Dziwne pytanie o wszelkie opłaty.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Dziwne pytanie o wszelkie opłaty.

Postprzez Patre » środa 30 kwietnia 2008, 15:52

Witam, mam troszeczkę dziwne pytanie, nie wiem nawet czy to forum będzie odpowiednie ale trudno, warto zapytac :)

A więc tak, mam zamiar kupic Mazdę 323f, ponieważ jest w miarę tania, w miarę bezawaryjna, w miarę mało pali, i w miarę wygląda... takie 4 "w miarę" już mnie zadowalają w 100% ;)

Dobra przejdę do rzeczy, mam na ten samochód 12 tysięcy, jak na razie podoba mi się ta oferta - http://otomoto.pl/mazda-323f-C5020620.html , ponieważ jest to oferta z komisu w miarę blisko mojego miejsca zamieszkania, oraz samochodzik ma w miarę ( ciągle to w miarę :) ) mały przebieg.

I moje pytanie jest takie, cena tego samochodu to 9600 do negocjacji, więc myślę, że za piękne oczy może by się dało zjechac do 9000... tyle tylko, że samochód jest sprowadzony z Niemiec. Może wie ktoś, czy 12000 złotych starczyłoby na wszelkie niezbędne formalności, żeby samochód mógł się już poruszac po polskich drogach bez żadnych przeszkód... mam na myśli rejestrację itp itd. Wiem, że samochodzik z komisu warto zaprowadzic również do mechanika, wtedy może byc albo dobrze... albo nie dobrze. Tak więc, czy 12 tysięcy waszym zdaniem starczyłoby na to, żeby autko mogło się normalnie poruszac?

Jeżeli to nie ten dział, lub co gorsze nie to forum to bardzo przepraszam
Patre
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek 07 lutego 2008, 01:28

Postprzez barbra » środa 30 kwietnia 2008, 16:26

Rozumiem ,że mówisz o 3.000tys.,ktore pozostaje po odciągnięciu tego co już wliczyłeś w kupno auta(czyli 9.000tys.)
Osobiście w 2.000 tys.się zmieściłam z formalnościami urzędowymi,kupując autko sprowadzone z Niemiec (nie licząc gratisowego wkładu mojego kuzyna,który od strony technicznej wszystkiego dopilnował :wink: ).
Ale z tego co się zdążyłam zorientować,to u mechanika przegląd,wymiana płynów,oleju,paska rozrządu,to koszt kilku stówek,więc spokojnie w 3.000 powinieneś się zmieścić ze wszystkim.

--------------------------------------------------------------------------------
A o urzędowych formalnościach już wcześniej informowałam w innym wątku,zatem te dane przenoszę;
Urząd Celny
Cytat:
Urząd Celny w Poznaniu - 391000
ul. Wichrowa 4, 60-449 Poznań
tel. (+61) 8488071; fax 8488012

*-opłata skarbowa 17 zł
*-akcyza3,1%,od wartości auta(obliczana wg ceny wpisanej
na umowie kupna-sprzedaży)
(Na miejscu też możliwość tłumaczenia niemieckiego dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu-cena 100 zł,pomoc w komputerowym wypełnieniu akcyzy 30 zł.)

Urząd Skarbowy
*-VAT-24,opłata 160 zł.

Przegląd techniczny-180 zł

Wydział Komunikacji
http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bi ... sp_id=1741

*opłata rycyklingowa-500zł
*opłata komunikacyjna-242,50zł ; ewidencyjna-2,50zł

Ubezpieczenie OC
tu warto zorientować się w różnych miejscach,bo ubezpieczenia kształtowały się w przedziale różnicy do 300zł
Wszystko jest trudne,dopóki nie stanie się proste..
-----------
Kat. B-marzec 2007
Avatar użytkownika
barbra
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek 19 marca 2007, 19:40
Lokalizacja: Poznań

Postprzez modzel » czwartek 01 maja 2008, 23:53

Patre
komis to pośrednik szukaj od kogoś znajdziesz taniej on na sprzedaży musi zarobić i na pewno nie bawi sie za 500zł

taka moja uwaga ew jak daje GW czy coś to można rozpatrzeć
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości