze stosujac nowoczesne oleje syntetyczne mozna nie wymieniac do 120 tys i podobno jest to potwierdzone naukowymi badaniami ...

jak jest u Was ?[/quote]
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez cfk » sobota 21 czerwca 2008, 15:40

nie wiem zmieniam co 10 tys. Ale jakos mi sie nie widzi jezdzenie 350 tys na jednym oleju. Wg. mnie po prostu po tylu tysiacach filtr by odmówił posłuszeństwa, w obieg szedłby syf nie olej, i do awarii niedaleko.
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Xsystoff » sobota 21 czerwca 2008, 16:14

Pod pachami tez mozna sie nie myc przez rok i czlowiek bedzie zyl, analogicznie jest z olejem w silniku.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Ad_aM » sobota 21 czerwca 2008, 16:17

Wystarczy samemu sprawdzić jak to wygląda od środka, żeby nie pierd** takich głupot :wink: Na innym forum w tym temacie: "A może kąpiecie sie też w wodzie w wannie po całej rodzinie bo ta woda ma wiecej srodkow myjacych i lepiej myje ?" :D
Kat. B 21 IV 2006 -> Zdane za pierwszym podejściem :)
Kat. C -> może zrobię? :)

Daewoo Nexia :)
Ad_aM
 
Posty: 851
Dołączył(a): piątek 21 kwietnia 2006, 15:22
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lled3 » sobota 21 czerwca 2008, 16:36

filtr trzeba bezwzglednie zmieniac ! - bo najbardziej szkodliwe sa czastki stałe - jakies "opiłki" metali itp

jak spuszczałem olej po 45 tys - to procz koloru nie widziałem roznicy :)

oczywiscie mowa o dobrych olejach syntetycznych.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Ad_aM » sobota 21 czerwca 2008, 19:54

Po 45 tys. to nie ma prawa być inny :wink: Ale pojeździj dłużej - potem osad z tłoków można będzie śrubokrętem skrobać :wink:
Kat. B 21 IV 2006 -> Zdane za pierwszym podejściem :)
Kat. C -> może zrobię? :)

Daewoo Nexia :)
Ad_aM
 
Posty: 851
Dołączył(a): piątek 21 kwietnia 2006, 15:22
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lled3 » sobota 21 czerwca 2008, 20:38

Ad_aM napisał(a):Po 45 tys. to nie ma prawa być inny :wink: Ale pojeździj dłużej - potem osad z tłoków można będzie śrubokrętem skrobać :wink:


a niby dlaczego tak sadzisz ? konkrety :) tylko nie że rozebrałeś silniki sprzed 20 lat który luzy miał jak zapałki, jedzil na mineralnym i że na nim był osad centymetrowy :P
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez slayer17 » sobota 21 czerwca 2008, 21:19

Może tego kolesia auta tak brały olej, że dużo dolewał i się olej sam zmieniał.

W fiaciku 125p też była wymiana oleju permanentna jak brał 1l oleju na 1000km :mrgreen:

Co najlepsze po 100 000km przy wymianach oleju co 10 000km łańcuch rozrządu wyjęty z auta był w lepszym stanie od nowego, kupionego w serwisie.

A tak naprawdę to jakoś mi się to nie widzi. Ciekawe jak to wygląda w dizlach, gdzie olej po paru km jazdy wygląda jak rozrobiona smoła.

Terrano I 2.7TD po roku intensywnej eksploatacji przed wymianą oleju zaczyna powoli głośniej chodzić, pali troszkę więcej. Po zmianie chodzi cichutko i pali mniej.

Tak tak, takie bajuchy to sobie można wsadzić. Mnie nic nie przekona w tym względzie.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez Ad_aM » niedziela 22 czerwca 2008, 00:11

lled3 napisał(a):
Ad_aM napisał(a):Po 45 tys. to nie ma prawa być inny :wink: Ale pojeździj dłużej - potem osad z tłoków można będzie śrubokrętem skrobać :wink:


a niby dlaczego tak sadzisz ? konkrety :) tylko nie że rozebrałeś silniki sprzed 20 lat który luzy miał jak zapałki, jedzil na mineralnym i że na nim był osad centymetrowy :P


Wymieniałem m.in. uszczelkę pod pokrywą zaworów w silniku z niewymienianym dawno półsyntetykiem i zeskrobałem ze wszystkich elementów warstwę czarnego i lepiącego się osadu. Zapewne "ułatwia" to pracę, a o tym jak się kawałek oderwie nie wspomnę. Zawsze widać różnicę miedzy Lotosem, a rajdowym Motulem (z serii V) - a różnicę miedzy dobrym olejem, a zjechanym są jeszcze większe.


P.S.

Posmaż kotlety na patelni z olejem, następnego dnia podgrzej na nim filety z ryby, potrzymaj z dwa dni i zobacz jak będzie wyglądał - jak odważysz sie coś na nim usmażyć i zjeść gratuluje dobrego samopoczucia 8)
Kat. B 21 IV 2006 -> Zdane za pierwszym podejściem :)
Kat. C -> może zrobię? :)

Daewoo Nexia :)
Ad_aM
 
Posty: 851
Dołączył(a): piątek 21 kwietnia 2006, 15:22
Lokalizacja: Łódź

Postprzez LOBUZ88 » niedziela 22 czerwca 2008, 01:05

Widać że panu dyrektorowi na starość się w główce poprzestawiało :)

Ktoś kto ma podstawowe pojęcie o mechanice wie jak ważny jest świeży olej, tyle w tym temacie, nie ma co się rozwodzić nad oczywistymi rzeczami :)
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez kwito » niedziela 22 czerwca 2008, 03:00

slayer17 napisał(a):W fiaciku 125p też była wymiana oleju permanentna jak brał 1l oleju na 1000km :mrgreen:

tyle to nawet dwusów mi nie pali :P
Obrazek
kat. B - zdane za pierwszym razem 10.03.2006
od 24.02.2008 jeżdżę Trampkiem i jestem z niego dumny :P
Avatar użytkownika
kwito
 
Posty: 517
Dołączył(a): piątek 02 grudnia 2005, 00:32
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Postprzez slayer17 » niedziela 22 czerwca 2008, 09:38

Był przegrzany i pierścienie puszczały :mrgeen:

Normalnie to norma był litr od zmiany do zmiany.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez lled3 » niedziela 22 czerwca 2008, 09:59

LOBUZ88 napisał(a):Widać że panu dyrektorowi na starość się w główce poprzestawiało :)

Ktoś kto ma podstawowe pojęcie o mechanice wie jak ważny jest świeży olej, tyle w tym temacie, nie ma co się rozwodzić nad oczywistymi rzeczami :)


to jest typowe podejscie z poprzedniego stulecia. Jakas podstawowa wiedza, oparta na stereotypach ogólnie krazacych opiniach i postawa dazaca do nie przyjmowania nowych teorii - tak jest i koniec

ale odsunmy na moment mechanike i i z drugiej strony rozpatrzmy sprawe.

komu najbardziej zalezy na wymianach ?
- warsztatom, serwisom, producentom - to jak by mogli jej nie zalecac ? wymiana co 10 - zamiast co 30 - to dla nich 3x wieksze zyski !
- skoro np. renault obecnie zaleca wymiane co 30 tys - to czy mozna uwierzyc by byl to przebieg maksymalny ? czy koncern by zalecal cokolwiek zbyt "pozno" ? - jaki on ma w tym interes ? wymiana w ASO to ~300 PLN i okazja by klient ASO odwiedzil ...

mnie tez zaskoczyly tenartykul troszke ze "wymiana szkodzi" - bo poprzednio czytałem wersje że owszem stary olej szkodzi - ale do 120 tys(miedzy wymianami) - ta szkodliwosc bedzie tak znikoma ze mozna ja zupelnie pominac. Moze ten art to taka hiperbolizacja sprawy :) ?
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez qwer0 » niedziela 22 czerwca 2008, 10:37

Henk de Groot zna się na rzeczy. Przez lata był dyrektorem holenderskiego oddziału Castrola.

.. znaczy sie ze dziany facet...
dalej mozemy przeczytac...
Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat.

znaczy sie jest dziany, a nie stac go, zeby nowe autko kupic?? No bo co jak co, ale 20 letnie to juz zabytek...
Dlatego uwazam ze po prostu kit wciska :P A bynajmniej w tym miejscu.
komu najbardziej zalezy na wymianach ?
- warsztatom, serwisom, producentom - to jak by mogli jej nie zalecac ? wymiana co 10 - zamiast co 30 - to dla nich 3x wieksze zyski !
- skoro np. renault obecnie zaleca wymiane co 30 tys - to czy mozna uwierzyc by byl to przebieg maksymalny ? czy koncern by zalecal cokolwiek zbyt "pozno" ? - jaki on ma w tym interes ? wymiana w ASO to ~300 PLN i okazja by klient ASO odwiedzil ...

A czy nie dostrzegasz tego, jak olbrzymi wplyw maja slowa co jak co, uznawanego w tym temacie goscia?
Producentom itp opylaloby sie sypnac mu spora sumke, zeby powiedzial kilka glupot, ktore moga sie odbic pozniej zwiekszonymi zyskami.
Nie wymienisz oleju na czas, znaczy sie tracisz gwarancje na silniczek.
A nuz sie przez to motor posypie, nio to kolejne zyski dla dilera autek.
Nie twierdze ze gosc nie ma racji, ale podszedl bym do tego ze spory dystansem i radzil sie dobrze zastanowic zanim sie bedzie probowalo swoim autkiem jezdzic przez 20lat bez wymiany oleju (swoja droga.... sam sie lled3 klociles, ze nie da sie tak duzo km bezawaryjnie zrobic, a teraz wierzysz w artykul, ktory mowi o jezdzie przez 20lat bez wymiany oleju?? No zastanow sie...).
Swoja droga... hehe... no fakt... taka klotnia o te wysokie przebiegi byla... a tu nagle sie okazuje ze na jednym oleju mozna tyle km zrobic... Paranoja... W jednym topicu sie wykloca ze nie da rady, a tu nagle wierzy ze takie przebiegi na jednym oleju zrobic mozna.
to jest typowe podejscie z poprzedniego stulecia. Jakas podstawowa wiedza, oparta na stereotypach ogólnie krazacych opiniach i postawa dazaca do nie przyjmowania nowych teorii - tak jest i koniec

ano wlasnie, takie czasy nastaly... ... ze nie mozna wierzyc wszystkiemu co pisza... Wiec podejdz do tego artykulu z dystansem, jak na XXI wiek przystalo i nie glupio nie wierz, we wszystko co pisza...
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » niedziela 22 czerwca 2008, 13:56

wlasnie - za tym stoja olbrzymie $$ i dlatego IMHO nikt nie publikuje szczegółowych badan na ten temat - choc jak czytałem takowe sa od ładnych kilku lat. Moze ktos podpadl temu gosciowi, moze oferowali zamalo $$ i postanowil przerwac zmowe milczenia ?


Nie wymienisz oleju na czas, znaczy sie tracisz gwarancje na silniczek.
A nuz sie przez to motor posypie, nio to kolejne zyski dla dilera autek.


tu nie chodzi o sama wymiane oleju - ale o cały przeglad ktory w okresie gwarancyjnym nalezy robic co iles tam ...

jeszcze nie slyszalem by sie komus np. zatarł nowoczesny nietuningowny silnik i by bezposrednia przyczyna byl niezmieniany olej

tak jak np. z rozrząde - renault zaleca wymiane kompletnego rozrzadu co 120 tys. - nadgorliwcy zmieniaja i po 60 - i co sie okazuje ? ze znam przypadek że 2 dni po wymianie wczesniejszej rozrzad polecial i silnik do remontu. A nie znam przypadku by ktos sie spoźnil i by z tego powodu urwał sie pasek. Czyli statystyka mówi że bardziej prawdopodobne jest to ze ktos popelni blad przy skladaniu rozrządu - czy tez jakis el. bedzie wadliwy niż po przekroczeniu 120 urwie sie fabryczny pasek ... Ale przeciez ASO na wymienie rozrzadu zarabia ponad 2.500 wiec najchetniej by zalecało co 60. Ja wszystkie fabryczne limity km powiekszam (za wyjatekiem filtrow).


Nie wierze w ten artykuł w 100% - bo jak przyznalem az takie postawienie sprawy ze wymiana szkodzi mnie zaskoczylo - ale sama sprawa - a nawet proceder - jak najczestrzej wymiany oleju jest mi znana juz dosc dlugo. Nie jest to pierwszy art jaki czytam o tym i od welu os. również podobne rzeczy słyszalem - wiec mam podstawy by twierdzic że tak wlasnie jest. Że ulegamy reklama, marketingowi i jezdzimy wyieniac co 10tys - podczas gdy zalecenia jest 30 !! - wiec dajemy zarabiac 3x tyle - a nawet wiecej - bo zawsze cos jeszcze znajda w ASO i dajac 5% rabaciku ładnie nas urobią.

swoja droga.... sam sie lled3 klociles, ze nie da sie tak duzo km bezawaryjnie zrobic,

nie - nie napewno sie nie kluciłem - jak juz polemizowałem - ale w tym momencie nie przypominam sobie takiej polemiki ...
oczywiste jest że samochód nie bedzie w nie skonczonosc bezawaryjny - ale wieksze jest prawdopodobienstwo że zlapiemy gume i nie bedizemy w stanie odkrecic kola - niz to ze np. rozleci sie kolo zmiennych faz rozrzadu (ktorye powinnismy wymienic przy zmianie rozrzadu) - a ktore kosztuje ~500 i którego nie wymieniam jesli jest OK. I wg. mnie - i moejj wczesniejszej wiedzy w tym temacie - wymiana co np. 120 tys jest szkodliwa - ale w tak znikomym stopniu że wczesniej samochod pujdzie na złom niż ta szkodliwość da wymierne rezultaty.

Tak jest nie tylko z samochodami - ale ze wszystkim - np. kosiarka - wziac instrukcje i poczytac co kaza wymieniac i co ile - to po kilku latach bym nowa kosiarke kupil :shock: - ale niektorzy ulegaja temu "marketingowi" i to podwójnie - wymieniaja podzespoły 2x czesciej ganiajac do serwisu któy odpowiednio kasuje za to $$
Np. świece w kosiarkach każa wymieniać min raz na sezon - mam kosiarek 4 ! najstarsza ma 7 lat - i w żadnej jeszcze swiecy nie wymienialem - nie mowiac o innych rzeczach.


są elementy odpowiedzialne za bezpieczenstwo - jak np. niektóre śruby w zawieszeniu które zgodnie z zaleceniami wyieniam po kazdorazwym demontażu - na tym sie nie oszczedza - a jak sie okazuje ... niektóre ASO tego nie wymieniaja :shock:
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości