Strona 1 z 1
Gaz sekwencyjny

Napisane:
niedziela 25 listopada 2007, 22:54
przez leoniaczek
napiszcie mi coś na temat gazu sekwencyjnego i czy opłaca się go zakładać w samochodach z silnikami o pojemności 1600 cm3 ? może ktoś ma tego typu instalację i mógłby opisać jej wady i zalety ?

Napisane:
poniedziałek 26 listopada 2007, 00:57
przez marcij
To czy zakladac sekwencje nie zalezy od pojemnosci silnika. Generalnie jest to prawie najdoskonalszy typ instalacji gazowej , najwieksza wada jest cena , no i moze byc to , ze auto zawsze odpala z benzyny , wiec trzeba miec jej troche w baku (co jest zalecane przy wszystkich rodzajach instalacji). Jak instalacja jest dobrze zalozona , to wad brak , w codziennej eksploatacji nie zauwazasz roznicy w stosunku do jazdy na benzynie , tyle ze tankujesz dwa rodzaje paliwa i masz butle w bagazniku.
Jesli masz metalowy kolektor dolotowy to mozesz rozwazyc montaz instalacji II generacji , ktora dobrej firmy i dobrze zalozona moze bec porownywalnie dobra do IV generacji (wtrysk), a jest tansza.

Napisane:
poniedziałek 26 listopada 2007, 16:56
przez leoniaczek
a nie ma problemów z osiąganiem wysokich obrotów ? i czy silnik pracuje bez żadnego warczenia itp. ?

Napisane:
poniedziałek 26 listopada 2007, 22:07
przez marcij
Jak silnik pracuje , to glownie zalezy od jakosci zalozenia i regulacji. Przy poprawnej regulacji nie widac roznicy. A co do wysokich obrotow , to jest to programowalne , ustawia sie tak , ze po przekroczeniu danego progu obrotow, czyli zazwyczaj jakies 500-1000 mniej niz odciecie na benzynie, silnik przelacza sie na benzyne. Po to , aby ECU moglo odciac w momencie przekroczenia takich obrotow , jakie przewidzial producent. W razie uszkodzenia silnika , nie mozna miec pretensji do instalacji gazowej. W normalnej , codziennej jezdzie sytuacja nie wystepuje.(no chyba ze na codzien krecisz auto do odciecia)

Napisane:
środa 28 listopada 2007, 00:20
przez assik
Hmm co do gazu sekwencyjnego...kiedy nie wiedzialam jeszcze o takiej instalacji to caly czas bylam przekonana ,ze jezdze eLką na benzyne :) ,dopoki nie uswiadomil mi tego znajomy ze stacji lpg obok gdzie tankują te eLki... :) Wiec to chyba dobrze swiadczy.
i czy opłaca się go zakładać w samochodach z silnikami o pojemności 1600 cm3
hmm skoro oplacalo sie do 1,2 ,to chyba do 1,6 tez bedzie sie oplacalo ;)

Napisane:
środa 28 listopada 2007, 09:26
przez disco
assik napisał(a):hmm skoro oplacalo sie do 1,2 ,to chyba do 1,6 tez bedzie sie oplacalo ;)
niekoniecznie, dobra instalacja IV gen kosztuje około 3500 zł. Trzeba by było obliczyć po jakim czasie inwestycja się zwróci, przy małych przebiegach rocznych rzędu 10 tyś km może sie okazać, że dopiero np po 2 latach, a wtedy warto sie juz zastanowić czy to ma sens.
dodatkowo wraz z gazem zwiększają sie koszty serwisu i zmniejsza bagażnik czego niektórzy w ogóle nie biorą pod uwagę.

Napisane:
środa 28 listopada 2007, 17:13
przez leoniaczek
disco napisał(a):dodatkowo wraz z gazem zwiększają sie koszty serwisu i zmniejsza bagażnik czego niektórzy w ogóle nie biorą pod uwagę.
czemu koszty się zwiększają ? myślałem, że gaz jest ekonomiczny i nie ma dużych kosztów w eksploatacji itp.

Napisane:
środa 28 listopada 2007, 19:03
przez _Sylwan_
czemu koszty się zwiększają ? myślałem, że gaz jest ekonomiczny
czytaj ze zrozumieniem;
zwiększają sie koszty serwisu
Chociażby przegląd jest droższy o ok 60zł (zależy od stacji diagnostycznej)
No i co jakiś czas trzeba ten gaz regulować ...

Napisane:
środa 28 listopada 2007, 20:31
przez RSP
moze zobrazumy na moim przykladzie: seicento 1.1 MPI, (zakładam, że ceny benz i gazu nie ulegją zmianie w czasie - wielkosci zmian nie sposób przewidzieć)
cena benzyny 95 - ok 4,35 zł
cena gazu: 2,20 zł
spalanie benzyny - średnio 6 l/100 km
spalanie gazu - przyjmuje, ze byłoby to w okolicach 7,5l/100 km
dystans roczny: ok. 12000 tyś km
rocznie: 720l benzyny, 900 l gazu
koszt benzyny: 3132 zł
koszt gazu: 1980 zł
dodatkowe wydatki z tytułu inst gazowej - około 200 zł rocznie (przegląd, regulacje itp) czyli różnica pomiędzy benzyną i gazem wyuniesie 3132 - 2180 = 952 zł rocznie oszczędności na gazie
koszt dobrej instalacji gen. gazu - 3000 zł
czyli inst. zwróci się po około 3 latach.
szybko, nieszybko ? to pozostawiam do indywidualnej oceny ;)

Napisane:
czwartek 29 listopada 2007, 11:41
przez lled3
dystans roczny: ok. 12000 tyś km
12 tys. rocznie :roll:
1 tys. miesiecznie
nie zamalo :P ?

Napisane:
czwartek 29 listopada 2007, 15:58
przez kamiles
RSP napisał(a):dystans roczny: ok. 12000 tyś km
czyli 12000000 km? hmm... milion kilometrów miesięcznie... :shock: i tylko niecałe 2000 zł za gaz :hmm: :mrgreen:

Napisane:
czwartek 29 listopada 2007, 19:05
przez disco
tego posta (od RSP) pisałem ja, ale z konta dziewczyny, zapomniałem sie wylogować :P
po 1. kamiles - oczywiscie 12 tyś km rocznie, zwykła pomylka
po 2. Iled3 - nie, nie za mało :) właśnie tyle mi wychodzi (1000 km miesięcznie) ile miałbym niby naklupać jeżdząc średnio 3 razy w tygodniu na uczelnie (35 km w obie strony) + raz w tygodniu po sklepach i bardzo rzadko dalszy wypad ?

Napisane:
czwartek 29 listopada 2007, 22:19
przez lled3
a co do gazu:
- strata mocy
- niszczenie silnika - kwestia tylko czy czy szybciej sie nie pozbedziemy samochodu - niz sie posypie.
- utrata prestiżu :wink:
przy oszczednosci 1000 zl / rocznie - i 3 latach na zwrocenie instalacji - absolutnie jestem przeciw.